www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 23 жовтня 2020 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Тарифна політика
Підвищення тарифів
Версія для друку Написати листа

Підвищення тарифів – прогресивний крок
На сьогоднішній день енергетична галузь в Україні знаходиться у катастрофічному стані. Через збитки і заборгованість підприємства не мають коштів навіть на поточні ремонти зношеної інфраструктури, не кажучи вже про модернізацію і розвиток. Як приклад: за даними Київенерго, рівень зношеності столичних труб, по яким передається тепло, становить близько 60 %. І це один з кращих станів в країні.
Однією з головних причин такого занепаду стала надмірна зарегульованість тарифної політики з боку держави. Роками тарифи на житлово-комунальні послуги для населення штучно утримувались на низькому рівні, який не покривав навіть собівартості надаваних послуг.
Різницю між тарифом для населення та реальною вартістю у випадку газо- та теплопостачання компаніям-виробникам компенсувала держава. В газопостачанні – шляхом дотацій Нафтогазу з державного бюджету, в теплопостачанні – шляхом субвенцій на покриття різниці з місцевих бюджетів. Нажаль, компенсації виплачувались у ручному режимі, мали нерегулярний та несвоєчасний характер. А півтора року тому, ще за минулої влади, взагалі припинились.
Щодо електропостачання, різницю між тарифом населенню і його реальною вартістю компенсувала промисловість та інші споживачі, щороку витрачаючи на це майже 37 млрд грн. Що, в свою чергу, збільшувало собівартість виробництва, позбавляло підприємства конкурентоспроможності і навіть призводило до банкрутства.

ПРИЧИНИ ПІДВИЩЕННЯ ТАРИФІВ
Тарифна реформа в комунальній сфері категорично необхідна і продиктована наступними причинами:
Катастрофічний стан енергетичної галузі
Єдина можливість запобігти її повному краху – збалансувати тарифну політику та привести тарифи до економічно обґрунтованого рівня. У випадку з електроенергією треба говорити ще і про зміну моделі ринку. Газ, електро- і теплова енергія – це товари, які мають свою ціну. Окрім ціни в тарифі повинна враховуватись вартість послуги з їх постачання споживачам. А також прибуток хоча б на рівні 5-10%, необхідний для підтримки та розвитку виробничих потужностей та інфраструктури. Старі тарифи не покривали ні перше, ні друге, ані третє.
Подорожчання енергоносіїв та інших складових собівартості
У ціну товару закладається вартість енергоносіїв (природного газу, електроенергії, вугілля), матеріально-технічних ресурсів, запчастин, заробітна плата працівників підприємств, робота субпідрядних організацій, ремонт і утримання інфраструктури (труб, проводів) тощо. Постійне подорожчання цих складових призводить до збільшення витрат і необхідності перегляду тарифів.

ЯКБИ ТАРИФИ ЗАЛИШИЛИСЬ БЕЗ ЗМІН
Це неминуче призвело до обмежень в постачанні газу, відключення населених пунктів від електрики і теплопостачання.
Газопостачання
Без справедливої ціни на газ неможливе не тільки збільшення, а й підтримка існуючого рівня видобутку газу всередині країни. Родовища в Україні достатньо старі і виснажені. Необхідно проводити геологорозвідувальні роботи, розробляти нові свердловини. На вже існуючих виснажених свердловинах треба проводити додаткові заходи, що дозволять підняти на поверхню залишки газу з родовища. Падіння місцевого видобутку газу автоматично призводить до зменшення його постачання населенню та зростання середньозваженої ціни, адже росте частка імпорту, який апріорі дорожче.
Теплопостачання
Основне паливо, на якому гріється теплоносій (вода), – це газ. Не маючи змоги за нього розраховуватися, підприємства теплокомуненерго (ТКЕ) вимушені скорочувати постачання тепла.
За браком коштів ТКЕ також не може утримувати мережі в хорошому стані. Діряві труби тягнуть за собою втрати води, збільшення потреби в паливі для її нагріву і, відповідно, подорожчання собівартості. Без своєчасного ремонту труб частішають випадки аварій та відключення теплопостачання. При збереженні існуючого стану в галузі в перспективі декількох років у більшості міст централізоване опалення просто зникне. Щоб уявити наслідки, варто згадати найбільшу аварію в системі теплопостачання за всі роки незалежності. Коли взимку 2006 року в Алчевську через прорив тепломагістралі більше 60 тис. чоловік залишились без опалення при «мінус» 40.
Електропостачання
На сьогодні 100% вітчизняних теплових електростанцій відпрацювали свій граничний ресурс. Без коштів для генерації електроенергії, підтримки станцій в робочому стані та модернізації рано чи пізно їх робота зупиниться, і в країні буде банально не вистачати електроенергії, яку наразі ми можемо імпортувати лише з Росії.
Українські електричні мережі, особливо розподільчі (тобто саме ті, що підходять до домів), зношені на 70% і не витримають довго. Тільки цього року через погану погоду близько 1300 населених пунктів були відключені від електропостачання на три дні і більше. Через ще три роки життя без електрики може стати нормою для більшості населення країни, якщо не змінити тарифи на оплату.
Щоб не залишитись без опалення, газу і електроенергії, населення має сплачувати чесну ціну за житлово-комунальні послуги.

ОЧІКУВАНІ ЕФЕКТИ ВІД ПІДВИЩЕННЯ ТАРИФУ
Приведення тарифів до економічно обґрунтованого рівня дозволить:
Провести масштабну модернізацію
Нагальне питання – модернізація теплових електростанцій, яка не проводилась з 1978 року, магістральних і розподільчих мереж. Кількість споживачів електроенергії щороку зростає. Відповідно, потрібно збільшувати кількість проводів, трансформаторних підстанцій і їх потужність. Нинішня пропускна здатність мереж не дозволяє пропустити через себе потрібні обсяги енергії.
Підвищити рівень життя населення
Завдяки новим тарифам протягом декількох років стандарти надання житлово-комунальних послуг населенню можуть піднятися до рівня європейських країн.
Наприклад, завдяки модернізації електромереж вдасться не тільки надавати достатню кількість електроенергії, але й мінімізувати перебої в її подачі. Сьогодні українські споживачі знаходяться без електрики в середньому близько 260 хвилин (максимум – 860 хвилин) на рік. В Європі цей показник становить від 40 до 70 хвилин залежно від типу споживачів. Крім того, стане можливим резервування. Раніше на кожен населений пункт доводилося як мінімум дві лінії електропередачі. При пошкодженні однієї електропостачання здійснювалось по другій. Сьогодні в Україні практично не залишилося населених пунктів з резервуванням, в наслідок чого «сидіння в темряві» в разі аварій розтягується інколи на кілька діб, а то і тижнів.
Стабілізувати рівень платежів
Зростання тарифів не обов'язково призведе до радикального збільшення рахунку за житлово-комунальні послуги. Адже розмір оплати залежить не тільки від тарифу, а й рівня споживання.
Справедливі ціни стимулюють нас до економії та енергозбереження: утеплення житла, заміни звичайних лампочок, старих вікон та дверей, застарілих електроприладів. Ці заходи допомагають значно знизити споживання енергії, а відтак дозволяють не збільшувати плату за енергоресурси при збільшенні тарифів.
Розвинути суміжні галузі господарства
Для відновлення застарілої інфраструктури буде залучена велика кількість машинобудівників, виробників вимірювальної апаратури, ремонтників, будівельників та інших спеціалістів. Всі вони будуть забезпечені стабільною роботою та гідною заробітною платою.
Підвищення тарифів допоможе радикально поліпшити якість життя та стан економіки.


ДОВІДКОВА ІНФОРМАЦІЯ ЗА ТЕЛЕФОНОМ УРЯДОВОЇ
"ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ": 0-800-507-309
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор