www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 12 листопада 2019 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС інформує
Версія для друку Написати листа
Операція «Урожай»: додатково до декларування залучено 65 тис. громадян

Пора збирання врожаю у розпалі. Враховуючи те, що часто роботодавці офіційно не оформлюють сезонних робітників, а отже позбавляють їх трудового стажу та законних виплат, органи ДФС проводять операцію «Урожай». Під час операції, яка розпочалася з травня цього року, виявляються особи, які систематично здійснюють обробіток земельних ділянок (як власних, так і орендованих) з метою отримання прибутку та ухиляються від оподаткування, не мають офіційної реєстрації як суб’єкта господарської діяльності, використовують нелегальну працю найманих працівників або виплачують їм зарплатню нижче мінімального рівня.
Так, територіальними органами ДФС встановлено 2,8 млн. користувачів земельних ділянок площею понад 2,0 га. Громадянами, які самостійно обробляють земельні частки з метою отримання доходу, з початку року подано понад 273 тис. декларацій про майновий стан і доходи та задекларовано дохід у сумі 2 млрд грн, узгоджено до сплати податку на доходи фізичних осіб 343 млн грн та військового збору понад 29 млн грн.
У рамках операції «Урожай» протягом травня-липня 2019 року додатково залучено до декларування 60 тис. громадян, які отримують дохід від продажу сільськогосподарської продукції та 5 тис. громадян, які надають послуги з обробітку та збору урожаю.
Так, наприклад мешканцем Харківської області задекларовано дохід у сумі понад 1,2 млн грн від продажу власної сільськогосподарської продукції та сплачено понад 200 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 18 тис. грн військового збору.
Крім того, понад 600 громадян офіційно зареєструвалися у зв’язку із постійним здійсненням господарської діяльності. Також виявлено 388 суб’єктів господарської діяльності, які використовували працю найманих осіб без належного оформлення.
Зазначимо, що особи, які систематично здійснюють господарську діяльність зобов’язані здійснити державну реєстрацію такої діяльності. У разі виявлення органами ДФС в рамках проведення операції «Урожай» здійснення такої діяльності без державної реєстрації, передбачено складення протоколу про адміністративне правопорушення (ст. 164 КУпАП) з подальшою передачею до суду для притягнення до адміністративної відповідальності.
Так, наприклад, під час перевірки громадянина, який одноосібно обробляє земельні ділянки площею понад 50 га, податківці з’ясували, що він здійснює свою діяльність без державної реєстрації. За цим фактом складено протокол про адміністративне правопорушення та направлено до суду. Громадянина притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у сумі 17 тис грн.
А за результатами планової виїзної документальної перевірки одного з товариств з обмеженою відповідальністю, яке здійснює вантажні перевезення зернових, встановлено неоформленого належним чином 71 найманого працівника. Матеріали перевірки передані до Головного управління Держпраці в області для застосування фінансових санкцій.
Крім того, після роз’яснювальної роботи щодо важливості офіційного працевлаштування з керівником ще одного товариства, протягом місяця було подано повідомлення про прийняття на роботу 234 найманих працівників.


До уваги реалізаторів алкогольних напоїв у роздріб!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями передбачено: у випадку здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, до суб’єктів господарювання застосовується фінансова санкція у вигляді штрафів у розмірі 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10 000 гривень.

Результати діяльності Дніпропетровської митниці ДФС
за січень - липень 2019 року
Аналіз показників роботи Дніпропетровської митниці ДФС за 7 місяців 2019 року в порівнянні з 7 місяцями 2018 року вказує на наступні тенденції. У звітному періоді загальна кількість оформлених митних декларацій (далі - МД) збільшилась на 11,43 %. Було оформлено 107 238 шт. МД (серед яких: 46 386 експортних МД та 49 513 імпортних) проти 96 241 шт. МД за 7 місяців 2018 року (серед яких: 45 898 експортних МД та 41 304 імпортних).
Кількість взятих Дніпропетровською митницею ДФС на облік суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності (далі – ЗЕД) станом на 01.07.2019 дорівнює 8 450. Всього у звітному періоді взято на облік 449 суб’єктів ЗЕД. Кількість суб’єктів господарювання, які здійснювали зовнішньоекономічну діяльність в порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилась на 2,96 % (відповідно – 2 016 та 1 958 суб’єктів ЗЕД).

Щодо митного оформлення автомобілів (товарна позиція 8701-8704): при збільшенні на 31 % імпорту автомобілів у порівнянні з 7 місяцями 2018 року, сплачені податки збільшились на 113,72 %, при цьому сплачені податки за одиницю збільшились на 63,2 %.


Виїзд фізособи за кордон на постійне місце проживання: подання декларації про майновий стан і доходи обов’язкове

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, щ платники податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до фіскального органу податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
Контролюючий орган протягом 30 календарних днів після надходження Декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми ПДФО і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з ПДФО, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Норми встановлені п. 179.3 ст. 179 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Форма Декларації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 із змінами.
Порядок оформленні і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань) (далі – Порядок № 568) та форма Довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або про відсутність податкових зобов’язань) (далі – Довідка) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 568.
Відповідно до Порядку № 568 Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків та поданої Декларації.
Заява та Декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку.
Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний пункт ПКУ, яким передбачено видачу контролюючим органом Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.
Заяву про видачу Довідки за вибором платника ПДФО може бути подано засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Довідка видається протягом 30 календарних днів після надходження Декларації та сплати належної суми ПДФО та військового збору.
Довідка видається у паперовій та/або електронній формах. Довідку у паперовій формі отримує безпосередньо платник податків (уповноважений представник) за місцем податкового обліку. Довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі за наявності документа, що посвідчує особу.
Порядок видачі довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником податку – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1243 із змінами (далі – Порядок № 1243) .
Відповідно до п. 2 Порядку № 1243 Декларація подається за три останні звітні податкові періоди (у разі наявності невиконаного обов’язку з подання) та за звітний період поточного року (з початку поточного року до строку, на який припадає день подання такої Декларації).
Протягом 30 календарних днів з дня отримання Декларації контролюючий орган зобов’язаний визначити податкове зобов’язання платника ПДФО та надіслати йому податкове повідомлення, а у разі відсутності податкових зобов’язань – видати Довідку платнику ПДФО. Платник ПДФО зобов’язаний у порядку, передбаченому ПКУ, сплатити визначену у податковому повідомленні суму податкового зобов’язання, включаючи пеню та штрафні санкції (у разі наявності) (п. 3 Порядку № 1243).
Довідка засвідчується підписом начальника контролюючого органу і скріплюється печаткою (п. 4 Порядку № 1243).
У разі неподання платником ПДФО Декларації та/або за наявності невиконаних зобов’язань зі сплати ПДФО, військового збору контролюючий орган надає заявнику протягом 10 календарних днів вмотивовану відповідь щодо відмови в наданні Довідки.

Відповідальність роботодавця за своєчасно не сплачений єдиний внесок

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Частиною 8 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) встановлено, що страхувальники – роботодавці зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за відповідний базовий звітний період не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом, яким є календарний місяць.
Гірничі підприємства зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
У разі, коли останній день строку сплати єдиного внеску припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем таких строків сплати єдиного внеску вважається перший робочий день, що настає за вихідним, святковим або неробочим днем (п. 11 розділу IV «Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами ).
Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина 12 ст. 9 Закону № 2464).
До роботодавців згідно із ст. 25 Закону № 2464 застосовуються штрафні санкції за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску, а саме:
● одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів) – у розмірі 10 % таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум;
● у розмірі 20 % несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску.
Суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою (п. 6 частини першої ст. 1 Закону № 2464).
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення (частина 10 ст. 25 Закону № 2464).


Заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів можливо сформувати в Електронному кабінеті

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що подання електронних документів здійснюється платниками податків відповідно до норм Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557), на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.
Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку № 557 платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням надійного засобу електронного цифрового підпису (далі – електронний підпис), керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).
Згідно з абзацом п’ятим п. 2 розділу І Порядку № 557 Договір укладається шляхом приєднання платника до Договору в цілому шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору).
Заява про приєднання до Договору може бути направлена через приватну частину інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДФС.
Платники, які не мають укладених з органами ДФС Договорів, та платники, у яких закінчився термін чинності сертифікату ключа керівника, у зв’язку з чим автоматично припинив діяти укладений раніше Договір, для подання звітності в електронному вигляді чи з допомогою Електронного кабінету чи будь-якого іншого програмного забезпечення, повинні підписати та надіслати Заяву про приєднання до Договору (форма J1392001 для юридичних осіб, та форма F1392001 для фізичних осіб у розділі «Введення звітності», група звітів «J(F)13 Заяви»).
Процедуру створення, заповнення, підпису та надсилання Заяви про приєднання до Договору детально наведено у розділі «Введення звітності» меню «Допомога» Електронного кабінету.
Зокрема, в панелі інструментів режиму «Введення звітності» додаємо документ кнопкою «+ Створити».
Верхня панель навігації у вікні «Введення звітності» дозволяє встановити відповідний період та обмежити перелік звітів за типами:
«Всі звіти»;
«J(F)01 Прибуток»;
«J(F)02 ПДВ та Акцизний збір»;
«J(F)03 Місцеві платежі»;
«J(F)05 Інші платежі»;
«J(F)06 Ресурсні платежі»;
«J(F)07 Валютні платежі»;
«J(F)08 Рентні платежі»;
«J(F)11 Регіональні звіти»;
«J(F)13 Запити та довідки»;
«J(F)30 Єдиний внесок на загальнообов’язкове соціальне страхування»;
«S01 Фінансова звітність»;
«S02 Фінансова звітність (довідки)»;
«S03 Фінансова звітність (запити)».
Зі списку документів за типом «J(F)13 Запити та довідки» обираємо необхідний (F1392001 або J1392001) подвійним натисканням лівої клавіші миші.
В наступному вікні в полях «Регіон» та «Район» обираємо відповідний територіальний орган ДФС (за замовчуванням встановлено орган ДФС за місцем основної реєстрації) та натискаємо кнопку «Створити».
Слід зазначити, що більшість полів форми заповнюється системою автоматично. Підсвічені червоним кольором поля є результатом перевірки правильності заповнення документа за допомогою кнопки «Перевірити».
У разі коректного заповнення Заяви про приєднання до Договору зберігаємо її з допомогою кнопки «Зберегти» та переходимо до її підписання.
Перед накладанням підписів на Заяву про приєднання до Договору зверніть увагу на її статус в полі «Статус»:
● документ перевірено, помилок нема;
● документ містить некритичні помилки, підпис дозволено;
● документ містить критичні помилки, підпис не дозволено;
Далі натискаємо кнопку «Підписати», у вікні підпису обираємо ключ і вказуємо пароль ключа відповідної посадової особи, зчитуємо ключ кнопкою «Зчитати» та підписуємо Заяву про приєднання до Договору кнопкою «Підписати».
Система автоматично надає підказку щодо ключа, який треба використати на кожному з кроків підписання Заяви про приєднання до Договору. Накладання електронного підпису, зокрема, директора та печатки підприємства може виконуватись послідовно в різні моменти часу з різних робочих місць.
Підписану Заяву про приєднання до Договору необхідно надіслати за допомогою кнопки «Відправити». Контролювати накладання електронного підпису та відправку Заяви про приєднання до Договору можливо за допомогою відповідних статусів в полі «Статус».

Затверджено зміни до форм декларації акцизного податку і Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 09.08.2019 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 189 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 11.07.2019 за № 774/33745) (далі – Наказ № 189), яким затверджено зміни до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.09.2016 № 841).
Зміни внесено відповідно до ст. 46 глави 2 розділу II, п. 223.2 ст. 223 розділу VI Податкового кодексу України, законів України від 08 листопада 2018 року № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».
Так, зокрема, викладено у новій редакції додаток 11 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального згідно із підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу» та додаток 7 «Розрахунок суми акцизного податку з оптового постачання електричної енергії та з виробництва електричної енергії, проданої поза оптовим ринком електричної енергії» до декларації акцизного податку.
Крім того, затверджено низку нових додатків, а саме:
додаток 12 «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації спирту етилового згідно із підпунктом 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 розділу VI Кодексу»;
додаток 13 «Розрахунок суми акцизного податку з транспортних засобів, що оподатковуються згідно із підпунктами 215.3.5, 215.3.51, 215.3.52, 215.3.6, 215.3.7, 215.3.8 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Кодексу»;
додаток 11 «Розрахунок суми акцизного податку, що підлягає відніманню, з пального, під час виробництва якого як сировину використано інші оподатковувані підакцизні товари, згідно із пунктом 217.6 статті 217 розділу VI Кодексу»;
додаток 12 «Довідка № ______ про цільове використання спирту етилового (біоетанолу) його виробником як сировини для виробництва продукції, визначеної у підпункті 229.1.16 пункту 229.1 статті 229 розділу VI Кодексу»;
додаток 13 «Інформація про повітряні судна, які були заправлені, та про обсяги бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, використані для заправлення таких суден, яка надається згідно із підпунктом 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 розділу VI Кодексу».
Також змін зазнали інші додатки, сама форма декларації акцизного податку та Порядок заповнення та подання декларації акцизного податку.
Наказ № 189 опубліковано 09.08.2019 у інформаційному бюлетені «Офіційний вісник України» № 60.

Результати проведення операції "Урожай" у Дніпропетровській області


Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор