Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


У Дніпропетровській області ліквідовано схему незаконного збуту контрафактних цигарок. Вилучено товарів вартістю понад 1,6 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували незаконну схему реалізації контрафактних тютюнових виробів та вилучили велику партію товарів.
В рамках проведення операцій «Акциз – 2019», «Мережа», «Рубіж», «Бастіон» та розслідування кримінального провадження за ч.1 ст.204 КК України було встановлено групу місцевих жителів, які протягом 2019 року здійснювали масове незаконне розповсюдження контрафактних цигарок іноземного виробництва без марок акцизного податку, ввезених на територію України поза митним контролем.
Збут підакцизної продукції здійснювався через мережу торгівельних павільйонів (кіосків), розташованих на території одного з міст області, а також через спеціалізовані сайти в мережі Інтернет та оголошення в месенджерах.
При цьому в якості складських приміщень для зберігання контрафакту фігуранти використовували гаражні бокси, розташовані у гаражних кооперативах міста.
За результатами 14санкціонованих обшуків, проведених за місцями зберігання та збуту підакцизних товарів, з незаконного обігу вилучено та передано на відповідальне зберігання 48 тис. 403 пачки контрафактних цигарок, вартістю понад 1,6 млн. грн. та 96 літрів підробленого алкоголю вартістю 9,6 тис. грн.
Наразі вирішується питання про накладення арешту на вилучені підакцизні товари.
Триває слідство.


У січні – червні 2019 року до зведеного бюджету надійшло 528,8 млрд гривень

За оперативними даними у січні – червні 2019 року до зведеного бюджету надійшло (сальдо) 528,8 млрд грн. Це на 65,8 млрд грн, або на 14,2 відс. більше, ніж у І півріччі 2018 року. До державного бюджету забезпечено 401,3 млрд грн, що на 44,4 млрд грн, або на 12,5 відс перевищує відповідний показник минулого року. До місцевих бюджетів забезпечено 127,6 млрд грн, що на 21,4 млрд грн, або 20,1 відс. більше, ніж у І півріччі минулого року.
У повному обсязі виконано завдання Міністерства фінансів України з частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – 300,1 відс. (+ 14,2 млрд грн), податку на прибуток підприємств – 105,3 відс. (+ 2,7 млрд грн), податку та збору на доходи фізичних осіб – 104,8 відс. (+ 2,4 млрд грн), акцизного податку з ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) – 127,3 відс. (+ 1,0 млрд грн), екологічного податку – 107,2 відс. (+ 0,1 млрд гривень).
У розрізі основних платежів у січні – червні 2019 року приріст до січня – червня 2018 року забезпечено з частини чистого прибутку (доходу), що вилучається до держбюджету – у 4,7 раза (+ 16,8 млрд грн), з податку та збору на доходи фізичних осіб – на 21,1 відс. (+ 8,9 млрд грн), рентної плати за користування надрами – у 1,4 раза (+ 6,4 млрд грн), акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів – на 5,1 відс. (+ 1,3 млрд гривень).

Не сплатили єдиний внесок, штрафів не уникнути!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Норми визначені частиною 12 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).
Згідно з п. 6 частини 1 ст. 1 Закону № 2464 суми єдиного внеску, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою.
Штраф у розмірі 20 відсотків несплачених або несвоєчасно сплачених сум єдиного внеску накладається за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску (п. 2 частини 11 ст. 25 Закону № 2464).
За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум (п. 6 частини 11 ст. 25 Закону № 2464).
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення (частина 10 ст. 25 Закону № 2464).
Крім того, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати єдиного внеску посадові особи платників єдиного внеску несуть адміністративну відповідальність (абзац другий частини 1 ст. 26 Закону № 2464).
Так, згідно зі ст. 165Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х із змінами та доповненнями:
несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
несплата або несвоєчасна сплата єдиного внеску, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Податкова вимога: терміни та порядок надсилання

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов’язання.
Норми встановлені п. 59.3 ст.59 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов’язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов’язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов’язань у встановлені ПКУ строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 ПКУ).
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПКУ у разі, коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Туристичний збір: справляння у 2019 році


Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01 січня 2019 року за кожну добу тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) туристичний збір (далі – збір) справляється у розмірі до 0,5 % мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення – для внутрішнього туризму (до 20,87 грн на добу) та до 5 % мінімальної заробітної плати – для в’їзного туризму (до 208,65 грн на добу).
Відповідно до рішень сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляння збору може здійснюватися з тимчасового розміщення у таких місцях проживання (ночівлі):
● готелі, кемпінги, мотелі, гуртожитки для приїжджих, хостели, будинки відпочинку, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, пансіонати та інші заклади готельного типу, санаторно-курортні заклади;
● житловий будинок, прибудова до житлового будинку, квартира, котедж, кімната, садовий будинок, дачний будинок, будь-які інші об’єкти, що використовуються для тимчасового проживання (ночівлі).
Справляння збору здійснюється такими податковими агентами:
юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб, фізичними особами – підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі);
квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному веб-сайті сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
За один і той самий період перебування платника збору на території однієї адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, повторне справляння збору, вже сплаченого таким платником збору, не допускається.
Особа здійснює тимчасове розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі), що належать такій особі на праві власності або на праві користування, виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним туристичного збору.
У разі дострокового залишення особою, яка сплатила туристичний збір, території адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, сума надмірно сплаченого збору підлягає поверненню такій особі у встановленому ПКУ порядку.
Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал (з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.
Податковий агент, який має підрозділ без статусу юридичної особи, що надає послуги з тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі) не за місцем реєстрації такого податкового агента, зобов’язаний зареєструвати такий підрозділ як податкового агента туристичного збору у контролюючому органі за місцезнаходженням підрозділу.
Норми визначені ст. 268 ПКУ.

У першому півріччі за результатами документальних перевірок юридичних осіб до бюджету надійшло понад 160 млн гривень


Протягом січня – червня 2019 року підрозділами аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області здійснена 891 документальна перевірка юридичних осіб, за результатами яких до бюджету надійшло 163,4 млн грн грошових зобов’язань. Це майже в 4 рази більше ніж у першому півріччі минулого року.
Крім того, проведено 245 фактичних перевірок суб’єктів господарювання, які використовують РРО. За результатами цих перевірок до бюджету надійшло фінансових санкцій в 1,7 разів більше ніж у першій половині 2018 року (494 тис. грн проти 295 тис. грн).
Нагадаємо, з графіком податкових перевірок на 2019 рік та переліком суб’єктів господарювання, які будуть охоплені податковим аудитом, можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/362017.html.