Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


За матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки ДФС розпочато 53 кримінальних провадження

Підрозділами ГУВБ упродовж січня-квітня 2019 року вжито низку організаційних і практичних заходів, спрямованих на упередження, виявлення та припинення правопорушень у сфері службової діяльності працівників ДФС.
Протягом січня-квітня 2019 року за фактами вчинення посадовими особами органів доходів і зборів корупційних та інших злочинів у сфері службової діяльності, органами досудового розслідування розпочато 84 кримінальні провадження, з них 53 – за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки.
У ході розслідування кримінальних проваджень, розпочатих за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки, працівникам органів Державної фіскальної служби України оголошено 24 повідомлення про підозру у вчиненні злочинів, 4 особи судом вже визнано винними у скоєнні злочинів.
Впродовж звітного періоду за матеріалами підрозділів внутрішньої безпеки спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції складено та направлено до суду 33 адміністративні протоколи про скоєння корупційних правопорушень або пов’язаних з корупцією, за якими одну особу визнано винною у вчиненні адміністративних правопорушень.
Для упередження правопорушень у сфері службової діяльності та порушень трудової дисципліни з боку працівників органів доходів і зборів підрозділами ГУВБ активізовано профілактичну роботу у розрізі як внутрішніх, так і зовнішніх комунікацій.
Важливе значення надається інформуванню громадськості про заходи, що вживаються Державною фіскальною службою у сфері протидії корупції.
З цією метою, зокрема, на веб-порталі ДФС розміщується інформація про результати діяльності фіскальної служби у напрямі протидії корупції, у періодичних виданнях, на радіо та телебаченні опубліковуються і розміщуються статті та інші матеріали із зазначеної тематики.


Результати інформаційно – роз’яснювальної кампанії декларування громадянами доходів

За результатами цьогорічної деклараційної кампанії громадянами та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність Дніпропетровщини подано майже 40 тис. декларацій про майновий стан та доходи Загальна сума задекларованих доходів склала 4 млрд 49 млн гривень.
З метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення кампанії декларування органами ДФС у Дніпропетровській області протягом 2019 року організована інформаційно – роз’яснювальна робота:
- у засобах масової інформації, з урахуванням Інтернет – мережі, розміщено 1369 інформаційних матеріалів з питань декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року;
- на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» розміщено 251 матеріал;
- на сайтах місцевих рад – 1045 інформаційних повідомлень.
- створено 9 відеороликів щодо проведення Деклараційної кампанії – 2019, які розміщені на суб-сайті.
Основні питання декларування розглядалися під час проведення 93 семінарів, практикумів з платниками податків; 75 засідань «круглого столу»; 75 лекцій; 61 зустрічей з бізнесом та інститутами громадянського суспільства; 39 сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія»; 36 інтерв’ю та коментарів; 36 виступів керівників і посадових осіб на радіо та телебаченні; 32 прес-конференцій, брифінгів та Інтернет-конференцій.
Інформація щодо кампанії декларування громадянами доходів, а саме: інформаційні повідомлення та відеоролики також висвітлюються на офіційній сторінці «ДФС у Дніпропетровській області» у «Facebook».
До проведення роз’яснювальної роботи з питання декларування доходів громадян залучено 14 відомих громадських діячів, спортсменів, акторів, інших публічних осіб.
Випущено 126 видів власної друкованої продукції загальним накладом 4 653 примірники.
Також проведено 69 інших заходів, у тому числі і сучасних методів доведення інформації, стосовно кампанії декларування громадянами своїх доходів.

Умови, за яких застосовується адміністративний арешт майна


Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на наступне.
Відповідно до п. 94.1 ст. 94 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом.
Нормами п. 94.2 ст. 94 ПКУ визначено, що арешт майна може бути застосовано, якщо з’ясовується одна з таких обставин:
платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;
фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов’язковою відповідно до ПКУ, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;
платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу;
платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог ПКУ інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки).

Обов’язок щодо застосування ставок земельного податку виникає з моменту оприлюднення останнього рішення відповідної місцевої ради


Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що нормами Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено наступне:
● рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому випадку – норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п.п. 12.3.4 п. 13.3 ст. 12 ПКУ);
● до повноважень місцевих рад щодо податків та зборів належить до початку наступного бюджетного періоду прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об’єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов’язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду (п. 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 ПКУ);
● офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, який набирає чинності з урахуванням строків, передбачених п.п. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПКУ (п. 12.5 ст. 12 ПКУ).
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни до ПКУ.
Зокрема, п. 3 розділу ІІ Закону № 2628 встановлено, що у 2019 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, які прийняті на виконання цього Закону, не застосовуються вимоги п.п. 4.1.9 та п. 4.5 ст. 4, підпунктів 12.3.4, 12.4.3 та п. 12.5 ст. 12 ПКУ.
Це дає право органам місцевого самоврядування протягом року вносити зміни до своїх рішень про встановлення плати за землю, в тому числі й у частині розміру ставок земельного податку.
Відповідно до п. 5 ст. 59 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування» із змінами та доповненнями акти органів місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Отже, якщо рішення місцевих рад, прийняті та оприлюднені після 15 липня 2018 року, то вони є обов’язковими до виконання і набирають чинності з урахуванням строків, визначених такими рішеннями.
Тобто, обов’язок щодо застосування ставок земельного податку у платника для розрахунку земельного податку на 2019 рік виникає з моменту оприлюднення останнього рішення відповідної ради з урахуванням строків, визначених таким рішенням.

Зупинення реєстрації в ЄРПН РК на зменшення податкових зобов’язань: хто подає пояснення


Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику ПДВ квитанцію про зупинення реєстрації ПН/РК. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Норми визначені п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» із змінами (далі – Порядок № 117).
Пунктом 13 Порядку № 117 обумовлено, що у квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються, зокрема:
порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у ПН/РК, реєстрація яких зупинена;
пропозиція щодо надання платником ПДВ пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Пунктом 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України встановлено, що РК, складений постачальником (продавцем) товарів/послуг до ПН, яка складена на отримувача – платника ПДВ, підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник (продавець) надсилає складений РК отримувачу.
Отже, у разі зупинення реєстрації в ЄРПН РК на зменшення податкових зобов’язань, пояснення та копії документів, необхідні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію РК в ЄРПН, подаються платником ПДВ – продавцем, що зазначений у РК та ПН, яка коригується.



Граничні строки подання податкової декларації у разі припинення ФОП підприємницької діяльності

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням, подають ліквідаційні податкові декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) щодо отриманих доходів востаннє за звітний період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП за її рішенням останнім базовим податковим (звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього базового податкового (звітного) періоду до останнього дня календарного місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Норми визначені п. 177.11 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, які є платниками єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому відповідним контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення (п. 294.6 ст. 294 ПКУ)
ФОП, які застосовували спрощену систему оподаткування, подають податкові декларації платника єдиного податку востаннє за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу відповідно до п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ.

На прес-конференції про результати деклараційної кампанії – 2019

В інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція на тему «Результати проведення кампанії декларування громадянами доходів, отриманих у 2018 році».
У заході прийняли участь керівники підрозділів Головного управління ДФС у Дніпропетровській області – управління податків і зборів з фізичних осіб Владислав Воінов та управління комунікацій Манушак Осипова.
Владислав Воінов зазначив, що з 1 січня 2019 року розпочалась кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року, і тривала вона до 2 травня поточного року.
За результатами кампанії декларування мешканцями Дніпропетровської області подано 39 328 податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2018 рік. Загальна сума задекларованого громадянами доходу становить 4 млрд 50 млн грн, що на 1 млрд 500 млн грн більше, ніж за минулий рік.
Сума задекларованого до сплати податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) становить 99,9 млн грн, додаткові надходження до бюджетів територіальних громад нашої області складають 10,6 млн грн у порівнянні з минулим роком. Сума задекларованого військового збору, що підлягає сплаті до бюджету, становить 13,1 млн гривень.
Побільшало у нашому регіоні і офіційних мільйонерів.
Так, доходи у сумі понад 1 млн грн задекларували 273 мешканці нашої області на загальну суму 2 млрд 600 млн гривень.
«На сьогодні правом на отримання податкової знижки скористались 4 907 громадян. При цьому, сума податку, що підлягає поверненню з бюджету, складає 10,7 млн грн», – повідомив начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС.
Громадяни, які бажають реалізувати своє право на отримання податкової знижки за 2018 рік, можуть подати до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації декларацію протягом усього 2019 року.
Фізичні особи, які задекларували отримані впродовж минулого року доходи, зобов’язані до 1 серпня поточного року сплатити суму самостійно визначених податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору.
Манушак Осипова повідомила, що з метою забезпечення своєчасного та у повному обсязі проведення кампанії декларування фахівцями ГУ ДФС організована широкомасштабна інформаційно-роз’яснювальна робота, яка сприяла активізації звітування фізичними особами про отримані у минулому році доходи.
Інформаційні матеріали з питань декларування громадянами доходів розміщались у засобах масової інформації, на сайтах місцевих рад, на головній сторінці суб-сайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» та на офіційній сторінці «ДФС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі «Facebook».
Основні питання декларування громадянами у 2019 році доходів, отриманих протягом минулого року, розглядалися під час проведення семінарів, практикумів з платниками податків; засідань «круглого столу»; лекцій; зустрічей з бізнесом та інститутами громадянського суспільства; сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія»; прес-конференцій та брифінгів тощо.
Крім того, до проведення роз’яснювальної роботи з питання декларування громадянами доходів залучались відомі публічні особи.
Манушак Осипова звернула увагу, що попри завершення деклараційної кампанії, ще до кінця року громадяни можуть скористатися правом на отримання податкової знижки за наслідками 2018 року.
Податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року, у вигляді заробітної плати.
Право на податкову знижку мають громадяни, які в 2018 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та, зокрема: сплачували за навчання вітчизняним закладам освіти; сплачували проценти за іпотечним житловим кредитом; оплачували допоміжні репродуктивні технології; понесли витрати у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу.
«Якщо платник податку на доходи фізичних осіб до кінця поточного року не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного 2018 року, таке право на наступні податкові роки не переноситься», – акцентувала увагу начальник управління комунікацій ГУ ДФС Манушак Осипова.