Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


У Дніпрі ліквідовано центр мінімізації митних платежів, через який із заниженням митної вартості до України імпортовано металопродукції на суму більше 70 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували центр мінімізації митних платежів, загальний обсяг зовнішньоекономічних операцій якого протягом 2016-2018 роки перевищив 70 млн. грн.
В рамках проведення операції «Рубіж-2018» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 212 КК України було встановлено групу осіб, які за рахунок використання транзитно-конвертаційних та підконтрольних підприємств - нерезидентів ухилялися від сплати митних платежів та ПДВ під час імпорту металопродукції (листи з алюмінієвих сплавів, труби, дріт, підшипники, сталевий прокат тощо) та здійснювали її легалізацію.
Для митного оформленні металопродукції фігурантами було створено підконтрольне підприємство-імпортер, використовуючи реквізити якого були укладені зовнішньоекономічні контракти на постачання вказаного товару з підприємствами-нерезидентами, зареєстрованими в Індії та Китаї.
Для мінімізації митних платежів під час ввезення на митну територію України металопродукції фігуранти, використовуючи попередньо виготовлені печатки постачальників (підприємств-нерезидентів з Індії та Китаю), виготовляли від їх імені документи (імпортні контракти, інвойси, сертифікати якості та інші), вносили до них недостовірні відомості щодо вартості, ваги та хімічного складу імпортованої продукції та здійснювали підміну документів під час її митного оформлення.
У подальшому імпортовані товари фактично реалізовувались в адресу підприємств реального сектору економіки. При цьому, з метою виводу валютних коштів за кордон, проведення тіньових розрахунків з постачальниками-нерезидентами, а також підвищення вартості імпортованих ТМЦ, у звітності компанії- імпортера відображались безтоварні операції з придбання вказаної продукції у підприємств, які входять до складу транзитно-конвертаційних груп.
Таким чином протягом 2016-2018 рр. до України було імпортовано металопродукції із заниженням митної вартості на суму понад 70 млн. грн.
На підставі ухвали суду проведено обшук в офісних та складських приміщеннях, які використовувались учасниками ЦММП, за результатами яких вилучено документи бухгалтерського, податкового обліку та документи зовнішньоекономічної діяльності, що підтверджують злочинну діяльність, та 2 печатки підприємств-нерезидентів. Окрім того, виявлено та передано на відповідальне зберігання понад 35 тонн металопродукції, орієнтовною вартістю 490 тис. грн.
Тривають слідчі дії.


На Дніпроперовщині ліквідовано конвертцентр з обігом понад 180 млн. грн.

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області ліквідували конвертаційний центр, який протягом 2017-2018 рр. проконвертував більше 180 млн. грн.
В рамках розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 191, ч.2 ст.205, ч.1 ст. 366 КК України було встановлено групу осіб, які надавали підприємствам реального сектору економіки, підприємствам державної та комунальної форм власності Київської, Донецької, Запорізької, Дніпропетровської, Харківської областей та м. Києва незаконні послуги з формування штучного податкового кредиту та переведення безготівкових коштів у готівку.
Для прикриття незаконної діяльності фігуранти створили низку підконтрольних підприємств, на розрахункові рахунки яких замовники незаконних послуг перераховували безготівкові грошові кошти за нібито придбані ТМЦ (товари та послуги).
В подальшому ці кошти перераховувались на розрахункові рахунки компаній реального сектору економіки, які займаються оптовою торгівлею (тютюнові вироби, продукти харчування та ін.). Фактично вказані компанії реалізовували товари за готівку, яку в подальшому передавали організаторам «конверту», разом з податковими накладними на продаж ТМЦ, формуючи при цьому податковий кредит з ПДВ.
Також готівкові кошти отримувались з використанням рахунків фізичних осіб. Отримана готівка поверталась замовникам конвертації за вирахуванням 10-13% у якості винагороди за «послуги».
Таким чином протягом 2017 - 2018 років було проконвертовано понад 180 млн. грн.
За результатами обшуків, проведених в офісних приміщеннях «конверту» та за місцями проживання фігурантів вилучено 9 печаток підконтрольних СГД, чорнові записи та фінансово-господарські документи, чекові книжки, банківські картки, комп’ютерну техніку та мобільні телефони.
Окрім того, на підставі ухвали суду, накладено арешт на суми ліміту ПДВ в СЕА ПДВ на загальну суму більше 2,8 млн. грн.
Розслідування продовжується.

Накладено арешт на 2 млн. грн. ліміту суми ПДВ в СЕА ПДВ, що належать фіктивному підприємству

Співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Дніпропетровській області під процесуальним керівництвом прокуратури області розслідується кримінальне провадження за фактами фіктивного підприємництва.
Слідством встановлено, що групою осіб, з метою прикриття незаконної діяльності, направленої на пособництво в ухиленні від сплати податків підприємствам реального сектору економіки, протягом 2018 року із залученням підставної особи було створено фіктивне підприємство. Вказаним підприємством здійснювались незаконні операції з придбання цигарок імпортного виробництва. Внаслідок таких операцій на спеціальному рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ Державної казначейської служби України, який належить даному підприємству, утворився ліміт суми ПДВ в розмірі 2 млн. грн., який планувалося використати для подальшого незаконного формування податкового кредиту підприємствам транзитно - конвертаційних груп та реального сектору економіки.
У липні поточного року на підставі ухвали суду на вказаний ліміт суми ПДВ в СЕА ПДВ накладено арешт, чим упереджено використання його для незаконного формування сум податкового кредиту з ПДВ підприємствам реального сектору економіки.
Розслідування триває.

За ініціативою ДФС проведено лише кожну четверту позапланову перевірку


Кількість виходів податківців до платників податків для здійснення контрольних заходів у порівнянні з півріччям попереднього року скоротилась на 8% (з 14,1 тис. до 13 тис. заходів).
Зокрема, майже вполовину за І півріччя зменшилась кількість зустрічних звірок: із 4,8 тис. минулого року до 2,6 тис. поточного року.
Лише кожну четверту позапланову перевірку проведено у цьому році за ініціативою ДФС (1,8 тис. із 7,8 тис,). Решту – 6 тис. позапланових перевірок (77 відс.) – здійснено з причин, що від ДФС не залежали:
- у зв’язку з припиненням/ліквідацією платників податків (3,4 тис.);
- за повідомленнями банків про порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності (1,8 тис.);
- на звернення платників податків (0,5 тис.);
- за судовими рішеннями суду (слідчого судді) про призначення перевірки (0,3 тисячі).
Також у І півріччі 2018 року проведено 2,6 тис. планових перевірок, що на 8 відс. більше, ніж за аналогічний період минулого року (2,4 тисячі).
Для таких перевірок відбираються платники, які мають ризики щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
При цьому увага зосереджена на найбільш «ризикових» суб’єктах господарювання зі значними обсягами проведених операцій, тобто на великому бізнесі.
За наслідками проведених перевірок донараховано грошових зобов’язань 22,6 млрд. грн., що удвічі більше обсягу донарахувань за цей період минулого року (10,1 млрд. грн.). З них за плановими перевірками донараховано 10,6 млрд. грн., що в 2,4 раза більше рівня минулого року (4,4 млрд. грн.), за позаплановими – 11,9 млрд. грн., що удвічі більше, ніж у минулому році (5,7 млрд. гривень).

Впродовж першого півріччя поточного року сервіс ДФС України «Пульс» отримав 362 запити від платників Дніпропетровщини

Протягом першої половини 2018 року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулося 362 заявники Дніпропетровської області.
Майже дві третини питань (221), порушених у зверненнях, стосувалися звітності та реєстрації податкових накладних. Також, за допомогою сервісу «Пульс» заявники звертались з питань щодо роботи органів ДФС Дніпропетровської області (82 звернення). Крім того, з приводу роботи системи електронного адміністрування ПДВ зателефонували 23 платники, роботи Центрів обслуговування платників та перевірок суб’єктів господарювання – по 11 громадян тощо. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 6 звернень.
Усі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.
Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна проінформувати про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії 0-800-501-007 (напрямок «4»).


Податковий агент нараховує дохід, але не виплачує. Коли до бюджету перераховується військовий збір?

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 Податкового кодексу для податку на доходи фізичних осіб за ставкою 1,5% від об’єкта оподаткування.
Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду. Тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
Отже, якщо податковий агент нараховує, але не виплачує платнику податку дохід, то військовий збір, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
Зазначена норма передбачена п.п. 168.1.5 ст. 168; п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу.

Пеня за несплату податків нараховується за новою обліковою ставкою

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 111.2 ст. 111 Податкового кодексу України за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовується, зокрема фінансова відповідальність у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені).
При нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, – починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов’язання, визначеного Податковим кодексом України (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
При самостійному нарахуванні суми грошового зобов’язання платником податків - нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, визначеного п.п.129.1.3 п. 129.1 ст.129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

При нарахуванні пені варто врахувати, що з 13 липня 2018 року правління НБУ прийняло рішення підвищити облікову ставку до 17,5% річних. Нагадаємо, що попередній розмір облікової ставки на рівні 17% було встановлено із 02.03.2018.