Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


Пенсійний фонд України прагне зробити послуги максимально доступними та комфортними для кожного з нас, тому активно впроваджує електронні сервіси, працює над їх урізноманітненням. Сьогодні я хочу презентувати два, на моє переконання, дуже зручні та корисні для споживачів послуг.

    Перший – це СМС-інформування, метою створення якого є інформування пенсіонерів – про призначення та перерахунок пенсій, а працівників – про сплату за них єдиного соціального внеску та розмір їхнього страхового стажу.
    Як же активувати послугу смс-інформування? Існує два простих способи.
    І спосіб – самостійно – на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua) за допомогою електронного цифрового підпису (його можна безкоштовно отримати в органах Державної фіскальної служби, у ПриватБанку тощо). Для цього:
    за допомогою електронного цифрового підпису увійдіть до особистого кабінету на Веб-порталі;
    у верхньому меню виберіть розділ «Налаштування», а у ньому – вкладку «Дистанційне інформування»;
    поставте позначку напроти тексту «Надаю згоду на отримання смс-повідомлень від ПФУ на номер мого мобільного телефону»;
    вкажіть номер телефону, на який надсилатиметься смс-повідомлення;
    введіть електронний цифровий підпис та пароль до нього;
    натисніть кнопку «Зберегти».
    За кілька хвилин вам на телефон надійде смс-повідомлення з підтвердженням реєстрації та інформацією щодо розміру вашого страхового стажу, починаючи із 2004 року (до 01.01.2004 страховий стаж зараховується на підставі трудової книжки або інших документів, визначених законодавством).
    ІІ спосіб активації розрахований на тих, у кого відсутній ЕЦП – Вам необхідно звернутись до будь-якого відділу обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та надати відповідні контактні дані мобільного зв’язку та згоду на отримання смс-повідомлень від Пенсійного фонду.
    Інший зручний сервіс для користувачів Веб-порталу Пенсійного фонду України (http://portal.pfu.gov.ua), які увійшли на Портал за допомогою електронного цифрового підпису – надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом. У такий спосіб можна отримати:
    · довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);
    · довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, що містить дані про розмір пенсії без урахування видів виплати;
    · індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), що містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;
    · витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.
    Зазначені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби тощо.
    Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через Веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів».
    Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органах Фонду.
    Інструкція з отримання довідок з QR-кодом від Пенсійного фонду України знаходиться на Порталі Пенсійного фонду України у розділі «Інструкції».
    Отже, як ви могли переконатися, Веб-портал Пенсійного фонду є сучасним інформаційним ресурсом з зручним та зрозумілим інтерфейсом, котрий дозволяє отримувати необхідну інформацію та послуги, не виходячи з дому. Процедура реєстрації на веб-порталі — максимально проста. Потрібно звернутися до будь-якого відділу обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області з заявою, натомість вам роздрукують розписку про одержання заяви, а також «реєстраційний код» (при собі потрібно мати паспорт та ідентифікаційний код). Далі ви заходите на Веб-портал та у розділі «Реєстрація на порталі» реєстраційну форму. Те ж саме можна здійснити за допомогою ЄЦП, без звернення до Фонду. Особисто я, радив би отримати ЄЦП, адже він дає можливість реєструватися на веб-ресурсах та отримувати електронні послуги інших органів виконавчої влади. Нагадаю, що ця послуга доступна безкоштовно в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК).
    Залучайтесь до користування електронними послугами Пенсійного фонду України і ви особисто зможете переконатися в їх доступності, зручності та зекономите власний час.