Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


Завдяки наявному аналітичному потенціалу сьогодні податківці мають змогу відстежувати нетипові для суб’єктів господарювання фінансово-господарські операції, які в подальшому можуть бути використані для заниження належних до сплати в бюджет коштів підприємствами реального сектору економіки ще на стадії подання податкових накладних для реєстрації в Єдиному реєстрі. Це дає змогу забезпечити відпрацювання ризикових операцій ще на першому етапі, тобто до подання декларації з податку на додану вартість за звітний період.

Так, у ході моніторингу фінансово-господарських операцій, здійснених у листопаді 2020 року одним із суб’єктів господарювання, що працює в галузі оптової торгівлі паливо-мастильними матеріалами, податківцями встановлено спробу формування податкового кредиту за рахунок придбання нетипової для його діяльності сільськогосподарської продукції. Сума податку на додану вартість за вказаною операцією склала 18,1 млн грн. За результатами оперативного відпрацювання суб’єкт господарювання відмовився від проведення цієї операції.
Завдяки проведеним заходам податківцями упереджено заниження належної до сплати суми податку на додану вартість та подальше поширення схемного кредиту.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»


Олексій Любченко: Наша мета – вивести відносини з платниками на новий рівень довіри та партнерства


Актуальні питання, з якими звертаються представники бізнесу, а також плани подальшої взаємодії обговорив під час онлайн зустрічі Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко з представниками Європейської Бізнес Асоціації.
За півроку дії Комунікаційної податкової платформи в ДПС було проведено 4 масштабні зустрічі з представниками асоціації, під час яких оперативно знайдені шляхи вирішення системних питань.
«ДПС прагне створити для платників податків всі умови для того, щоб сумлінний бізнес розвивався та був захищений від нечесної конкуренції з боку тіньового. Для цього значно посилено аналітичну складову Служби», - наголосив Олексій Любченко.
За словами Голови ДПС, спостерігається покращення податкової дисципліни, про що свідчить збільшення сплати податків до бюджету. У свою чергу ДПС не тільки вчасно відшкодовує заявлені до повернення кошти, а й повертає накопичені на початок цього року невідшкодовані суми.
Олексій Любченко зазначив, що ДПС наразі працює над модернізацією системи податкового комплаєнсу, яка створить умови для мінімізації ризиків несплати податків, допоможе платникам уникнути найбільш поширених помилок у майбутньому, максимально спростить подання звітності та сплату податків.
«Наша мета – вивести відносини з платниками на новий рівень, який ґрунтується на довірі та партнерстві. У той же час від платників очікуємо прозорого ведення бізнесу та чесної сплати податків», - підкреслив Олексій Любченко.
Під час зустрічі сторони обговорили нові електронні сервіси для платників податків, питання відшкодування податку на додану вартість, роботи системи моніторингу ризиків при реєстрації податкових накладних, декларування та обчислення податку на прибуток для іноземних постійних представництв за поточний рік, реформування Офісу великих платників податків.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

З початку року анульовано 80 ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім

У Дніпропетровській області станом на 01.12.2020 діє 17 150 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, роздрібну торгівлю пальним та зберігання пального по 7 163 суб’єктах господарської діяльності, у тому числі ліцензії на алкогольні напої – 7 539, на тютюнові вироби – 6 458 по 4 840 суб’єктах господарської діяльності, 628 ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним по 104 суб’єктах господарської діяльності та 2 525 ліцензій на зберігання пального по 2 219 суб’єктах господарської діяльності.
Фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснюється систематичний контроль за своєчасністю щоквартальної сплати суб’єктами господарської діяльності за ліцензії. Так, з початку року за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 2 090 ліцензій, з них: на право торгівлі алкогольними напоями – 1 225, тютюновими виробами – 825, роздрібної торгівлі пальним –19, зберігання пального – 21.
Протягом 2020 року анульовано – 2 062 ліцензії, в тому числі – 80 ліцензій за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.

Юристи ДПС Дніпропетровщини відстояли справи у судах на суму 3,7 мільярди гривень


Станом на 1 грудня 2020 року на розгляді у судах різних інстанцій за участі органів ДПС Дніпропетровської області перебувало майже 5,7 тис. справ різних категорій на загальну суму 12,1 млрд гривень.
З розглянутих судами протягом поточного року на користь органів ДПС Дніпропетровщини вирішено 1039 справ на суму 3,7 млрд гривень.
Із загальної кількості адміністративних справ за позовами платників податків до територіальних органів ДПС Дніпропетровської області більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень-рішень.
Так, протягом 2020 року на розгляді у судах знаходилось 2 906 таких справ на суму 5,8 млрд гривень. З них судами розглянуто та вирішено на користь органів ДПС 452 справи на суму 940,2 млн гривень.

Закон № 1072: право на списання сумм недомоїмки, штрафів та пені з єдиного внеску


З 07.12.2020 року набрав чинності Закон України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID – 19, спричиненої корона вірусом SARS – CoV – 2» (далі – Закон №1072), яким надано можливість фізичним особам – підприємцям, які не здійснюють підприємницьку діяльність (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та особам, які провадять незалежну професійну діяльність і не отримували дохід від цієї діяльності у період з 01.01.2017 року до 01.12.2020 року, скористатися правом щодо списання, несплаченої станом на 01.12.2020 року суми недоїмки, штрафів та пені, нарахованої на ці суми недоїмки включно до дати подання заяви про списання недоїмки, та за умови подання до 01.03.2021 року:
а) особами, які станом на дату подання заяви про списання недоїмки є платниками, або у період з 1 січня 2017 року до дати подання заяви вважалися платниками, фізичними особами – підприємцями (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), - державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи - підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до податкового органу - звітності відповідно до вимог частини другої статті 6 Закону №2464 за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року. Такі документи подаються платником (особою) виключно у випадку, якщо вони не були подані раніше;
б) особами, які станом на дату подання заяви про списання недоїмки є платниками, або у період з 1 січня 2017 року до дати подання заяви вважалися платниками, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, - до податкового органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог частини другої статті 6 Закону №2464 за період з 1 січня 2017 року до 1 грудня 2020 року. Такі документи подаються платником (особою) виключно у випадку, якщо вони не були подані раніше.
Після отримання у встановленому законом порядку відповідних відомостей від державного реєстратора або заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та за умови подання платником єдиного внеску (особою) зазначених документів (якщо відповідні документи не були подані раніше) податковий орган протягом 15 робочих днів проводить камеральну перевірку, за результатами якої приймає рішення про списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені або вмотивоване рішення про відмову списання суми недоїмки, штрафних санкцій і пені.

До уваги платників податків!


Павлоградський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Державна казначейська служба України (далі – Казначейство) на офіційному сайті за посиланням
https://www.treasury.gov.ua/ua/news/do-uvagi-platnikiv-podatkiv-zboriv-platezhiv-inshih-nadhodzhen-ta-platnikiv-yedinogo-vnesku-na-zagalnoobovyazkove-derzhavne-socialne-strahuvannya
повідомила, що відповідно до постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» та до статті 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (зі змінами та доповненнями) з 01.01.2021 запроваджуються нові рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів та зарахування коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).
Звертаємо увагу платників податків, що з метою належної і своєчасної сплати податків, зборів, єдиного внеску та мінімізації нез’ясованих надходжень, Казначейство просить терміново звернутися до органів Державної податкової служби України за місцем реєстрації для отримання нових реквізитів рахунків.
При цьому Казначейство наголошує, що кошти, сплачені платниками на старі рахунки по зарахуванню податків, зборів та єдиного внеску, не будуть зараховуватись, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Закон України № 1072: до доходу суб’єктів господарювання та ФОП не включається державна соціальна допомога


Павлоградський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 10.12.2020 набрав чинності Закон України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон № 1072).
Законом № 1072 підрозділ 8 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новими пунктами.
Так, згідно з внесеними змінами до складу доходу платника єдиного податку – юридичної особи не включається сума коштів, яка надійшла як одноразова компенсація суб’єктам господарювання, відповідно до ст. 4 Закону України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (п. 6 підрозділу 8 розділу ХХ ПКУ).
До складу доходу платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця не включається сума коштів, яка надійшла як одноразова матеріальна допомога застрахованим особам, що виплачується такому платнику за рахунок коштів державного бюджету відповідно до ст. 2 Закону України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (п. 7 підрозділу 8 розділу ХХ ПКУ).

Закон України № 1017: вимоги до програмних РРО


Павлоградський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Закон України від 01 грудня 2020 року № 1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку та скасування механізму компенсації покупцям (споживачам) за скаргами щодо порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій частини суми застосованих штрафних санкцій» (далі – Закон № 1017) вніс зміни до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265).
Законом № 1017 викладено у новій редакції назву розділу III Закону № 265, а саме: «Розділ III. Обов’язкові вимоги до реєстраторів розрахункових операцій, їх технічного обслуговування та ремонту, а також до програмних реєстраторів розрахункових операцій».
Крім того, розділ ІІІ доповнено новою статтею 121, згідно з якою програмний реєстратор розрахункових операцій (програмний РРО) повинен забезпечувати відповідно до вимог п. 7 ст. 3 та ст. 5 Закону № 265 щодо роботи програмних РРО створення та передачу до фіскального сервера контролюючого органу електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, а також контрольної стрічки електронних фіскальних звітних чеків та іншої інформації, необхідної для обліку роботи програмних реєстраторів розрахункових операцій фіскальним сервером контролюючого органу.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Розподіл електричної енергії: визначення дати виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту


Павлоградський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що тимчасово, до 01 січня 2022 року, платники ПДВ, які здійснюють постачання, передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, надають послуги із забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії відповідно до Закону України від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII «Про ринок електричної енергії» із змінами, постачання вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702 та товарної підпозиції 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом.
Норми встановлені п. 44 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норма п. 44 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ поширюється на операції, за якими дата виникнення першої з подій, визначених у п. 187.1 ст. 187 та у п. 198.2 ст. 198 ПКУ, припадає на звітні (податкові) періоди до 01 січня 2022 року.
Довідково: визначення терміну «касовий метод» наведене у п.п. 14.1.266 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»