Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


Боротьба нової ДПС із мінімізаційними схемами в сфері ПДВ у цифрах

У серпні цього року на новостворену ДПС було покладено функцію адміністрування податків. Для того, щоб оцінити, які зміни відбулись за цей період та чи ефективною є робота нової ДПС звернемось до цифр, які ілюструють процес адміністрування. Для прикладу візьмемо найбільш складний та найбільш чутливий до ефективності адміністрування податок – ПДВ. Цей податок є основним джерелом надходжень до держбюджету, оскільки є зручним податковим важелем, який дозволяє державі ритмічно забезпечувати значну частину доходів державного бюджету за рахунок широкої та стабільної бази оподаткування.
Завдяки новим підходам в адмініструванні та використанню аналітичних інструментів за серпень-жовтень 2019 року темпи росту нарахувань ПДВ зросли на 20,3%, а обсяги постачання (бази податку) зросли лише на 5,3 %. При цьому темпи росту сплати внутрішнього ПДВ за серпень-жовтень випереджають вдвічі темпи зростання сплати, які були досягнуті за січень-липень (21,2 % проти 10,5 %).


Про розгляд справ у судових інстанціях

З початку року судовими інстанціями розглянуто 981 справу на суму 3,4 млрд грн., з них 609 справ на суму 2,3 млрд грн прийнято на користь податкової служби Дніпропетровської області. Це понад 62 відсотки від кількості розглянутих справ та майже 68 відсотків від суми.
Із загальної кількості розглянутих з початку року адміністративних справ за позовами платників податків до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень. Таких справ розглянуто 611 на суму 2,6 млрд грн., з яких вирішено на користь органу ДПС області 352 на суму 1,5 млрд. гривень.
«Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються позовні вимоги від податкової служби області. Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь органів ДПС області є існуюча практика досудового вирішення спорів із платниками», - підкреслив начальник управління правового забезпечення ГУ ДПС у Дніпропетровській області Олег Басан.

Застосування штрафних санкцій за донарахування своєчасно не нарахованого єдиного внеску

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) накладається штраф у розмірі 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску.
Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми єдиного внеску, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу доходів і зборів або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.
Якщо за результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого (своєчасно не обчисленого) єдиного внеску, то за кожне таке донарахування (кожний місяць) відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями накладається штраф у порядку та розмірах, визначених у абзацах першому та другому п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами (далі – Інструкція № 449).
Для дотримання вимог щодо максимального розміру (50 відcотків) штрафу:
визначається сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені;
визначається сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, у яких виявлені донарахування та за якими нараховано такі штрафи;
здійснюється обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску.
До сплати визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру, визначеного п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску за формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449.
Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника єдиного внеску.
Норми визначені п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.