Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


У ході засідання були розглянуті питання:

1. Про схвалення проекту програми соціально-економічного та культурного розвитку району на 2019 рік.
2. Про схвалення проекту рішення районної ради «Про внесення змін до рішення районної ради від 11 грудня 2017 року № 343-21/VІІ «Про районний бюджет на 2018 рік» (з урахуванням внесених змін)».
3. Про схвалення проекту рішення районної ради «Про районний бюджет на 2019 рік» та Прогнозу районного бюджету на 2020 та 2021 роки.

З першого питання доповіла начальник відділу економічного розвитку, торгівлі та державної реєстрації районної державної адміністрації Довженко Т.М.

Вона зазначила, що проект програми соціально-економічного та культурного розвитку району на 2019 рік (далі – Програма) розроблена районною державною адміністрацією відповідно до вимог статті 17 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України». Проект Програми розроблено із врахуванням пропозицій наданих Межівською та Новопавлівською об’єднаними територіальними громадами, Зорянською та Слов’янською сільськими радами. У проекті Програми наведено аналіз економічного і соціального розвитку району протягом 2017 – 2018 років.
У контексті Стратегії розвитку Межівського району до 2020 року одним з головних завдань є збереження трудового ресурсу та забезпечення зайнятості населення. Загальна чисельність працюючих по району становитиме 3431 чол., крім того здійснюватимуть підприємницьку діяльність 547 фізичних осіб-підприємців та 297 осіб найманої праці у фізичних осіб.
Основні заходи для розвитку сфери у 2019 році:
- забезпечення розширення сфери застосування праці за рахунок збереження діючих та створення нових робочих місць;
- детінізація трудових відносин шляхом посилення державного контролю за дотриманням законодавства про працю;
- розширення інформаційних та консультативних послуг щодо залучення до трудової діяльності молоді;
- сприяння працевлаштуванню незайнятих громадян на вільні та новостворені робочі місця;
- забезпечення професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації безробітним та залучення до громадських робіт безробітних громадян.
Очікуваний фонд оплати праці штатних працівників у 2019 році планується у розмірі - 256,1 млн. грн. проти 253,9 млн. грн. очікуваного фонду заробітної плати у 2018 році. Середньомісячна заробітна плата прогнозується в розмірі 6670 грн. (2018 рік – 6170 грн.). Ріст заробітної плати планується за рахунок підвищення розміру мінімальної заробітної плати та підвищення середньомісячної заробітної плати у сільському господарстві як основній галузі району.
Щодо Пенсійного забезпечення та соціальне страхування, то основними завданнями на 2019 рік є:
- виконання програм Уряду, спрямованих на поліпшення пенсійного забезпечення громадян України;
- погашення заборгованості до Пенсійного фонду підприємствами - боржниками;
- співпраця органів виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо забезпечення виплати заробітної плати працюючим громадянам у розмірах не менше мінімальної для повноти зарахування страхового стажу у майбутньому;
- інформування населення щодо змін у пенсійному законодавстві через засоби масової інформації;
- виявлення нелегальних робочих місць для забезпечення соціального захисту громадян у майбутньому.
З метою соціального захисту найуразливіших верств населення передбачається:
1. Надання підтримки пільговим категоріям громадян, які найбільше її потребують.
2. Забезпечення виплати допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам дитинства, дітям-інвалідам тимчасової державної допомоги.
3. Надання пільг та субсидій на оплату енергоносіїв, житлово-комунальних послуг на придбання твердого палива і скрапленого газу.
4. Забезпечення санаторно-курортного лікування та оздоровлення ветеранів війни та праці, дітей-сиріт, дітей-інвалідів із чорнобильського контингенту.
6. Забезпечення своєчасного призначення усіх видів соціальної допомоги шляхом зменшення термінів обробки та прийняття рішень за поданими заявами.
7. Скорочення термінів виплати усіх соціальних допомог та ін. послуги передбачені законодавством України.
У галузі охорони здоров’я актуальним у 2019 році залишиться і питання матеріально-технічного забезпечення лікувально-профілактичних закладів району.
У 2019 році планується здійснити:
- Будівництво амбулаторії на 1 - 2 лікаря з житлом за адресою: Дніпропетровська область, Межівський район, с. Слов’янка;
- Будівництво амбулаторії на 1 - 2 лікаря з житлом за адресою: Дніпропетровська область, Межівський район, с. Іванівка, вул. Центральна, 64
У рамках районної комплексної програми розвитку освіти у Межівському районі передбачається:
збереження мережі загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних установ;
збільшення відсотку охоплення дошкільною освітою, збільшення контингенту вихованців ДНЗ до 90 %;
забезпечення підвищення ефективності використання сучасної комп’ютерної техніки та мережі Інтернет, підвищення комп’ютерної грамотності педагогічних працівників;
забезпечення своєчасного і повного виконання заходів щодо підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання випускників навчальних закладів;
організація якісного харчування дітей в освітніх установах району та забезпечення дотримання норм харчування і санітарних норм.
Перелік об’єктів, роботи по яких заплановано у 2019 році:

      1. Реконструкція стадіону РКЗО «Межівська СЗШ № 1» (дві філії) вулиця Учительська, 7 смт. Межова Межівського району Дніпропетровської області (у т.ч. ПКД);
      2. Технічне переоснащення системи опалення РКЗО "Зорянська СЗШ І-ІІІ ступенів за адресою вул. Шкільна, 16, с. Зоряне Межівського району, Дніпропетровської області;
      3. Реконструкція ДНЗ на 115 місць по вул. Центральна, 1 Г в с. Райполе Межівського району (у т.ч. ПКД);
      4. Реконструкція дитячого садка на 90 місць за адресою: вул. Гагаріна, 3, с. Іванівка Межівського району (у т.ч. ПКД);
      5. Школа №2 смт. Межова Дніпропетровської області - реконструкція ( у т.ч. ПКД);
      6. Капітальний ремонт комунального закладу освіти «Веселівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Межівської селищної ради за адресою: вул. Капустіна, 6 с. Веселе Межівського району Дніпропетровської області;
      7. Реконструкція системи опалення та покрівлі комунального закладу дошкільної освіти «Водолазький ясла-садок «Журавлик» Межівської селищної ради», за адресою:вул. Західна, 4, с. Водолазьке, Межівського району, Дніпропетровської Області;
      8. "Реконструкція внутрішніх мереж гарячого водопостачання селищного комунального закладу освіти «Межівський дошкільний навчальний заклад №1 «Сонечко»,проспект Незалежності, 23, смт. Межова Межівського району Дніпропетровської області з облаштуванням бойлерної на базі сонячних колекторів та електрокотла;
      9. Капітальний ремонт (заміна покрівлі, утеплення стін та благоустрою території) комунального закладу дошкільної освіти №2 "Малятко" Межівської селищної ради, за адресою: вул.Зоряна,38, смт.Межова Межівський район, Дніпропетровська області.
У сфері фізичної культури і спорту передбачається:
максимальне залучення дітей, підлітків, юнаків та населення в цілому до занять спортом, з цією метою надані пропозиції щодо фінансування об’єктів:
1.Спортивний майданчик для міні-футболу зі штучним покриттям по смт. Демурине, Межівського району Дніпропетровської області – будівництво;
2.Спортивний майданчик для міні-футболу зі штучним покриттям по с. Новопідгородє Межівського району Дніпропетровської області - будівництво
У сфері культури робота буде спрямована на збереження культурних надбань, сприяння творчій діяльності митців та аматорській мистецькій творчості, організації культурного дозвілля та естетичного виховання громадян, з цією метою надані пропозиції щодо фінансування об’єктів:
Капітальний ремонт покрівлі Комунального закладу культури "Слов’янський будинок культури" за адресою вул. Шевченко,3 с. Слов’янка Межівського району Дніпропетровської області
Капітальний ремонт стелі та покрівлі комунального закладу культури «Володимирівський будинок культури» Межівської селищної ради» за адресою: вул. Шевченка, 37, с. Володимирівка Межівського району Дніпропетровської області
Щодо розвитку сільського господарства, необхідно зазначити, що програмою передбачено у 2019 році виробити валової продукції на суму 407,3 млн. грн. проти очікуваного обсягу у 2018 році – 401,7 млн. грн. Програмою передбачено довести виробництво зернових культур до 120,1 тис. тонн, соняшника – 55,6 тис. тонн, картоплі – 22,2 тис. тонн, плодів та ягід – 1,9 тис. тонн, м’яса – 1,76 тис. тонн, молока – 10,945 тис. тонн, яєць – 9 000 тис. штук.
Програма містить основні прогнозні показники споживчого ринку та розвитку малого бізнесу, де пріоритетом розвитку є ефективна співпраця виконавчих органів, органів місцевого самоврядування та суб’єктів підприємницької діяльності, їх об’єднань у вирішенні економічних та соціальних питань району.
У сфері житлово-комунального господарства району передбачається вжити заходів, спрямованих на:
- упровадження енергозберігаючих технологій, зменшення споживання енергоносіїв на виробництво послуг теплопостачання на 3 %;
- своєчасне виконання комплексу робіт з підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2019/2020 року
У сфері житлово-комунального господарства надані пропозиції щодо фінансування об’єктів:
1.Будівництво водонапірної башти в смт. Межова Межівського району Дніпропетровської області;
2. Капітальний ремонт водогону балка Широка - смт. Межова Межівського району Дніпропетровської області ;
3.Будівництво розвідної водопровідної мережі в смт. Демурине Межівського району Дніпропетровської області.
Одним з пріоритетних напрямків роботи у 2019 році визначено підтримка на належному рівні мережі автомобільних доріг, проведення капітальних та поточних ремонтів, з цією метою надано пропозиції щодо фінансування доріг на суму 39906,93 тис. грн.
У 2019 році за рахунок усіх джерел фінансування планується освоїти у соціальну сферу району 149,4 млн. грн. інвестицій в основний капітал.
Другим слухалося питання про схвалення проекту рішення районної ради «Про внесення змін до рішення районної ради від 11 грудня 2017 року № 343-21/VІІ «Про районний бюджет на 2018 рік» (з урахуванням внесених змін)», з якого проінформувала начальник фінансового управління районної державної адміністрації Ключик Н.О.

Вона зазначила, що проект рішення районної ради підготовлено з метою вирішення проблемних питань соціально-економічного розвитку району, економного, цільового та результативного використання коштів районного бюджету.
Для проведення уточнення видатків районного бюджету визначені такі джерела:
- вільні залишки коштів загального фонду районного бюджету, що утворилися на початок бюджетного періоду – 68,2 тис. грн.;
- перерозподіл кошторисних призначень між головними розпорядниками коштів районного бюджету за кодами економічної та типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів.
Вільні залишки коштів запропоновано спрямувати на реалізацію заходів районних програм:
- «Щодо створення і використання матеріальних резервів для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків у Межівському районі на 2016 – 2018 роки» – 31,0 тис. грн.;
- «Щодо сприяння підготовці і проведенню мобілізації та призову громадян до лав Збройних Сил України на 2018 рік» – 6,2 тис. грн.;
- «Впровадження державної політики органами влади у Межівському районі на 2016 – 2020 роки» (з метою поліпшення матеріально-технічної бази для здійснення основних функцій органами влади для придбання комп’ютера та багатофункціонального пристрою) – 21,0 тис.грн.
Крім того, з метою приведення у відповідність до норм чинного законодавства кошторису на 2018 рік по відділу освіти Межівської районної державної адміністрації за КТПКВКМБ 1020 «Надання загальної середньої освіти загальноосвітніми навчальними закладами (в т.ч. школою-дитячим садком, інтернатом при школі), спеціалізованими школами, ліцеями, гімназіями, колегіумами» внесено зміни до спеціального фонду кошторису та зведення показників спеціального фонду кошторису у частині зменшення надходжень і видатків з урахуванням очікуваного виконання спеціального фонду кошторису у 2018 році за наступними кодами класифікації доходів на суму 2,0 тис.грн.
Заключним слухалося питання «Про схвалення проекту рішення районної ради «Про районний бюджет на 2019 рік» та Прогнозу районного бюджету на 2020 та 2021 роки», з якого проінформувала начальник фінансового управління районної державної адміністрації Ключик Н.О. Вона зазначила, що проект рішення «Про районний бюджет на 2019 рік» сформовано у відповідності з вимогами Бюджетного кодексу України (в редакції від 08 липня 2010 № 2456-VI зі змінами), Податкового кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік», прийнятого у другому читанні, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та з урахуванням особливостей складання проектів місцевих бюджетів. При розрахуванні обсягу фінансового ресурсу районного бюджету на 2019 рік враховано основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2019 рік, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року № 546, положення Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої постановою Верховної Ради України від 14 квітня 2016 року, Стратегію реформування системи управління державними фінансами на 2017 – 2020 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08 лютого 2017 року № 142-р, та основні завдання бюджетної політики, що спрямовані на забезпечення збалансування державних фінансів. Дохідна частина проекту районного бюджету на 2019 рік розроблена з урахуванням чинних норм податкового та бюджетного законодавства. Бюджет на 2019 рік є збалансованим і направлений на вирішення ряду першочергових та нагальних питань, що є основним завданням бюджетної політики на 2019 рік. Видаткову частину районного бюджету на 2019 рік сформовано відповідно до Бюджетного кодексу України з урахуванням змін, внесених до Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, за основним принципом – забезпечення фінансовим ресурсом надання медичних та соціально-культурних послуг населенню в необхідних обсягах, обрахованих головними розпорядниками коштів районного бюджету.
Прогноз районного бюджету на 2020 та 2021 роки розроблено на основі діючих положень Бюджетного та Податкового кодексів України, проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2019 – 2021 роки та інших законодавчих актів з питань бюджету та міжбюджетних відносин, прогнозних і програмних документів економічного та соціального розвитку району, з урахуванням комплексного аналізу економічної ситуації району, оцінки досягнутого рівня розвитку економіки і соціальної сфери. Цей Прогноз включає індикативні прогнозні показники районного бюджету за основними видами доходів, фінансування видатків і кредитування, а також за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проектів, взаємовідносин районного та місцевих бюджетів району. Розглянуто пріоритетні завдання, перелік заходів, які необхідно здійснити, та результати, яких планується досягти в рамках реалізації бюджетної політики. Прогноз підготовлено збалансованим з урахуванням необхідності залучення додаткових коштів міжбюджетних трансфертів з інших бюджетів.
За результатами розгляду питань на засіданні колегії районної державної адміністрації були прийняті відповідні розпорядження.