Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


ДПС вдосконалюватиме процеси і сервіси, аби підвищити добровільність сплати податків, - Сергій Верланов

Голова ДПС Сергій Верланов зустрівся з Надзвичайним та Повноважним послом Литовської Республіки в Україні Марюсом Януконісом та литовськими бізнесменами, де розповів про роботу та результати діяльності оновленої податкової служби, окреслив подальші кроки розбудови відносин з платниками податків та запровадження ініціатив, які спрощують ведення бізнесу.
Зокрема, за словами Сергія Верланова, головним чинником підвищення добровільності сплати податків мають стати електронні сервіси, над розвитком і вдосконаленням яких зараз ведеться активна робота.
«Робота з реформування Державної податкової служби триває. Нині працюємо над удосконаленням послуг та сервісів. Нова ДПС прагне робити їх більш зручними для платника, розвиватися, впроваджувати міжнародні стандарти. Вже запроваджено інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет». Нині він є чи не найпопулярнішим електронним сервісом. Тому наступні півроку ми будемо його вдосконалювати», - зауважив Сергій Верланов.
Очільник ДПС також наголосив, що податкова служба перезавантажує систему аудиту. Зокрема, кількість планових перевірок у цьому році скоротиться на 20%, а посилення аналітичної роботи дозволить не тільки надалі зменшувати кількість перевірок, а й підвищити їх результативність.
У ході зустрічі від бізнесу надійшли цінні пропозиції і побажання щодо вдосконалення роботи ДПС. У свою чергу Сергій Верланов підкреслив, що зворотній зв'язок, який отримує ДПС у ході таких заходів, є необхідним для реформування податкової служби.
Також, за словами очільника ДПС, у становленні нової податкової служби підтримка європейських партнерів є надважливою. В ході зустрічі Сергій Верланов подякував Литовській Республіці за допомогу, зокрема, за провідну участь у впровадженні програми ЄС з управління державними фінансами в Україні (EU4PFM), одним з напрямів якої є реформа податкової служби в Україні.


Про заповнення повідомлення про суттєві зміни
в майновому стані суб’єктів декларування

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до положень Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VІІ (зі змінами) (далі – Закон № 1700) рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10 червня 2016 року № 3 (у редакції наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 12 грудня 2019 року № 168/19) затверджено форму повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування, зареєстровану у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2019 року за № 1302/34272
З 01 січня 2020 року набрали чинності зміни, внесені Законом України від 02 жовтня 2019 року № 140-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції» (далі – Закон № 140) до Закону № 1700, зокрема, які стосуються подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані суб’єктів декларування.
З 01.01.2020 повідомлення про суттєві зміни в майновому стані (далі – Повідомлення) подаються суб’єктами декларування, які займають відповідальне та особо відповідальне становище, а також суб’єктами декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, відповідно до ст. 50 Закону № 1700.

Особливості подання Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані:
1. Повідомлення подається суб’єктом декларування у разі отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів (ПМ), встановлених для працездатних осіб на 01 січня відповідного року, протягом 10 днів з дня настання такої події.
В разі отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 ПМ, членом сім’ї суб’єкта декларування, Повідомлення не подається.
2. За кожним фактом отримання доходу, придбання майна або здійснення видатку подається окреме Повідомлення.
Винятки:
- здійснення видатку спричинило придбання майна – подається одне повідомлення
- набуття права власності на майно здійснено шляхом отримання доходу у негрошовій формі (спадщина, подарунок тощо)
3. При отримані доходів із різних джерел (різними платежами) в один день подається окреме повідомлення по кожному доходу, який перевищує 50 ПМ.
4. При отриманні доходу частинами (різними платежами) подаються окреме повідомлення по кожній його частині, яка перевищує 50 ПМ.
5. Повідомлення про придбання майна, вартість якого перевищує 50 ПМ, але сплату за нього здійснено декількома платежами, кожний з яких окремо не перевищує зазначений поріг, здійснюється після набуття права на таке майно.
6. Повідомлення про зміну в майновому стані при отримані спадщини або подарунку, якщо вартість такого майна не відома, не подається.
Зміни у формі Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані:
1) добавлено розділ «Видатки»;
2) змінено та впорядковано поле щодо джерела доходів:
- роботодавець;
- продавець;
- дарувальник;
- спадкоємець;
- рішення суду;
- інше.
Особливості заповнення Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані:
1. У разі придбання майна або активів, що спричинило видаток на суму більше 50 ПМ, заповнюються розділ 9 «Видатки» та відповідний до виду придбаного об’єкту (нерухоме майно, рухоме майно, нематеріальні активи тощо) – розділ 3 – 8.
2. У разі придбання майна, вартість якого перевищує 50 ПМ, але сплата за його придбання здійснена декількома платежами, кожний з яких окремо не перевищує цей поріг, заповнюється тільки відповідний до виду придбаного об’єкту (нерухоме майно, рухоме майно, нематеріальні активи тощо) – розділ 3 – 8.
3. У разі отримання подарунку у негрошовій формі заповнюються розділ 2 «Доходи, у тому числі подарунки» та відповідний до виду придбаного об’єкту (нерухоме майно, рухоме майно, нематеріальні активи тощо) – розділ 3 – 8.
4. В разі придбання майна шляхом обміну його на інше майно заповнюються розділ 2 «Доходи, у тому числі подарунки», розділ 9 «Видатки» та відповідний до виду придбаного об’єкту (нерухоме майно, рухоме майно, нематеріальні активи тощо) – розділ 3 – 8.
5. При отриманні одного подарунку від декількох осіб, в полі «Джерело доходи» зазначаються відомості щодо кожної особи.
Також з 01 січня 2020 року суб’єкти декларування мають внести в декларацію відомості про всі банківські рахунки, відкриті на ім’я суб’єкта декларування або члена його сім’ї, незалежно від наявності залишку коштів на них станом на 31 грудня звітного періоду.


Затверджено Зміни до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 21.01.2020 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 09.12.2019 № 514 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі» (далі – Наказ № 514), яким викладено у новій редакції:
Типову кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з виконання бюджету, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2015 № 1219, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.01.2016 № 87/28217 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 10.05.2018 № 496);
Типову кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з виконання місцевого бюджету, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2015 № 1219, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 16.01.2016 за № 88/28218 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 10.05.2018 № 496).
Наказ № 514 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 21.01.2020 № 5.

Довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску
платник має можливість отримати в електронній формі

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554, затверджено Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок № 733).
Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка), що надається відповідно до Порядку № 733, формується за відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок), та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Для отримання Довідки платникові необхідно подати заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Заява), за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 733.
Заява подається платником (на його вибір):
● у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі –уповноважений орган).
● в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Створити та надіслати Заяву можливо у меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету шляхом вибору відповідної електронної форми документа.
Заява повинна містити, серед іншого:
- обов’язкове посилання на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та
- найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано.
Відповідно до пункту 7 Порядку № 733 Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.
Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині Електронного кабінету з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронні довірчі послуги».
Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування. У Довідці обов’язково зазначається термін її дії.
Порядок внесення змін до ліцензії на оптову торгівлю
алкогольними напоями або тютюновими виробами

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» зі змінами і доповненнями у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва) ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва) та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва) протягом трьох робочих днів видає суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва) ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
Для отримання ліцензії, оформленої на новому бланку, суб’єктом господарювання подаються:
заява (довільної форми);
документи, що підтверджують зміну відомостей.
Довідково: з інформаційними картками адміністративних послуг «Видача ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту)», «Видача ліцензії на право оптової торгівлі сидром та перрі (без додання спирту)», «Видача ліцензії на право оптової торгівлі тютюновими виробами», що надаються органами Державної податкової служби України, можна ознайомитись на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС (http://www.tax.gov.ua) у розділі Діяльність>Адміністративні послуги.