www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 27 жовтня 2020 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє
Версія для друку Написати листа
За перше півріччя 2020 року місцеві бюджети Дніпропетровщини поповнилися на 7 млрд 397 млн гривень ПДФО

    Одним із основних бюджетоутворюючих податків є податок на доходи фізичних осіб. Поступове збільшення надходжень цього податку дуже важливо для місцевих бюджетів області.
    В умовах, коли країна проводить заходи з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом, кошти які надходять до місцевих бюджетів області є вагомим важелем для цієї боротьби.
    За підсумками першого півріччя 2020 року платниками податків направлено до місцевих бюджетів податку на доходи фізичних осіб у сумі 7 млрд 397,2 млн грн, що на 344,2 млн грн більше надходжень відповідного періоду минулого року.


    В умовах карантину підрозділами аудиту ДПС забезпечено до бюджету 3,7 млрд гривень

    Протягом січня-червня 2020 року підрозділами податкового аудиту органів ДПС проведено 1,4 тис. планових та 3,5 тис. позапланових перевірок. Це суттєво менше, ніж за відповідний період минулого року. Так, кількість планових перевірок скоротилася на 42 відс., позапланових – на 46 відс. Зустрічних звірок зроблено менше на 635, або на 38 відс., фактичних перевірок – на 2,9 тис., або на 36 відсотків.
    Причина скорочення кількості контрольних заходів – мораторій на перевірки у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).
    Не зважаючи на те, що протягом півріччя 3,5 місяці (60 відс. часу) документальні перевірки не проводилися, падіння основних показників результативності є значно меншим за цей відсоток. Зокрема, при тому що за 6 міс. поточного року порівняно з відповідним періодом 2019 року перевірки скоротилась на 41 відс. (з 17 тис. до 10 тис.), донарахування зменшилися лише на 28 відс. (з 20,3 млрд грн до 14,7 млрд гривень).
    Стягнуто до бюджету одну з трьох гривень узгоджених донарахованих сум. Загальний внесок підрозділів податкового аудиту у забезпечення надходжень до бюджету за 6 місяців 2020 року становить 3,7 млрд гривень.
    Так, надійшло грошовими коштами 1,3 млрд грн, зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на 10,7 млрд грн, що упередило несплату податку у майбутньому на 1,9 млрд грн, зменшено залишки від’ємного значення ПДВ, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного періоду, на 520 млн гривень.
    На сьогодні триває робота, спрямована на посилення податкової дисципліни. Зусилля аудиторів зосереджені на додатковому аналізі ризиків у діяльності платників податків, у т. ч. на дослідженні схем ухилення від сплати податків, зборів та ЄСВ, для якісної підготовки до проведення документальних перевірок після завершення мораторію. Продовжуються фактичні перевірки з питань виробництва та обігу підакцизних товарів, а також документальні перевірки з питань відшкодування ПДВ.

    Олексій Любченко: Податковий сервіс має бути доступним та якісним для всіх категорій платників податків

    Сьогодні Голова Державної податкової служби Олексій Любченко проінспектував роботу ЦОП ДПІ Печерського району м. Києва, де зустрівся з громадським діячем Миколою Подрезаном.
    Головним питанням для обговорення стало поліпшення сервісу податкової у розрізі інклюзивності та доступності обслуговування для усіх категорій платників.
    «ДПС як сервісна служба має забезпечувати доступні та якісні послуги. Це – наш пріоритет. Ми оперативно реагуватимемо на будь-які факти неналежного надання послуг нашими фахівцями. Адже високий податковий сервіс та максимальна кількість електронних послуг – це показник ефективної роботи з платниками податків. І якщо є скарги на цю роботу, то це означає, що є недоліки і їх потрібно виправляти», – наголосив Олексій Любченко.
    Він також подякував Миколі Подрезану за порушену проблему щодо обслуговування громадян з обмеженими фізичними можливостями. Це сигнал для податківців щодо необхідності певних змін в обслуговування платників.
    За словами Олексія Любченка, наразі вже здійснюється робота щодо проведення профільного аудиту приміщень Центрів обслуговування платників з огляду на доступність надання послуг, зокрема, для громадян з обмеженими фізичними можливостями.
    Крім того, розпочато активну роботу з платниками податків щодо можливості електронного спілкування з податковими органами та отримання необхідних послуг онлайн. Так, роз’яснюється функціонал Електронного кабінету, робота з яким дозволяє отримувати послуги дистанційно, на вебпорталі ДПС розміщено низку відеуроків, в яких доступно висвітлено як користуватися сервісами тощо.
    Також вже сьогодні для податківців столиці розпочато перші семінари практичних рекомендацій щодо особливостей обслуговування різних категорій відвідувачів. Їх організовано за підтримки Спілки громадських організацій людей з інвалідністю Києва.

    Закон України № 540: які штрафні санкції діють під час карантину

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 540) за порушення податкового законодавства, вчинені з 01 березня 2020 року по останній день місяця, в якому завершується карантин, штрафні санкції не застосовуються, але є винятки.
    Так, зокрема штрафні санкції накладаються за:
    порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема, страхування додаткової пенсії;
    відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
    відповідно до Закону № 540 також застосовуються штрафні санкції за порушення вимог законодавства у частині:
    - обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
    - нецільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
    - не обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
    - неправомірне здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
    - здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку;
    - порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
    Також звертаємо увагу, що упродовж періоду з 01 березня 2020 року по останній день місяця, в якому завершується карантин, платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня, підлягає списанню.
    Норми встановлені оновленим п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.


    Фізична особа, яка має пільги щодо сплати земельного податку, подає до контролюючого органу заяву

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до ст. 281 Податкового кодексу України фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку (незалежно від кількості земельних ділянок у її власності), подає контролюючому органу за місцем знаходження земельної ділянки або за місцем знаходження будь-якої з земельних ділянок, що знаходяться у власності такої особи (якщо має у власності декілька земельних ділянок) заяву довільної форми про застосування пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (посвідчення особи з інвалідністю першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком), посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років), посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення особи, на яку поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1 – 3 категорія); договір оренди землі, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства:
    до 01 травня поточного року – якщо станом на 01 січня поточного року фізична особа має у власності одну земельну ділянку або декілька;
    протягом 30 календарних днів з дня набуття права на пільгу та/або права власності – якщо право на пільгу у фізичної особи виникає протягом календарного року та/або фізична особа, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки.

    До уваги платників туристичного збору!

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що туристичний збір – це місцевий збір, кошти від якого зараховуються до місцевих бюджетів.
    Норми встановлені п. 268.1 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)
    Платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ.
    Ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, у розмірі до 0,5 відсотка – для внутрішнього туризму та до 5 відсотків – для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення (п.п. 268.3.1 п. 268.3 ст. 268 ПКУ).
    Платники збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (п.п. 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 ПКУ).
    Перелік податкових агентів визначений п.п. 268.5.2 п. 268.5 ст. 268 ПКУ.
    Справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:
    ● юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з п.п. 268.7.2 п. 268.7 ст. 268 ПКУ, фізичними особами – підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ;
    ● квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. «б» п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;
    ● юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.
    Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації з туристичного збору (далі – Декларація) за звітний (податковий) квартал, або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно) на підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (п.п. 268.7.1 ст.268 ПКУ).
    Базовий податковий (звітний) період з туристичного збору дорівнює календарному кварталу. Декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу.

    Закон України № 466: зміни у процедурі оскаржень рішень органів ДПС

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Закон України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» вніс зміни, зокрема до ст. 56 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), а саме щодо процедури оскаржень рішень контролюючих органів.
    Термін на адміністративні оскарження рішень ДПС, як і раніше, становить 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення (далі – ППР) або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
    Водночас, у платників податків, які пропустили цей термін з поважних причин, з’явилась можливість подати клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копії підтверджуючих документів поважності причин такого пропуску (за наявності).
    Подати таке клопотання можна протягом шести місяців з дати закінчення пропущеного строку для подачі скарги. Скарги на рішення територіальних органів ДПС подають до центрального органу ДПС.
    Крім того, ст. 56 ПКУ доповнена новим п. 56.31, відповідно до якого до контролюючого органу, який прийняв оскаржувані рішення відносно нерезидентів, які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, можуть бути подані скарги щодо:
    а) рішення про взяття на податковий облік нерезидента;
    б) ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання у порядку, передбаченому п.п. 141.4.2 п. 141.1 ст. 141 ПКУ;
    в) ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання у порядку, передбаченому пунктами 117.1 та 117.4 ст. 117 ПКУ;
    г) ППР, винесене у зв’язку з визначенням грошового зобов’язання, передбаченого п. 133.3 ст. 133 ПКУ.
    У разі прийняття контролерами рішення про відмову у задоволенні скарги щодо нерезидентів, платник може оскаржити рішення територіального органу ДПС, звернувшись до контролюючого органу вищого рівня.

    Вдосконалено контроль обліку палива

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що на єдиному веб-порталі органів виконавчої влади України «Урядовий портал» за посиланням https://mof.gov.ua/uk/news/uriadom_vdoskonaleno_kontrol_obliku_paliva-2288 розміщено наступну інформацію.
    Рішенням Кабінету Міністрів України від 22 липня внесено зміни до Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
    Змінами положення вищезазначеного порядку приводяться у відповідність до норм Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування акцизного податку».
    Документом передбачено, зокрема, привести у відповідність до закону:
    - реєстрацію постійних представництв, які здійснюють реалізацію пального та/або спирту етилового платником акцизного податку;
    - реєстрацію в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕАРП СЕ) акцизної накладної у разі зміни власника пального або спирту етилового, що знаходяться в транспортному засобі;
    - реєстрацію заявки на поповнення обсягів залишку пального з врахуванням повернутих платнику сум акцизного податку.
    Крім того, зміни торкнулись оприлюднення інформації з реєстру платників із зазначенням даних щодо уніфікованих номерів та адреси місцезнаходження акцизних складів.
    Також передбачено можливість відображення в СЕАРП СЕ різниці обсягу пального між даними бухгалтерського обліку та даними СЕАРП СЕ в наслідок коливання температур.
    Довідково:
    Акцизний податок – це податок на споживання певних товарів, таких як алкоголь, тютюн, пальне, транспортні засоби. Контроль за обігом цих товарів потребує особливої уваги.
    Саме тому з 2016 року з метою забезпечення комплексного контролю за обігом пального в Україні запроваджено СЕАРП.
    З цього часу будь-який суб’єкт господарювання при відвантаженні пального має оформити електронну акцизну накладну відобразити в ній обсяг відвантаженого пального та зареєструвати її в СЕАРП СЕ.
    Платниками акцизного податку з пального є виробники пального та його імпортери. Будь-які операції з відвантаження пального його виробником або ввезення на митну територію України пального імпортером є об’єктом оподаткування акцизним податком.
    Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор