www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Неділя, 27 вересня 2020 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровьскій області інформує
Версія для друку Написати листа
Підвищення мінімальної заробітної плати на 40 % є цілком реальним. Про це в інтерв’ю виданню «LB.ua» розповів Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко.

За його словами, у минулому році менше мінімальної зарплати 4173 отримували 3,5 млн осіб, тобто чверть. Більше середньої зарплати 10500 отримували стільки ж – 3,6 млн осіб, також чверть. Тобто половина населення знаходиться у коридорі між мінімальною та середньою зарплатою.
«Як я говорив півтора місяці тому, ми податки з податків беремо. Українське ноу-хау вигадали – зарплата в собівартості. Якщо в нас 18 % податку на доходи фізичних осіб плюс 22 % ЄСВ – це 40 % навантаження. Військовий збір не чіпаю – це святе. Можна до 30 % знизити і добрати 2-3% податком з продажів і все. Розвантажити бізнес і забрати податки на кінцевому пункті», – зазначив Олексій Любченко.
Як відзначив очільник ДПС, зниження навантаження на 10 % дозволить розвантажити фонд оплати праці. Натомість компенсувати ці кошти можна, зокрема, за рахунок контролю за оподаткуванням іноземних доходів та доходів від здавання майна в оренду. Так, наприклад, є громадяни, які мають у власності по 10 та більше квартир, а таких близько 3 тис., проте не всі з них декларують отриманий дохід від здавання в оренду майна.


Доступ до публічної інформації: затверджено Порядок

Державна податкова служба України інформує, що 11.08.2020 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 09.07.2020 № 405 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної податкової служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної податкової служби», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 717/35000 (далі – Наказ).
Наказом затверджено:
Порядок організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної податкової служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації;
Форму для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної податкової служби.
Передбачено, що дія цього Наказу не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень під час здійснення ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України „Про звернення громадян” та Законом України „Про адвокатуру та адвокатську діяльність” відповідно.
Визначено, що у разі наявності у запиті на інформацію вимог надати публічну інформацію, а також розглянути звернення (пропозиції, зауваження, заяви, клопотання, скарги), надати індивідуальну податкову консультацію, консультацію з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, відповідь надається у два етапи:
публічна інформація надається у строки, визначені статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації»;
відповідь щодо розгляду звернення (пропозиції, зауваження, заяви, клопотання, скарги), надання індивідуальної податкової консультації, консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, надається у строки, визначені законодавством України.
Порядком визначено електронну адресу, на яку до ДПС направляються запити на інформацію: publicinfo_dps@tax.gov.ua.

Олексій Любченко: Програмні РРО – це революція


Програмні реєстратори розрахункових операцій є революцією у сфері розрахунків. Вони запроваджені з 1 серпня цього року і є альтернативою класичним касовим апаратам.
«У нас сьогодні, так би мовити, 300 тисяч місць, які можуть пробити чек. Ми розраховуємо, що через програмні РРО буде пробиватися до 800 тисяч. А далі картинка виглядає таким чином. У нас місячна каса – 110 млрд, це увесь сукупний чек по країні, все, що ми отримали на касі. Я точно знаю, що 150 млрд грн ще десь є. Це мінімум, який обертається без чеку. Ось, як і ПДВ, резерв», – розповів Голова ДПС Олексій Любченко в інтерв’ю виданню «LB.ua».
За його словами, такий мінімум обертається на ринках, місцях, де не пробивають чеки, а також там, де використовують фізичних осіб-підприємців у схемах зі зменшення податкових зобов’язань.
Західно-Донбаське управління: власники нерухомості сплатили до місцевих бюджетів майже 20,3 млн гривень

У Західно-Донбаському управлінні Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомили, що за січень – липень 2020 року до місцевих бюджетів надійшло 20,2 млн грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Це на 0,8 млн грн більше надходжень січня – липня 2019 року.
Зокрема, юридичні особи сплатили 15,9 млн грн, фізичні особи - власники нерухомості – 4,3 млн гривень.
Нагадаємо, платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової або нежитлової нерухомості. Податок нараховується на загальну площу об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток.

Власники земельних ділянок та землекористувачі Західно-Донбаського управління сплатили до місцевих бюджетів майже 122 млн гривень земельного податку

За січень - липень 2020 року від власників землі та землекористувачів Західно-Донбаського управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до місцевих бюджетів надійшло 121,4 млн грн земельного податку. Юридичними особами сплачено 93,9 млн грн, фізичними особами – 27,5 млн гривень.
Нагадаємо, платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку. Фізичним особам нарахування сум податку за землю проводиться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки до 1 липня 2020 року.
Податок необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

На Дніпропетровщині 330 мешканців задекларували понад мільйонні статки

За сім місяців поточного року громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, подано 40 тисяч 210 декларацій про майновий стан і доходи за 2019 рік. Загальна сума задекларованого громадянами доходу становить 4 млрд 822,4 млн грн, що на 424,2 млн грн більше, ніж за минулий рік.
Сума задекларованого до сплати податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) становить 174,1 млн грн, що у порівнянні з минулим роком на 71,1 млн грн більше. Сума задекларованого військового збору, що підлягає сплаті до бюджету, становить 25,4 млн гривень, тобто на 11,4 млн грн більше, ніж у минулому році.
Побільшало у нашому регіоні і офіційних мільйонерів.
Так, доходи у сумі понад 1 млн грн задекларували 330 мешканців нашої області, це на 29 громадян більше, ніж у минулому році. Загальна сума задекларованого ними доходу складає 3 млрд 115,6 млн грн, що на 489,6 млн грн більше, ніж у 2019 році.
«На сьогодні правом на отримання податкової знижки скористались 4 930 громадян. При цьому, сума ПДФО, що підлягає поверненню з бюджету, складає 12,5 млн гривень. Громадяни, які бажають реалізувати своє право на отримання податкової знижки за 2019 рік, можуть подати до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації декларацію про майновий стан і доходи протягом усього 2020 року», – повідомила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Каліногорська Вікторія.
Також вона звернула увагу, що фізичні особи, які задекларували отримані впродовж минулого року доходи, зобов’язані до 1 жовтня поточного року сплатити суму самостійно визначених податкових зобов’язань з ПДФО та військового збору.

Закон України №466: зміни щодо проведення документальних позапланових перевірок

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема стосовно проведення документальних перевірок.
Так, з 23.05.2020 відповідно до внесених змін підставами для проведення документальної позапланової перевірки є, зокрема:
неподання платником податків в установлений законом термін податкової декларації, розрахунків, звітності для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до п. 39.4 ст. 39 ПКУ, якщо їх подання передбачено законом (п.п. 78.1.2 п. 78.1 ст. 78 ПКУ);
отримання інформації, що свідчить про ведення нерезидентом господарської діяльності через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік (п.п. 78.1.22 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).
Крім того, з 23.05.2020 виключено п.п. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 ПКУ, згідно з яким документальна позапланова перевірка проводилась контролюючим органом на підставі отриманого судового рішення (слідчого судді) про призначення перевірки, винесене ним відповідно до закону.
З 01.07.2020 також підставою для проведення документальної позапланової перевірки буде отримання контролюючим органом після проведення документальної планової перевірки або документальної позапланової перевірки інформації та/або документів від іноземних державних органів, які стосуються питань, що були охоплені під час попередніх перевірок платника податків та свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали підставою для проведення такої перевірки (п.п. 78.1.21 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).
З 01.01.2021 документальна позапланова перевірка може бути проведена у разі, якщо платником податків подано в установленому порядку контролюючому органу заперечення до акта перевірки в порядку, визначеному п. 86.7 ст. 86 ПКУ, або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі якщо платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об’єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження (оновлений п.п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 ПКУ).

Сплата єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність та членами фермерських господарств

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Норми встановлені абзацом третім частини 8 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Разом з тим, при визначенні бази нарахування єдиного внеску за звітний рік згідно з приписами абзацу другого пункту 3 розділу ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами (далі – Інструкція) сума отриманого доходу (прибутку), яка зазначена в декларації про майновий стан і доходи, розподіляється на кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник єдиного внеску, та відображається у Звіті про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами (далі – Порядок № 435).
Члени фермерських господарств зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини 8 ст. 9 Закону № 2464).
Відповідно до підпункту 1 пункту 6 розділу IV Інструкції, обчислення сум єдиного внеску членами фермерських господарств здійснюється після отримання частки розподіленого доходу (прибутку) від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році, який підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При визначенні доходу (прибутку), з якого сплачується єдиний внесок, враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник єдиного внеску.
Обчислені суми єдиного внеску відображаються у Звіті згідно з додатком 5 до Порядку № 435.
Отже, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та члени фермерських господарств сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Про алгоритм розрахунку податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО на суму витрат, понесених за навчання


Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що порядок застосування податкової знижки визначений ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником ПДФО на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника ПДФО та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.
Підпунктом 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику ПДФО в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника ПДФО, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.
Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності (п. 164.6 ст. 164 ПКУ).
Враховуючи вищевикладене, алгоритм нарахування податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника ПДФО на суму витрат, понесених за навчання, за наслідками звітного податкового року розраховується наступним чином:
визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а також на суму ПСП за її наявності (інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих ПСП, утриманого ПДФО фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця);
на підставі підтверджувальних документів визначається сума (вартість) витрат платника ПДФО – резидента, дозволених до включення до податкової знижки;
розраховується сума ПДФО на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку: з суми ПДФО утриманого (сплаченого) із заробітної плати за рік віднімається сума ПДФО, визначена як добуток бази оподаткування, зменшеної на суму понесених платником ПДФО витрат на оплату за навчання, та ставки ПДФО.
При цьому відповідно до п. 179.8 ст. 179 ПКУ сума, що має бути повернута, зараховується на банківський рахунок платника ПДФО, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.

Перехід права власності на об’єкт нерухомості від одного власника до іншого протягом року: обчислення суми податку на нерухоме майно, збільшеної на 25 тисяч гривень

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що за наявності у власності платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок), об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває, зокрема у власності фізичної особи – платника податку, загальна площа якого перевищує 300 кв. метрів. (для квартири) та/або 500 кв. метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), збільшується на 25 000 грн на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
Норми встановлені п.п. 266.7.11 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
У разі переходу права власності на об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частку, від одного власника – фізичної особи до іншого протягом календарного року сума податку, збільшена на 25 000 грн на рік за загальну площу такого об’єкту (його частки), що перевищує 300 кв. метрів (для квартири) та/або 500 кв. метрів (для будинку), обчислюється контролюючими органами для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначений будинок, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому він набув право власності за формулою:
(Сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» – «г» п.п. 266.7.1
п. 266.7 ст. 266 ПКУ) + (25 000 грн/12 х Кміс), де:
Кміс – кількість місяців володіння об’єктом житлової нерухомості.

Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор