www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Неділя, 18 квітня 2021 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує
Версія для друку Написати листа
Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування органами ДПС відкриваються інтегровані картки платників (далі – ІКП).

Норми визначені п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422 (далі – Порядок).
ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Відповідно до п. 2 глави 1 розділу ІІ Порядку ІКП відкривається, зокрема:
за місцем проживання фізичних осіб (основне місце обліку);
за місцем розташування рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням, або через які проводиться діяльність (неосновне місце обліку).
Згідно зі ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.
При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).
Отже, фізична особа – громадянин, яка не має кваліфікованого електронного підпису, для отримання інформації щодо стану розрахунків за податками та зборами має звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в органах ДПС.
Контролюючий орган за письмовою заявою фізичної особи – громадянина надає письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами у довільній формі.
Такий письмовий документ видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій фізичною особою – громадянином зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»


Про термін, в який видається ліцензія на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів


Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до ст. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв та тютюнових виробів видаються, призупиняються та анулюються органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України.
Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва), до якої додаються:
копії засновницьких документів;
атестат виробництва, виданий центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства, а для малих виробництв виноробної продукції – зареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства (крім виробництва пального);
договір з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності власної акредитованої лабораторії);
документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у Законі № 481, забороняється.
Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України, рекомендованим листом.
Ліцензія або рішення про відмову у її видачі видається заявнику органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України, не пізніше 30 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі № 481 документів.
Якщо прийнято рішення про відмову у видачі ліцензії, то у такому рішенні вказується підстава для відмови.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

До уваги самозайнятих осіб – платників єдиного внеску!

Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що підлягають списанню за заявою платника та у порядку, визначеному Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 2464), несплачені станом на 03 червня 2020 року з урахуванням особливостей, визначених п. 5 розділу I Закону України від 13 травня 2020 року № 592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон № 592), суми недоїмки, нараховані платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), зазначеним у п.п. 4 (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464, за період з 01 січня 2017 року до 03 червня 2020 року, а також штрафи та пеня, нараховані на ці суми недоїмки, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, та за умови подання протягом 90 календарних днів з 03 червня 2020 року:
а) фізичними особами – підприємцями (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) – державному реєстратору за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи – підприємця заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності та до контролюючого органу – звітності відповідно до вимог частини другої ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до 03 червня 2020 року. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше;
б) особами, які провадять незалежну професійну діяльність, – до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про зняття з обліку як платника єдиного внеску та звітності відповідно до вимог частини другої ст. 6 Закону № 2464 за період з 01 січня 2017 року до 03 червня 2020 року. Зазначена звітність подається платником виключно у випадку, якщо вона не була подана раніше.
Норми визначені п. 5 розділу I Закону № 592.
Враховуючи вищевикладене, самозайняті особи, які виконали вищезазначені умови до закінчення 90 календарних днів з 03 червня 2020 року, мають право на списання несплачених сум недоїмки, штрафних санкцій та пені.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Виправлення помилки в уточнюючому розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ


Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що відповідно до п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 2 розділу І Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 із змінами, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, виправлення помилок, що допущені при заповненні уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість, здійснюється виключно шляхом подання нового уточнюючого розрахунку з урахуванням показників попереднього уточнюючого розрахунку.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Реалізація складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, здійснюється з обов’язковим застосуванням РРО

Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку другої – четвертої груп у разі здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, зобов’язані проводити розрахунки із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО).
Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 16 березня 2017 року № 231.
До таких товарів належать, наприклад витяжки, кондиціонери, холодильники, морозильні камери, посудомийні машини (електричні), швейні машини, оверлоки, перфоратори, геймпади, джойстики, CD-плеєри, ігрові приставки тощо.
Звертаємо увагу, що з 01.08.2020 ФОП мають можливість застосовувати програмні РРО, які значно спрощують ведення підприємницької діяльності, а саме у разі застосування програмного РРО:
робота з касою ведеться на смартфоні, планшеті або комп’ютері;
не потрібно платити за обслуговування у разі використання програмного рішення від ДПС;
невелика ціна – програмні РРО одні з найдешевших касових апаратів;
відбувається миттєва фіскалізація;
автоматичне закриття каси та формування x- звіту та z-звіту;
відправка покупцям чеків на email або смс.
Для переважної більшості цінними є час та зусилля, які витрачаються для досягнення необхідного результату. Використання програмних РРО збереже Ваш час, допоможе зекономити кошти, зробить Ваш бізнес більш інноваційним!
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Змінено форму декларації з податку на прибуток підприємств


Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Міністерством фінансів України наказом від 29.10.2020 № 649 (зареєстровано в Мін'юсті від 18.11. 2020 р. за №1143/35426) (далі – Наказ № 649) внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація).
У Декларації з’явилися позиції, які надають можливість її подання:
юридичним та фізичним особам – підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування, фізичним особами, які провадять незалежну професійну діяльність і які є платниками податку на прибуток у разі виплати доходів (прибутків) нерезиденту з джерелом їх походження з України;
іноземним компаніям;
юридичним особам, які здійснюють управління активами щодо діяльності інститутів спільного інвестування, утвореними без статусу юрособи, активами яких управляють такі особи.
Крім того, викладено у новій редакції деякі додатки Декларації:
● додаток ПН до рядка 23 ПН Декларації;
● додаток РІ до рядка 03 РІ Декларації;
● додаток АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ Декларації.
Декларацію доповнено додатками, в яких відображається інформація про контрольовані іноземні компанії та розрахунком податку на прибуток контрольованої іноземної компанії (КІК):
● додаток КІК до рядка 06.1 КІК декларації;
● додаток КІК-К до рядка 02 КІК-К додатка КІК до рядка 06.1 КІК декларації;
● додаток КІК-ТЦ до додатка КІК до рядка 06.1 КІК Декларації;
● додаток КІК-ЦП до рядків 1.2 КІК-ЦП, 1.3 КІК-ЦП додатка КІК-К до рядка 02 КІК-К додатка КІК до рядка 06.1 КІК Декларації.
Зміни відбулися і у додатку ЗП до рядка 16 ЗП; додатку ВП до рядків 26 – 29, 31 – 33, 35; додатку ПП Декларації.
Наказ № 649 набрав чинності з дня його офіційного опублікування, а саме 01.12.2020 (опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» № 94 від 01.12.2020).
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Наталія Калєніченко: Основним пріоритетом нашої роботи є цифровізація, легкість та простота


Цифровізація органів ДПС, розвиток електронних сервісів, надання електронних довірчих послуг – це, перш за все, легкість сплати податків і одночасне якісне виконання своїх обов’язків органами ДПС. Про це під час засідання колегії ДПС повідомила заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко.
За її словами, платники активно користуються сервісами податкової. Так, зокрема, на сьогодні кількість користувачів Електронного кабінету вже сягнула 2,4 млн. З них 550 тис. – юридичні особи, 1,3 млн – фізичні особи-підприємці та 620 тис. – громадяни.
«Незважаючи на досить високу кількість користувачів, ми прагнемо досягти 100-відсоткового використання електронних сервісів платниками. Необхідність реалізації цього задуму підтверджується і результатами проведеного опитування в Телеграм-каналі. 62 % наших платників бажають спілкуватися з органами Державної податкової служби саме в онлайн-режимі», – розповіла Наталія Калєніченко.
В Електронному кабінеті реалізовано такі сервіси для платників – Е-реєстри, Е-системи, Е-послуги та Е-розрахунки. Найбільш популярні – Е-реєстри, пошук фіскального чека, пошук марки акцизного податку, Е- послуги і податкова звітність.
Найактивнішими користувачами податкових електронних послуг є платники, до сфери діяльності яких належать комп’ютерне програмування, роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами, надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах тощо.
При зростанні кількості користувачів електронних сервісів водночас фіксується зменшення відвідування платниками Центрів обслуговування платників. Порівняно з минулим роком кількість наданих адміністративних послуг ЦОПами скоротилася на 500 тис. Загалом ДПС надає 126 видів адміністративних послуг, що є найбільшим показником серед органів виконавчої влади.
Важливим проектом, який наразі реалізується ДПС, є програмні реєстратори розрахункових операцій.
«Програмні РРО – це досить велика задача, яка на сьогодні стоїть перед податковими органами. У цього проекту дуже велике майбутнє, адже саме з допомогою ПРРО можна реалізувати досить великі цікаві кейси як для громадян, так і для платників податків. На сьогодні 3 тис. платників зареєстрували практично 50 тис. ПРРО. При цьому кількість фіскальних чеків уже сягнула більше 75 млн», – сказала Наталія Калєніченко.
Важливими кейсами, за її словами, також є Е-повернення та Е-рахунок. Так, зокрема, сервіс Е-повернення надає можливість платникам дистанційно подати (через Е-кабінет) заяви на повернення коштів. Ним скористалися вже 249 тис. платників.
Е-рахунок має запрацювати з 1 січня 2021 року, за яким платники зможуть сплачувати податки, збори та ЄСВ на єдиний рахунок, відкритий у Казначействі.
«Ми не зупиняємося. В планах у нас впровадження Е-акцизу, Е-рахунку, Е-адміністративних послуг. Тобто цифровізована податкова служба з максимальною кількістю електронних послуг – наш пріоритет», – зазначила Наталія Калєніченко.
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

ФОП, яка планує одночасно провадити незалежну професійну діяльність, необхідно подати заяву за формою № 1-ЄСВ


Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), є, зокрема, фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.
Норми встановлені ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.
Взяття на облік в контролюючих органах самозайнятих осіб здійснюється відповідно до розділу ІІІ Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1162).
Згідно з пп. 1 та 2 розділом ІІІ Порядку № 1162 взяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється на підставі заяви про взяття на облік платника єдиного внеску за формою № 1-ЄСВ (заява за формою № 1-ЄСВ), яка подається протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання документа, що підтверджує право фізичної особи на ведення незалежної професійної діяльності.
У разі зміни даних про платника єдиного внеску до контролюючого органу подається заява за ф. № 1-ЄСВ з приміткою «Зміни». До заяви додаються завірені копії документів, що зазнали змін (п. 5 розділу ІІІ Порядку № 1162).
Відповідно до п. 7 розділу ІІІ Порядку № 1162 якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та провадить незалежну професійну діяльність, така фізична особа обліковується в контролюючому органі як фізична особа – підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.
Така ознака встановлюється на підставі поданих до контролюючого органу за місцем проживання заяви за формою № 1-ЄСВ з позначкою «Зміни» та копії документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, або відомостей (даних) відповідного уповноваженого органу чи реєстру, яким забезпечується реєстрація незалежної професійної діяльності, або заяви та документів, поданих відповідно до п.п. 4 п. 6.7 розділу VI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Власник об’єкта житлової нерухомості може підтвердити, що вона непридатна для проживання на підставі рішення органу місцевого самоврядування


Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, житлова нерухомість непридатна для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
Норми визначені п.п. «ґ» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України.
Статтею 30 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» із змінами визначено, що питання обліку житлового фонду, об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності, здійснення контролю за його використанням, а також питання визначення технічного стану житлових будинків належать до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.
Статтею 7 Житлового кодексу Української РСР від 30 червня 1983 року № 5464-X із змінами та доповненнями та Положенням про порядок обстеження стану жилих будинків з метою встановлення їх відповідності санітарним і технічним вимогам та визнання жилих будинків і жилих приміщень непридатними для проживання, затвердженим постановою Ради Міністрів УРСР від 26 квітня 1984 року № 189 (далі – Положення) врегульовано питання щодо визнання житлового будинку непридатним для проживання.
Так, згідно з п. 3 Положення обстеження житлових будинків (приміщень) проводиться інженерно-технічними працівниками житлово-експлуатаційних організацій за участю представників громадськості. У разі необхідності до обстеження залучаються фахівці проектних і науково-дослідних організацій та органів і закладів санітарно-епідеміологічної служби.
На підставі матеріалів обстеження стану жилих будинків житлово-експлуатаційна організація визначає будинки, що відповідають санітарним і технічним вимогам, і складає про це відповідний акт, який затверджується керівником вказаної організації (п. 4 Положення).
В разі неможливості або недоцільності проведення капітального ремонту житлово-експлуатаційна організація вносить до виконкому районної, міської, районної у місті Ради народних депутатів пропозицію про визнання жилого будинку (жилого приміщення) таким, що не відповідає вказаним вимогам і є непридатним для проживання (п. 5 Положення).
Згідно з п. 11 Положення якщо жилий будинок (жиле приміщення) визнано виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів невідповідним санітарним і технічним вимогам та непридатним для проживання, виконком відповідної місцевої Ради вносить до виконавчого комітету обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів пропозицію про використання цього будинку (приміщення) в інших цілях або про знесення будинку.
При цьому додаються такі документи:
а) рішення виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів про визнання жилого будинку (жилого приміщення) невідповідним санітарним і технічним вимогам та непридатним для проживання;
б) проект рішення виконавчого комітету обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів про дальше використання жилого будинку (жилого приміщення) або про знесення будинку.
Виконавчий комітет обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів розглядає подані матеріали і приймає рішення про використання непридатного для проживання жилого будинку (жилого приміщення) в інших цілях або про знесення цього будинку (п. 12 Положення).
Таким чином, власник об’єкта житлової нерухомості може підтвердити, що житлова нерухомість непридатна для проживання на підставі рішення органу місцевого самоврядування про використання непридатного для проживання жилого будинку (жилого приміщення) в інших цілях або про знесення цього будинку.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Для юросіб і для ФОП, зареєстрованих платниками ПДВ, передбачено загальний порядок формування податкового кредиту з ПДВ

Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що до податкового кредиту відносяться суми ПДВ, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.
Норми встановлені п.п. «а» п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Датою віднесення сум ПДВ до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше або дата списання коштів з банківського рахунка платника ПДВ на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником ПДВ товарів/послуг (п. 198.2 ст. 198 ПКУ).
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПКУ податкова накладна (далі – ПН), складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) платником ПДВ, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену ПН за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з ПДВ (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01 липня 2015 року, – у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:
а) в операціях, що не є об’єктом оподаткування відповідно до ст. 196 ПКУ (крім випадків проведення операцій, передбачених п.п. 196.1.7 п. 196.1 ст. 196 ПКУ) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;
б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197, підрозділу 2 розділу XX ПКУ, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених п.п. 197.1.28 п. 197.1 ст. 197 ПКУ та операцій, передбачених п. 197.11 ст. 197 ПКУ);
в) в операціях, що здійснюються платником ПДВ в межах балансу платника ПДВ, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника ПДВ (крім випадків, передбачених п. 189.9 ст. 189 ПКУ).
Пунктом 198.6 ст. 198 ПКУ визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми ПДВ, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН ПН/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ.
Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПКУ нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника ПДВ протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник ПДВ оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Отже, як для юридичних осіб так і для фізичних осіб, зареєстрованих платниками ПДВ, передбачено загальний порядок формування податкового кредиту з ПДВ, підставою для якого є ПН, складена та зареєстрована в ЄРПН платником ПДВ, який здійснює операції з постачання товарів/послуг.
У разі, якщо фізична особа – підприємець (ФОП) – платник ПДВ здійснює вантажні перевезення, то при придбанні паливно-мастильних матеріалів та отриманні послуг з ремонту вантажного автомобіля, який оформлено на дану фізичну особу або який не є його власністю, така ФОП формує податковий кредит на підставі ПН, складеної та зареєстрованої в ЄРПН платником ПДВ, який здійснює операції з постачання товарів/послуг.
При цьому у разі подальшого використання таких товарів/послуг в неоподатковуваних операціях такий платник зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання, та не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду скласти і зареєструвати в ЄРПН в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену ПН.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Михайло Тітарчук: За результатами розгляду судових справ з початку року до бюджету надійшло 1,6 млрд гривень


У січні – вересні 2020 року на розгляді в судах знаходилось 88,6 тис. справ на суму 324,5 млрд грн. Про це повідомив заступник Голови ДПС Михайло Тітарчук під час засідання колегії ДПС.
За його словами, у січні – вересні 2020 року за позовами податкових органів на розгляді у судах знаходилось 19 тис. справ, або 21,4 % від загальної кількості, на суму на суму 75 млрд грн, або 23,1 % від загальної суми. За позовами платників – 69,6 тис. справ, або 78,6 %, на суму 249,5 млрд грн, або 76,9 %.
«Кількість справ за участю податкових органів щороку збільшується. Так, порівняно з відповідним періодом минулого року кількість справ збільшилась на 2,4 %, сума по них – на 1 %, а порівняно з 2018 роком – на 11,1 % по кількості справ та на 23,9 % по їх сумі», - зазначив Михайло Тітарчук.
На користь податкових органів розглянуто 10,65 тис. справ на суму 31,8 млрд гривень.
На користь платників податків – 9,53 тис. справ на 25,2 млрд гривень.
«Таким чином, у січні - вересні на користь органів ДПС вирішено на 1,1 тис. справ, або на 10,3 %, та на 6,6 млрд грн, або на 20,8 %, більше, ніж на користь платників податків», - підкреслив Михайло Тітарчук.
За результатами розгляду судових справ на користь податкових органів з початку 2020 року (станом на 01.10.2020) до бюджету надійшло 1,6 млрд грн, що на 82,7 % більше, ніж за відповідний період 2019 року.
Заступник Голови ДПС зазначив, що серед ключових та бюджетоформуючих категорій судових справ залишаються справи про стягнення податкового боргу та справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень-рішень.

Інформаційна довідка щодо стану надходжень до бюджету у 2020 році

Оперативні показники
- ВВП за даними Мінекономіки (9 місяців 2020)скорочення на 5,5% (у т.ч. ІІІ кв. 2020на 3,5%).
- Темп зростання сукупних надходжень платежів, які контролюються ДПС, за 11 місяців 2020: +10,7 %.
- січень – листопад 2020 року
(загальний фонд державного бюджету):
індикатив – 431,4 млрд грн;
факт – 472,7 млрд грн.
Перевиконання: +41,4 млрд грн,
до минулого року: +62,1 млрд грн, або +15,1%.
24.11.2020 року було виконано річні індикативні показники за доходами загального фонду державного бюджету, визначені для ДПС.
У т.ч. ПДВ (за січень – листопад):
індикатив (сальдо) – 70,5 млрд грн;
факт – 108,2 млрд грн.
Перевиконання: +37,8 млрд грн, або +53,6%,
до минулого року: +31,9 млрд грн, або у 1,4 раза більше.
Довідково: листопад 2020 року
(загальний фонд державного бюджету):
індикатив (сальдо) – 47,8 млрд грн
факт – 53,3 млрд грн.
Перевиконання: +5,5 млрд грн, +11,5%,
у т.ч. ПДВ – перевиконання: +6,3 млрд грн, у 2,1 раза більше індикативу.
До минулого року зростання надходжень +1,8 млрд грн, у т.ч. ПДВ +3,2 млрд грн, або в 1,4 раза більше.
Обсяги заявлених до відшкодування сум ПДВ у січні – листопаді 2020 року становлять – 122,9 млрд грн, відшкодовано – 128,7 млрд гривень.
У листопаді підлягало до відшкодування 12,6 млрд грн ПДВ, які відшкодовано у повному обсязі (12,6 млрд грн).

Податківцями виявлено схему експорту сільськогосподарської продукції сумнівного походження


Податківцями під час аналізу діяльності суб’єктів господарювання, які займаються зовнішньоекономічної діяльністю, встановлено факти проведення сумнівних експортних операцій сільськогосподарських товарів невідомого походження на загальну суму понад 480 млн гривень.
Працівники підрозділу боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДПС у Дніпропетровській області з’ясували, що посадові особи низки пов’язаних підприємств використали злочинну схему з експорту сільськогосподарської продукції без підтвердження її реального придбання. Для цього до офіційних документів було внесено завідомо недостовірні відомості. До того ж зазначені особи протягом 2020 року не подавали податкової звітності до контролюючого органу.
Окрім цього, протягом 2019 року посадові особи здійснили документальне оформлення частини товару від низки підприємств з наявними ознаками «фіктивності», діяльність яких характеризується невідповідністю придбаного та реалізованого товару.
Матеріали аналітичного дослідження направлені до правоохоронних органів, за якими розпочато досудове розслідування у кримінальному проваджені, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 Кримінального кодексу України. Наразі триває слідство.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор