www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 16 липня 2019 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Західно-Донбаське управління ГУ ДФС інформує
Версія для друку Написати листа
Універсалізовано розміри ставок рентної плати для видобування нафти та газового конденсату

Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє.
ДФС України листом від 25.01.2019 № 2394/7/99-99-12-03-04-17 «Про адміністрування рентної плати у 2019 році» (далі – Лист ДФС № 2394) надала рекомендації щодо особливостей адміністрування у 2019 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – Рентна плата).
З 01.01.2019 набули чинності внесені Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), які стосуються адміністрування Рентної плати.
Зокрема, універсалізовано розміри ставок Рентної плати для видобування нафти та газового конденсату, що видобуваються з покладів (п. 252.20 ст. 252 ПКУ), а саме:
до 5 000 метрів – 31 відс. вартості (фактична ціна – середня ціна одного бареля нафти «Urals», перерахована у гривні за тонну за курсом Національного банку України станом на 1 число місяця, що настає за податковим (звітним) періодом, визначена за інформацією міжнародного агентства (котирування UralsMediterranean та UralsRotterdam) обсягів видобутої нафти та газового конденсату (абзац другий п. 252.8 ст. 252 ПКУ);
понад 5 000 метрів – 16 відс. вартості (фактичної ціни) обсягів видобутої нафти та газового конденсату.
Більш детальніше про адміністрування Рентної плати у 2019 році можна ознайомитись у Листі ДФС № 2394, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73154.html


Зміни у системі валютного регулювання та валютного нагляду

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України на офіційному веб-порталі повідомила, що з 07 лютого 2019 року запрацює нова система валютного регулювання разом із введенням в дію Закону України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі – Закон № 2473). Вона складається з 8-ми основних постанов Правління Національного банку України, які замінили попередню базу з 56-ти нормативно-правових актів у сфері валютного регулювання.
Дорожня карта валютної лібералізації розроблена Національним банком України разом з експертами Міжнародного валютного фонду та передбачає суттєву лібералізацію валютного ринку. Мова йде про покрокове зняття усіх валютних обмежень відповідно до темпів поліпшення макроекономічних умов в Україні, а також прийняття низки законодавчих актів, спрямованих на підвищення якості регулювання фінансового ринку та попередження непродуктивного відпливу капіталу з країни.
З моменту набрання чинності Закону № 2473 правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов’язки суб’єктів валютних операцій і уповноважених установ, а також відповідальність за порушення ними валютного законодавства, регулюються виключно зазначеним Законом.
Відповідно до Закону № 2473 ДФС як орган валютного нагляду здійснюватиме валютний нагляд за дотриманням резидентами (крім уповноважених установ) та нерезидентами вимог валютного законодавства.
Фінансова санкція за порушення строків розрахунків залишається незмінною. Порушення резидентами строку розрахунків, встановленого ст. 13 Закону № 2473, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відс. суми неодержаних грошових коштів за договором чи вартості недопоставленого товару.
Загальний розмір нарахованої пені обмежується і не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).
Слід зазначити, що внаслідок втрати із 07 лютого 2019 року чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» у зв’язку з набуттям чинності Закону № 2473, останнім періодом, за який суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності необхідно буде подавати Декларацію про валютні цінності, доходи та майно, що належать резидентам України і знаходяться за її межами, є 2018 рік (станом на 01.01.2019).
Більш детальніше з інформацією про зміни у системі валютного регулювання та валютного нагляду можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/366044.html

Деклараційна кампанія 2019 року: способи подання декларації

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що декларувати свої доходи – це конституційний обов’язок громадян (частина 2 ст. 67 Конституції України).
Податкова декларація про майновий стан і доходи (далі – декларація) подається платником податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):
● особисто або уповноваженою на це особою;
● надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
● засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та про електронні довірчі послуги.
Звертаємо увагу, що у разі надсилання декларації поштою, платник податку на доходи фізичних осіб зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні декларації в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Норми визначені п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України.
При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися новим електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

Акт звірки розрахунків за податками і зборами: термін надання фізичним особам – платникам податків

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу фізичних осіб – платників податків, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) органами ДФС відкриваються інтегровані картки платників (далі – ІКП) за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками.
Норми визначені п. 1 глави 1 розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422.
ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Відповідно до ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.
При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).
Враховуюче вищевикладене, за письмовою заявою фізичної особи – платника податків, щодо якого в контролюючому органі відкрито ІКП, надається письмовий документ щодо стану розрахунків цього платника за податками, зборами та ЄСВ у довільній формі. Такий письмовий документ видається не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня отримання заяви, в якій суб’єктом господарювання зазначено платежі і період щодо яких здійснюється звірка стану розрахунків з бюджетами, а також нараховані і сплачені суми по цих платежах за вказаний період.

Особливості адміністрування у 2019 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що доходи загального фонду Державного бюджету України від рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – рентна плата) загальнодержавного значення, крім вуглеводів (п. 5 частини 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України), зменшено до 70 відс. частки такої рентної плати (код бюджетної класифікації 13030100).
Доходи загального фонду бюджету обласних бюджетів від рентної плати для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, крім вуглеводів (п. 4 частини 1 ст. 66 Бюджетного кодексу України), збережено у попередньому розмірі – 25 відс. частки такої рентної плати.
Разом з тим, Бюджетним кодексом України встановлено зарахування 5 відс. частки рентної плати для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, крім вуглеводів, до доходів загального фонду бюджетів, зокрема:
- міст республіканського та обласного значення, міста Київа, районних бюджетів об’єднаних територіальних громад (п. 4і частини 1 ст. 64 Бюджетного кодексу України);
- міст районного значення, сільських, селищних бюджетів (п. 3І частини 1 ст. 69 Бюджетного кодексу України).
Ефективний контроль доходів місцевих бюджетів від рентної плати для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, крім вуглеводів, може бути забезпечений складанням платниками такої рентної плати окремих додатків до податкової декларації з рентної плати, в яких податкові зобов’язання в межах спеціального дозволу самостійно «розподілені» платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території полігону, обмеженого координатами, зазначеними у такому дозволі.
Податкова декларація з рентної плати затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 із змінами (далі – Декларація).
Починаючи з податкових зобов’язань за ІV квартал 2018 року, ідентифікуючою ознакою кожного окремого додатка до Декларації є зазаначений у рядку 5.1 «код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням ділянки надр за КОАТУУ» розділу 5 «Ділянка надр, з якої видобуто корисну копалину» додатка 1 до Декларації, код одиниці адміністративно-територіального устрою.

Для успішного е-декларування необхідно перевірити термін дії та працездатність електронного підпису

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 01.01.2019 розпочався черговий етап електронного декларування (е-декларування) в Україні.
Звертаємо увагу, що 07.11.2018 набрав чинності Закон України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155), а Закон України від 22 травня 2003 року № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» із змінами та доповненнями втратив чинність. Отже, слід враховувати це при отриманні послуг електронного цифрового підпису.
Водночас, відповідно до п. 5 розділу VII Закону № 2155, електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності Законом № 2155, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності Законом № 2155.
Отже, щоб декларування пройшло успішно, необхідно перевірити термін дії та працездатність електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).
Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому отримано ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий.
У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, скористатись ЕЦП буде не можливо, у тому числі подати електронні документи до Реєстру. У цьому випадку необхідно звернутись до АЦСК.
Звертаємо увагу, що на офіційному веб-сайті НАЗК за посиланням https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» можливо ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром, відповідями на поширені питання при роботі з Реєстром та іншими матеріалами з питань е-декларування.
У разі виникнення проблем технічного характеру необхідно звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти support@nazk.gov.ua, при цьому:
направляється електронний лист з персональної електронної поштової скриньки, яка зазначається при реєстрації;
у темі листа зазначається суть питання;
у листі необхідно зазначити П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з помилкою.
Інформація щодо електронного декларування розміщена на офіційному веб-сайті НАЗК за посиланням:https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-do-chergovogo-etapu-elektronnogo-deklaruvannya

Загальна система оподаткування: сума коштів на розрахунково-касове обслуговування включаються до складу витрат ФОП

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП (п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
До переліку інших витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування належить, зокрема, плата за розрахунково-касове обслуговування (п. п. 177.4.4 п. 177.4 ст. 177 ПКУ).
Водночас, п. 1.37 ст. 1 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2346-III «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» із змінами та доповненнями визначено, що розрахунково-касове обслуговування – це послуги, що надаються банком клієнту на підставі відповідного договору, укладеного між ними, які пов’язані з переказом коштів з рахунку (на рахунок) цього клієнта, видачею йому коштів у готівковій формі, а також здійсненням інших операцій, передбачених договором.
Отже, суми коштів, сплачені ФОП – платником ПДФО на користь банку за надані послуги з розрахунково-касового обслуговування, пов’язані з веденням господарської діяльності (відкриття, закриття, переоформлення рахунків, відкритих безпосередньо на ФОП, надання виписок з рахунків тощо), включаються до складу витрат такої ФОП на загальній системі оподаткування.


До уваги ФОП – платників ЄСВ!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України листом від 24.01.2019 № 2265/7/99-99-13-02-01-17 (далі – Лист ДФС № 2265) надала роз’яснення щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) за 2018 рік та подання річної звітності з ЄСВ фізичними особами – підприємцями (далі – ФОП), у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування.
Так, відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464), ФОП, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, визначено платниками ЄСВ.
Обов’язки платників ЄСВ регламентовано частиною другою ст. 6 Закону № 2464, згідно з приписами якої платник ЄСВ зобов’язаний:
своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄСВ;
подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника ЄСВ у строки, порядку та за формою, що визначені законодавством.
Згідно з приписами абзацу третього частини восьмої ст. 9 Закону № 2464 ФОП, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, сплачують ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.
Оскільки Законом № 2464 встановлено, що сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску, то щоквартальні нарахування ЄСВ, обов’язкові для сплати ФОП, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, якщо вони перебували на обліку в органах доходів і зборів як платники ЄСВ за календарний рік, щоквартально складають 2 457,18 грн (3 723,00 грн х 22 % х 3 міс.).
З огляду на зазначене, річна сума ЄСВ за 2018 рік не може становити менше ніж 9 828,72 грн (2 457,18 грн х 4 квартали) для ФОП, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, якщо вони перебували на обліку в органах доходів і зборів як платники ЄСВ весь календарний рік.
При сплаті ЄСВ та відповідно при відображенні нарахованих сум ЄСВ у звітності необхідно враховувати кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку в органах доходів і зборів як платник ЄСВ.
Остаточний розрахунок ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування, проводиться до 10 лютого наступного року за даними податкової декларації про майновий стан і доходи, з урахуванням вже сплаченого ними щоквартально протягом 2018 року ЄСВ.
Детальніше щодо сплати ЄСВ за 2018 рік та подання річної звітності з ЄСВ з прикладами її заповнення ФОП, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, – у Листі ДФС № 2265, який розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/listi/73150.html

Повідомлення про прийняття працівника на роботу до органів ДФС – обов’язок кожного роботодавця

Західно-Донбаське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частина 3 ст. 24 Кодексу законів про працю).
Отже, обов’язковою умовою офіційного оформлення новоприйнятих працівників є своєчасне повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення) органу ДФС.
Форма такого Повідомлення затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (далі – Постанова № 413).
Повідомлення буває двох типів:
● початкове – подається при працевлаштуванні нового працівника;
● скасовуюче – подається, якщо у початковому були допущені помилки та в інших випадках, що потребують уточнення.
Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою – підприємцем до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Постанови № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
● засобами електронного зв’язку;
● на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
● на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.



Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор