www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 27 жовтня 2020 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє
Версія для друку Написати листа
Олексій Любченко: Платники податків не відчують незручностей у зв’язку з впровадженням адміністративно-територіальної реформи

    Платники податків не відчують незручностей у зв’язку з впровадженням заходів адміністративно-територіальної реформи, пов'язаних з укрупненням районів. Про це заявив в коментарі виданню «Цензор.НЕТ» Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко.
    Державна податкова служба України здійснює комплекс заходів з метою імплементації норм законодавства, які передбачають впровадження функціонування ДПС в рамках єдиної юридичної особи. Цей процес відбувається на фоні чергового етапу реформи децентралізації в країні.
    «Контролюючі органи можуть утворюватися незалежно від адміністративно-територіального поділу. Натомість якість обслуговування платників податків та здійснення відповідних функцій має бути забезпечена на належному рівні», - повідомив Олексій Любченко.
    У рамках реформи мережа новостворених державних податкових інспекцій по всіх Україні складе 522 одиниці, які будуть діяти з урахуванням вимог статті 67 Конституції України, яка передбачає, що кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно за місцем проживання мають подавати до податкових інспекцій декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом.
    Утворені державні податкові інспекції будуть здійснювати сервісне обслуговування платників податків (на сьогодні ці функції покладено на ЦОПи) у відповідності до вимог чинного законодавства.
    Територія їх обслуговування залишиться сталою.
    Натомість нагадуємо, що ДПС має централізовану інформаційну телекомунікаційну систему, що дає можливість, у разі необхідності, забезпечити обслуговування платників податків у будь-якому центрі надання послуг. Такий підхід вже застосовано при реалізації ряду послуг, які надаються податковими органами.
    Також Державна податкова служба України працює над вдосконаленням і спрощенням електронних сервісів для громадян та інтеграцією з додатком державних онлайн-послуг "Дія".

    Про порядок засвідчення перекладу українською мовою документа, що посвідчує особу іноземця з метою отримання РНОКПП

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 із змінами (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (Облікова картка № 1ДР) (додаток 2 до Положення № 822), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
    Іноземці та особи без громадянства подають документи до головних управлінь ДПС в областях та місті Києві. Іноземці та особи без громадянства, які мають посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання в Україні, можуть реєструватись як платники податків у державних податкових інспекціях у районах, містах, районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекціях, що відповідають місцю проживання в Україні, зазначеному в посвідці (п. 8 розділу III Положення № 822).
    Іноземці та особи без громадянства для реєстрації додають до Облікової картки № 1ДР документ, що посвідчує особу іноземця чи особу без громадянства, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред’явлення повертається) і копію такого перекладу (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).
    Статтею 79 Закону України від 02 вересня 1993 року № 3425-XII «Про нотаріат» із змінами та доповненнями та главою 8 розділу ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 № 296/5 із змінами та доповненнями, визначено порядок нотаріального засвідчення вірності перекладу документа.
    Зокрема, нотаріус засвідчує вірність перекладу документа з однієї мови на іншу, якщо він знає відповідні мови.
    Якщо нотаріус не знає відповідних мов, переклад документа може бути зроблено перекладачем, справжність підпису якого засвідчує нотаріус. При цьому, перекладач разом з документом, що встановлює його особу, повинен надати документ, який підтверджує його кваліфікацію.
    Переклад має бути зроблений з усього тексту документа, що перекладається і закінчуватися підписами. Переклад, розміщений на окремому від оригіналу чи копії аркуші, прикріплюється до нього, прошнуровується і скріплюється підписом нотаріуса і його печаткою.


    ФОП, яка з початку року була «єдинником» та стала «загальносистемником», у поточному році не може повернутись на спрощену систему оподаткування

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників єдиного податку, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ), може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
    Норми встановлені п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
    Реєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (п. 299.1 ст. 299 ПКУ).
    У разі відмови у реєстрації платника єдиного податку контролюючий орган зобов’язаний надати протягом двох робочих днів з дня подання суб’єктом господарювання відповідної заяви письмову вмотивовану відмову, яка може бути оскаржена суб’єктом господарювання у встановленому порядку (п. 299.5 ст. 299 ПКУ).
    При цьому згідно з п. 299.6 ст. 299 ПКУ підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:
    1) невідповідність такого суб’єкта вимогам, встановленим ст. 291 ПКУ;
    2) наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації;
    3) недотримання таким суб’єктом вимог, встановлених п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
    Тобто фізична особа – підприємець (ФОП), яка на початок року була платником єдиного податку та перейшла на сплату інших податків і зборів (загальну систему оподаткування) з 01 квітня, 01 липня або 01 жовтня, не може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки така особа вже скористалась своїм правом на застосування спрощеної системи оподаткування у поточному році.
    Разом з тим, така фізична особа може перейти на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року за умови відповідності вимогам ст. 291 ПКУ.

    Визначення операцій з постачання товарів/послуг, які вважаються оподатковуваними операціями для цілей реєстрації платником ПДВ

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Податкового кодексу України (далі – ПКУ), у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник ПДВ у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи.
    Норми встановлені п. 181.1 ст. 181 ПКУ.
    Якщо особа, яка відповідно до п. 181.1 ст. 181 ПКУ не є платником ПДВ у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою (п. 182.1 ст. 182 ПКУ).
    Згідно із розділами V та ХХ ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ – 20 %, ставками ПДВ – 7 %, 0 % та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

    Порядок уточнення податкового розрахунку за формою № 1ДФ

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що особи, які відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку податковим агентом протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності з зазначених питань не допускається.
    Норми визначені п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ.
    Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (далі – форма № 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами (далі – Порядок № 4).
    У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 ПКУ).
    Уточнюючий податковий розрахунок подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання. Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період так і за попередні періоди (п. 4.3 розділу IV Порядку № 4).
    У разі подання уточнюючого податкового розрахунку у клітинці «Уточнюючий» проставляється відмітка (п. 3.1 розділу III Порядку № 4).
    Відповідно до п. 4.4 розділу IV Порядку № 4 порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків за формою № 1ДФ є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.
    Коригування показників розділу I форми № 1ДФ:
    для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» – на виключення рядка;
    для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» – на введення рядка;
    для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого п. 4.4 Порядку № 4 та ввести правильну інформацію відповідно до абзацу третього цього пункту, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» – рядок на виключення, а в другому – «0» – рядок на введення.
    Коригування показників розділу II форми № 1ДФ:
    підрозділ «Оподаткування процентів»:
    ● для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів – виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;
    підрозділ «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:
    ● для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею – виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;
    підрозділ «Військовий збір»:
    ● для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір – виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

    Фіскальний чек повинен містити обов’язкові реквізити

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома споживачів, що для захисту своїх прав, при здійсненні покупок необхідно, щоб продавець видав фіскальний чек, який повинен містити реквізити, визначені розділом ІІ Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами.
    Так, фіскальний чек обов’язково містить такі реквізити:
    - найменування господарської одиниці;
    - адреса господарської одиниці;
    - «ПН» – індивідуальний податковий номер платника ПДВ;
    - «ІД» – податковий номер/серія та номер паспорта;
    - кількість товару (послуги)/знак множення/вартість одиниці виміру›;
    - код УКТ ЗЕД, назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ;
    - форма оплати, сума коштів;
    - СУМА загальної вартості придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком;
    - ПДВ – літерне позначення ставки ПДВ, ставка ПДВ у відсотках, сума ПДВ;
    - акцизний податок – ставка акцизного податку, сума акцизного податку;
    - номер чека;
    - поточна дата, час проведення розрахунку;
    - «ФН» – фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій;
    - «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК», найменування або логотип виробника.
    У разі видачі касового чека невстановленої форми або відмови у його видачі, необхідно звертатися до ДПС України за номером телефону: 0 800 501 007 (напрямок 4).


    Закон України № 466: нові умови анулювання реєстрації платника ПДВ

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено ряд змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
    Так, Законом № 466 п. 184.2 ст. 184 ПКУ доповнено абзацом другим, відповідно якого, якщо щодо особи, зареєстрованої платником ПДВ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення) або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) або якщо до реєстру платників єдиного податку внесено запис про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, анулювання реєстрації проводиться контролюючим органом автоматично на підставі відповідних відомостей, отриманих згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» або за даними реєстру платників єдиного податку.
    Крім того, анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється на дату, зокрема державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності ФОП.

    Програмні РРО: про відлік часу у режимі офлайн


    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує платникам, що з 01.08.2020 запроваджуються нові правила застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО).
    Законодавством заборон та обмежень щодо застосування одним суб’єктом господарювання поряд із класичними РРО програмних РРО (далі – ПРРО), не визначено.
    Отже, одним суб’єктом господарювання можливо з 01.08.2020 за бажанням застосовувати як РРО так і ПРРО.
    На період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.
    Відлік часу, протягом якого ПРРО працював у режимі офлайн, починається від дати та часу, зазначених у повідомленні про проведення розрахункових операцій в режимі офлайн з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн», до дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «завершення режиму офлайн», а також від дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «завершення режиму офлайн», до дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн», якщо в період між такими строками фіскальним сервером не було зареєстровано розрахункових документів у режимі онлайн-обміну.
    Під час роботи ПРРО в період відсутності зв’язку між ним і фіскальним сервером ДПС та за наявності інтернет-зв’язку або мобільного інтернет-зв’язку електронна позначка часу на розрахункові документи накладається надавачем електронних довірчих послуг.

    Електронна печатка для РРО фізичної особи – підприємця

    Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що на сторінці Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно - довідкового Департаменту ДПС за посиланням https://acskidd.gov.ua/rro_fiz_osoba розміщена інформація щодо подання документів, необхідних для отримання електронної печатки для РРО фізичною особою – підприємцем (далі – ФОП).
    Так, для отримання електронної печатки для РРО ФОП необхідно:
    заповнена та підписана «Реєстраційна картка для фізичної особи» встановленого зразка, у двох примірниках;
    оригінал та засвідчена копія* паспорта громадянина України (копії 1 – 2 сторінок (3 – 6 за наявності відміток та сторінки з відміткою про реєстрацію місця проживання), або копія з обох сторін безконтактного електронного носія (у випадку наявності паспорта громадянина України виготовленого у формі ID-картки та паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про постійне місце проживання в іноземній державі;
    оригінал та засвідчена копія* посвідчення біженця з відміткою про реєстрацію місця проживання, або посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання з відміткою про реєстрацію місця проживання, або копія, з обох сторін, безконтактного електронного носія (у випадку наявності посвідки на постійне (тимчасове) місце проживання виготовленої у формі ID-картки та паперового витягу з Єдиного державного демографічного реєстру про адресу реєстрації місця проживання, або Довідки про реєстрацію місця проживання фізичної особи), або паспорта громадянина іншої країни з відміткою про реєстрацію місця проживання із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову;
    оригінал та засвідчена копія* документа про зміну прізвища заявника, виданого відповідним державним органом (якщо в поданих документах є невідповідність прізвища);
    оригінал та засвідчена копія* довідки про взяття на облік внутрішньо-переміщеної особи (для громадян, які відносяться до даної категорії осіб);
    засвідчена копія* реєстраційного номеру облікової картки платника податків (ідентифікаційного номера). За наявності у паспорті громадянина України реєстраційного номера облікової картки платника податків, замість копії картки платника податків, може бути подана копія сторінки паспорта громадянина України з відповідною відміткою. Якщо через релігійні переконання фізична особа відмовилась від реєстраційного номеру облікової картки платника податків, додатково подається копія сторінки паспорту з відміткою про таку відмову
    ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ
    * відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів «Згідно з оригіналом», особистого підпису, ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії.
    Використання факсимільного підпису на документах, що надаються при реєстрації та при завірянні документів не допускається.
    До розгляду не приймаються документи та копії документів, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення або написи олівцем, а також мають пошкодження, внаслідок чого їх текст неможливо прочитати. Копії документів мають бути належної якості, відповідати оригіналу, тобто повністю відтворювати інформацію оригіналу (текст, фото та реквізити документів).
    Для уникнення помилок при заповненні документів необхідно уважно ознайомтесь з Пам'яткою щодо заповнення Реєстраційної картки для фізичної особи .
    УВАГА! Для недопущення помилок при заповненні «Реєстраційної картки» в форматі «.xls», окремі поля, які не потребують редагування, є заблокованими.
    Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор