www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 18 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує
Версія для друку Написати листа
Закон України № 466 : нові правила надання податкових консультацій

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що 23.05.2020 набрав чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із змінами (далі – Закон № 466), яким було внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема у частині вдосконалення порядку надання податковими органами індивідуальних податкових консультацій (далі – ІПК).
    Так, зокрема:
    ► визначено, що електронний кабінет надає можливість платнику податків подавати звернення на отримання ІПК в електронній формі (зміни набрали чинності з 01.07.2020);
    ► надано право податковим органам надавати індивідуальні податкові консультації в електронній формі;
    Запит на ІПК та ІПК в електронній формі платникам необхідно підписувати з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
    ► збільшено з 10 до 15 кількість календарних днів терміну, на який може бути продовжено строк розгляду звернення на отримання ІПК.
    Звертаємо увагу, що норми щодо звільнення від відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеню), платника податків, який діяв відповідно до наданої ІПК, а також узагальнюючої податкової консультації (п. 53.1 ст. 53 ПКУ) діють до 31.12.2020.
    З 01.01.2021 вказані норми відповідно до Закону № 466 переносяться до п. 112.8 ст. 112 ПКУ і продовжать діяти.

    Про порядок формування податкового кредиту туроператором (турагентом)

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу туроператорів – платників ПДВ на наступне.
    Нормами п. 207.6 ст. 207 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено, що суми ПДВ, сплачені (нараховані) при придбанні товарів/послуг, які включаються у вартість туристичного продукту (туристичної послуги), не відносяться до податкового кредиту та не включаються до бази оподаткування туристичного оператора.
    Згідно з п. 198.3 ст. 198 ПКУ податковий кредит звітного періоду складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником ПДВ протягом такого звітного періоду у зв’язку з:
    ► придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;
    ► придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
    ► ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
    При цьому нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
    Разом з тим, відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ платник ПДВ зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) в терміни, встановлені ПКУ для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання в неоподаткованих операціях.
    Таким чином, загальне правило формування податкового кредиту передбачає включення до складу податкового кредиту усіх сум ПДВ, сплачених (нарахованих) при придбанні товарів/послуг, незалежно від того, для використання в яких операціях придбані такі товари/послуги, та подальше нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ у разі придбання товарів/послуг для використання в операціях, які не підлягають оподаткуванню (звільнені від оподаткування, не є об’єктом оподаткування).
    Такий порядок формування податкового кредиту запроваджено з метою правильного обрахунку суми ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН (далі – реєстраційна сума), оскільки система електронного адміністрування ПДВ не передбачає автоматичного виключення із реєстраційної суми окремих сум ПДВ.
    Враховуючи вищевикладене, при здійсненні платником ПДВ туроператорської та турагентської діяльності формування податкового кредиту здійснюється у загальновстановленому порядку, визначеному ст. 198 ПКУ, який передбачає включення усіх сум ПДВ, сплачених (нарахованих) при придбанні товарів/послуг, які використовуються для надання туристичних послуг (туристичного продукту), до складу податкового кредиту та подальше нарахування податкових зобов’язань відповідно до п. 198.5 ст. 198 ПКУ.

    Взяття на облік платників, відомості щодо яких містяться в ЄДР, у контролюючих органах підтверджується випискою з ЄДР

    Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що, в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) містяться, зокрема, дані про скасування рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи.
    Норми встановлені ст. 9 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 755).
    Інформаційна взаємодія між ЄДР та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених ст. 13 Закону № 755, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами (п. 1 ст. 13 Закону № 755).
    Технічний адміністратор ЄДР в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, – відомостей про проведення такої реєстраційної дії (п. 2 ст. 13 Закону № 755).
    Згідно з п. 3 ст. 13 Закону № 755 та п. 3.2 розділу ІІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 1588), підставою для взяття на облік за основним місцем обліку у контролюючому органі є надходження відомостей з ЄДР про скасування державної реєстрації припинення юридичної особи.
    Взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, відомості щодо яких містяться в ЄДР, як платників податків і зборів у контролюючих органах підтверджується випискою з ЄДР, яка надсилається (видається) цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб у порядку, встановленому Законом № 755 (п. 3.8 розділу ІІІ Порядку № 1588).

    Супроводження судових спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення

    Днями в інформаційному агентстві «Мост-Днепр» відбулась пресконференція на тему «Супроводження судових спорів у справах загальної юрисдикції та правового забезпечення».
    У пресконференції прийняв участь заступник начальника відділу супроводження судових спорів за представництвом інтересів ДПС управління правової роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Богдан Нагорний.
    «На розгляді у судах різних інстанцій знаходиться понад 7 тис. справ за позовами платників податків до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС у Дніпропетровській області). Супроводження судових справ забезпечується працівниками управління правової роботи ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
    За період січень-серпень 2020 року судом порушено провадження по 680 справах за адміністративними позовами платників податків до ГУ ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними податкових повідомлень-рішень.
    З початку 2020 року ГУ ДПС у Дніпропетровській області подано 371 позов про стягнення податкового боргу на загальну суму 714 млн 768 тис. гривень. На сьогоднішній день щодо цієї категорії справ склалася судова практика, відповідно до якої суди в переважній більшості випадків задовольняють вимоги контролюючого органу. При цьому судами ретельно досліджуються підстави виникнення податкового боргу та правомірність розрахунку штрафних санкцій», - проінформував Богдан Нагорний.
    Також він зазначив, що на супроводженні управління правової роботи знаходиться близько 460 справ за позовами платників податків, про визнання протиправними дій та рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних.
    Працівниками ГУ ДПС у Дніпропетровській області проводиться взаємодія з платниками податків в частині надання відповідей на інформаційні, адвокатські та інші запити до контролюючого органу з питань що стосуються супровводження судових справ різних категорій, підсумував Богдан Нагорний.

    Податківцями Дніпропетровщини з початку року проведено 202 фактичні перевірки

    Протягом січня – серпня 2020 року працівниками Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено 202 фактичні перевірки суб’єктів господарювання щодо контролю у сфері обігу підакцизних товарів, у ході яких виявлено 218 порушень законодавства. Загальна сума нарахованих фінансових санкцій – 19 млн 952 тис гривень.
    «Найчастіше суб’єкти господарювання здійснювали роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензій (38 випадків)», - прокоментувала в.о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ольга Мазур.
    Крім того, виявлено: 34 факти роздрібної та 3 факти оптової торгівлі пальним без наявності ліцензії, 34 факти торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін, 37 - торгівлі алкогольними напоями на розлив, 13 - торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних, 26 фактів не обладнання резервуарів рівнемірами-лічильниками та/або витратомірами-лічильниками, 22 – не своєчасного подання довідки про фактичні залишки пального, 4 - торгівлі тютюновими виробами поштучно, 4 факти зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку, 1 факт роздрібної торгівлі пальним через реєстратор розрахункових операцій, який не зазначено у ліцензії, 1 факт зберігання алкогольних напоїв в місці, не внесеному до Єдиного державного реєстру місць зберігання та 1 факт виробництва алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразка.


    ДПС вживає заходи для мінімізації зупинок реєстрації податкових накладних представників реального бізнесу

    ДПС повідомляє, що збільшується зупинення реєстрації саме тих накладних, по яких існує реальний ризик невиконання податкових зобов’язань.
    У той же час ДПС вживала і буде вживати заходи для мінімізації зупинок податкових накладних представників реального бізнесу та максимально швидкого розгляду звернень за такими випадками. Для цього податковою службою задіяні всі наявні інструменти.
    До прикладу, з Європейською Бізнес Асоціацією з червня 2020 року Державною податковою службою України організовано та проведено п’ять зустрічей. А загалом до ДПС з початку року надійшло 28 звернень від ЄБА, жодне з яких не залишилось без розгляду. Серед них – і звернення, що стосувались проблем окремих компаній (14 звернень), і звернення щодо системного вирішення проблем зі сфери адміністрування податків чи надання роз’яснень (11 звернень).
    Зазначені дії ДПС були позитивно відзначені керівництвом Європейської Бізнес Асоціації як такі, що дали можливість вирішувати реальні проблемні питання конкретних платників податків.
    Додатково повідомляємо, що з метою дієвої підтримки вітчизняного бізнесу в умовах пандемії Державною податковою службою України максимально прискорено підтвердження правомірності відшкодування ПДВ, завдяки чому не тільки повністю задоволені поточні заявки, але і ліквідовано заборгованість з відшкодування податку, що існувала на 01.05.2020 року.
    Так, станом на 1 вересня 2020 року відшкодовано майже 93 млрд грн ПДВ при заявлених 84 млрд гривень. З початку вересня цього року вже узгоджено до відшкодування з бюджету 3,4 млрд гривень ПДВ. Заявка на відшкодування ПДВ, зроблена бізнесом у серпні,складає 11,5 млрд грн. Очікується узгодження цієї суми на рівні не нижче 11 млрд гривень.
    Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор