www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 22 жовтня 2021 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома
Версія для друку Написати листа
Кількість користувачів розділу «Відкриті дані» ДПС у січні перевищила 15 тисяч

    У січні 2021 року 15,3 тис. користувачів відвідали розділ «Відкриті дані» ДПС, та якими здійснено перегляд (завантаження) наборів даних у формі відкритих даних, які оприлюднюються на офіційному вебпорталі ДПС https://tax.gov.ua/datasets.php.
    У ТОП – 4 наборів даних, по яких здійснено найбільша кількість переглядів наборів даних, увійшли:
    Реєстр платників єдиного податку – 4,6 тис. переглядів (30,1 %);
    Реєстр платників податку на додану вартість – 3,8 тис. переглядів (24,8 %);
    Інформація про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість – 3,7 тис. переглядів (24,2 %);
    Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг – 1,6 тис. переглядів (10,5 %).
    З регіонів України найбільший перегляд наборів даних здійснювався користувачами з:
    м. Києва, Львівської, Харківської, Дніпропетровської, Київської, Одеської, Запорізької областей.
    Серед зарубіжних країн, з яких найбільше здійснювався користувачами перегляд наборів даних є:
    Королівство Нідерландів, Федеративна Республіка Німеччина, Китайська Народна Республіка, Сполучені Штати Америки.
    Довідково: Набори даних у формі відкритих даних оприлюднюються ДПС на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних» зі змінами https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/835-2015-%D0%BF#Text.
    Окрім того вказані набори даних оновлюються на Порталі відкритих даних Єдиного державного вебпорталу відкритих даних https://data.gov.ua/organization/tax.

    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    У 2020 році 258,2 тис ФОП, які здійснювали діяльність без застосування спрощеної системи оподаткування, задекларували доходи


    З початку року триває декларування доходів за 2020 рік платниками податків – фізичними особами. Так, фізичні особи-підприємці, які не застосовують спрощену систему оподаткування, мають подати декларації про доходи, отримані в межах господарської діяльності, в термін до 09.02.2021.
    Разом з тим у 2020 році подано податкові декларацій про майновий стан і доходи, отримані в 2019 році від здійснення підприємницької діяльності, майже 258,2 тис. фізичними особами-підприємцями, які здійснювали діяльність без застосування спрощеної системи оподаткування.
    З них 252,4 тис. ФОП задекларували доходи в межах 1 млн гривень, що складає майже 98 відс. від загальної кількості поданих декларацій. Також 5,1 тис. ФОП задекларували доходи більше 1 млн грн але в межах 20 млн. грн., що складає майже 2 відсотка. Крім того, 612 ФОП задекларували доходи більше 20 млн грн, що становить менше пів відсотка від загальної кількості поданих декларацій.
    Так, 257,5 тис. ФОП, (більш як 99,5 відс.), які одержали дохід в межах 20 млн грн, з урахуванням понесених витрат декларують заробіток в середньому не більше 12 тис. грн на рік. Таким чином один підприємець заробляє близько 1 тис. грн на місяць, що навіть значно нижче рівня мінімальної заробітної плати.
    Аналіз відомостей поданих податкових декларацій свідчить про високу вірогідність наявності ризиків мінімізації задекларованих доходів та сплачених податків, зокрема, за рахунок завищення рівня витрат.
    Так, наприклад, ФОП «М» здійснює діяльність з надання інформаційних послуг (роздрібна мережа по торгівлі періодичними друкованими виданнями та іншими товарами широкого вжитку) та декларує обсяг доходу за 2019 у сумі 3,1 млн гривень. З урахуванням понесених витрат даний підприємець одержує близько 3,6 тис. грн на місяць. Також ФОП має 5 офіційно працевлаштованих найманих працівників із заробітною платою в 3,7 тис. гривень, маючи при цьому 15 торгових точок.
    Інший приклад, ФОП «К» здійснює роздрібну торгівлю в магазинах продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами та декларує обсяг доходу за 2019 рік у сумі 13,1 млн гривень. Має 40 офіційно працевлаштованих найманих працівників в 44 магазинах, із середньою заробітною платою в розмірі 5,7 тис. гривень.
    ФОП «С» здійснює діяльність з надання послуг вантажним автомобільним транспортом та декларує обсяг доходу за 2019 у сумі 19 млн гривень. За відсутності офіційно працевлаштованих найманих працівників використовує у господарській діяльності 8 вантажних автомобілів та 7 напівпричепів бортових. Зазначене свідчить про використання праці неоформлених найманих працівників у якості водіїв зазначених транспортних засобів.
    Такі факти є підставою для поглибленої уваги податкових органів та подальшого включення до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків після завершення терміну дії мораторію на проведення перевірок.
    Разом з тим, протягом 2020 року до ДПС надійшло понад 1 тис. звернень небайдужих громадян щодо можливих порушень платниками податків вимог податкового та іншого законодавства. Така інформація використовується податковими органами під час проведення контрольно-перевірочних заходів.

    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    Підстави анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
    Нормами ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 481) встановлено, що ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:
    заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
    рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
    несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;
    рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб’єкта господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів);
    рішення суду про встановлення факту торгівлі суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;
    рішення суду про встановлення факту переміщення суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;
    порушення вимог ст. 153 Закону № 481 щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;
    отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не погоджувалися такими органами;
    встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.
    Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    Протягом 2020 року на користь держави вирішено 2 504 судові справи

    Станом на 01 січня 2021 року на розгляді у судах за участю податкових органів Дніпропетровської області перебувало 6020 справ різних категорій на загальну суму 12,2 млрд гривень.
    Із розглянутих судами протягом 2020 року справ на користь податкових органів області вирішено 2 504 справи на загальну суму 4 млрд гривень.
    «Із загальної кількості адміністративних справ за позовами платників податків більшу частину складають справи про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень. Так, з початку 2020 року на розгляді у судах знаходилось 2 943 таких справ на суму 5,8 млрд гривень. Із розглянутих справ на користь податкових органів вирішено 485 справ на суму 1 млрд гривень», - зазначив начальник управління супроводження судових справ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Микола Обертович.

    Сучасні комунікації в дії: на зустрічі у форматах офлайн та онлайн про актуальне у податковому законодавстві

    Останнім часом початок кожного року характеризується широким спектром новацій у податковому законодавстві. Не є виключенням і 2021 рік, який став насиченим на зміни у цьому напрямку.
    Сьогодні, 04.02.2021 одночасно у форматах офлайн та онлайн проведено зустріч начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) Ганни Чуб з представниками Спілки українських підприємців (далі – СУП) за темою «Актуальні питання податкового законодавства».
    Захід пройшов за участі віце-президента СУП Наталії Єремєєвої; регіонального директора СУП у Дніпропетровській області Ольги Мішуровської; представників СУП та фахівців ГУ ДПС.
    Зустріч відкрила начальник ГУ ДПС Ганна Чуб, яка привітала присутніх. Вона зазначила, що з урахуванням побажань бізнесу на зустрічі будуть розглядатись новації законодавства, які особливо актуальні і потребують уваги.
    «У минулому році, на наш погляд, створена певна інформаційна платформа для комунікації між податківцями та Спілкою українських підприємців. Протягом 2020 року проводились семінари та зустрічі з питань, які найбільше турбували та цікавили Вас», – зауважила начальник ГУ ДПС.
    Ганна Чуб висловила сподівання, що традицію спілкування з платниками на принципах партнерства буде продовжено і у 2021 році. Вона подякувала усім за участь і побажала конструктивного діалогу.
    Віце-президент СУП Наталія Єремєєва та регіональний директор СУП у Дніпропетровській області Ольга Мішуровська подякували за організацію заходу та побажали продуктивної роботи.
    Зустріч проходила у форматі жвавого діалогу, під час якого учасники заходу обговорювали та отримали відповіді на нагальні питання, пов’язані з новаціями податкового законодавства, запроваджені з 2021 року з податку на додану вартість, на прибуток підприємств та стосовно проведення перевірок.
    Підсумовуючи результати проведення заходу Наталія Єремєєва ще раз подякувала усім присутнім за конструктивну бесіду та живе і корисне спілкування.
    Віце-президент СУП висловила надію на продовження діалогу і у подальшому, зазначивши, що така комунікація сприяє зворотньому зв’язку між бізнесом та податковою, і є інформаційною платформою отримання певного досвіду для кожної із сторін.

    Щодо особливостей звітування з єдиного внеску

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/451328.html повідомила наступне.
    З 01 січня 2021 року набули чинності Закони України від 19 вересня 2019 року № 116-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб» (далі – Закон № 116) та № 115-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 115), якими змінено порядок подання звітності про нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), зокрема, передбачено подання звітності про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України.
    Для реалізації зазначеного заходу Міністерством фінансів України видано такі накази:
    від 15.12.2020 № 773 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4», яким внесено зміни наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку»;
    від 09.12.2020 № 752 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року № 578», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2020 за № 1303/35586, яким внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку»;
    від 17.12.2020 № 783 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2020 за № 1295/35578, яким внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку» та від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».
    Зазначеними наказами затверджено нові форми звітності, що містять у своєму складі відомості щодо сум нарахованого єдиного внеску.
    Водночас, чинні форми звітності з єдиного внеску, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 квітня 2015 року за № 460/26905 (далі – Наказ № 435), є окремою звітністю з єдиного внеску та не можуть відповідати вимогам законодавчих змін. Таким чином, з метою уникнення правової колізії щодо існування декількох форм звітності з відображення сум нарахованого єдиного внеску зазначені вище форми звітності мають бути скасовані.
    Враховуючи зазначене, Міністерством фінансів України направлено до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію наказ Міністерства фінансів України від 28.12.2020 № 814 «Про деякі особливості звітування з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435» (далі – Наказ № 814), що передбачає скасування наказу № 435 (зі змінами), який на сьогодні проходить процедуру державної реєстрації.
    Наказом № 814 встановлено, що звітність щодо сум нарахованого єдиного внеску за формами, встановленими Наказом № 435, подається до податкових органів за основним місцем взяття на облік як платника єдиного внеску в податкових органах:
    до 01 квітня 2021 року – згідно з додатком 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Порядок), затвердженого Наказом № 435, для платників єдиного внеску, визначених пунктами 1 та 16 частини першої статті 4 № 2464, за звітні періоди до 2020 року включно та у разі проведення державної реєстрації припинення до 28 лютого 2021 року;
    до 01 квітня 2021 року – згідно з додатком 7 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених пунктами 1, 4, 5 та 51 частини першої статті 4 Закону № 2464, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань);
    до 01 квітня 2021 року – згідно з додатком 5 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених пунктом 4 частини першої статті 4 Закону № 2464, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до першої – третьої груп платників єдиного податку;
    до 01 січня 2022 року – згідно з додатком 5 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених пунктом 4 частини першої статті 4 Закону № 2464, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до четвертої групи платників єдиного податку;
    до 01 січня 2022 року – згідно з додатком 5 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених пунктом 4 частини першої статті 4 Закону № 2464, які використовують загальну систему оподаткування;
    до 01 січня 2022 року – згідно з додатком 5 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених пунктами 5, 51 частини першої ст. 4 Закону № 2464;
    до 01 січня 2022 року – згідно з додатком 6 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених абзацами другим, третім частини першої ст. 10 Закону № 2464.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    Про зміни у застосуванні РРО (ПРРО)

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби SARS-CoV-2», внесені до Закону від 06 липня 1995 року № 265/95ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) , а саме змінами передбачено:
    заборона використання програмного реєстратора розрахункових операцій (ПРРО) при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним суб’єктами господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі;
    виключення вимоги щодо реалізації товарів (надання послуг) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України; забезпечення відповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО;
    не застосування РРО та/або ПРРО при наданні дистанційних послуг, розрахунки за які здійснюються виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів;
    відтермінування до 01 січня 2022 року застосування фінансових санкції у розмірах, визначених п. 1 ст. 17 Закону № 265;
    скасування штрафних санкцій за невідповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО та/або ПРРО та за відсутність попереднього програмування найменування товару, який не є підакцизним, та/або послуги, ціни такого товару (послуги) та обліку їх кількості.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    До уваги страховиків – платників єдиного внеску!

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що законами України від 17 березня 2020 року № 533-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 533) та від 04 грудня 2020 року № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – Закон № 1072) внесені зміни до розділу VIII Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
    Так, п. 910 розділу VIII Закону № 2464 встановлено, що тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2020 року за себе. При цьому положення абзацу другого п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються.
    Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за періоди з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2020 року у розмірах та порядку, визначених Законом № 2464. У такому разі, інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску, за звітний період, визначений для таких осіб Законом № 2464.
    Відповідно до п.п. 910.1 п. 910 розділу VIII Закону № 2464 тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску фізичні особи – підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, і належать до першої групи платників єдиного податку, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 01 по 31 грудня 2020 року, з 01 по 31 січня, з 01 по 28 лютого, з 01 по 31 березня, з 01 по 30 квітня та з 01 по 31 травня 2021 року за себе.
    Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за зазначені в абзаці першому п.п. 910.1 п. 9 10 розділу VIII Закону № 2464 періоди в розмірах та порядку, визначених Законом № 2464. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб Законом № 2464.
    Згідно з п. 9 16 розділу VIII Закону № 2464 тимчасово, за період з 01 по 31 грудня 2020 року, для платників, на яких поширюється дія Закону України від 04 грудня 2020 року № 1071-IX «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», положення абзацу другого п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 в частині сплати єдиного внеску за себе не застосовуються.
    Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за період, зазначений в абзаці першому п. 916 розділу VIII Закону № 2464, в розмірах, визначених Законом № 2464. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб Законом № 2464.
    Враховуючи зазначене, платниками, звільненими від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску відповідно до вимог законів України № 533 та № 1072, у Звіті про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (Форма № Д5 (річна)) до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами та доповненнями (далі – Звіт), за звітний 2020 рік графи 3 та 4 таблиці 1 заповнюються таким чином:
    ● у графі 3 «Сума чистого доходу в податковій декларації/ Самостійно визначена сума доходу/Частка розподіленого доходу» зазначається:
    – фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, – в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається середньомісячний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного чистого доходу (прибутку), задекларованого у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, на кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску,
    – фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, – в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається самостійно визначена сума доходу, яка не може бути меншою за розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць,
    – членами фермерського господарства – в рядках у розрізі кожного календарного місяця зазначається середньомісячний оподатковуваний дохід, який визначається шляхом ділення річного розподіленого доходу, отриманого такими платниками від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, на кількість місяців, протягом яких такий платник перебував на обліку як платник єдиного внеску;
    ● у графі 4 «Сума доходу, на яку нараховується єдиний внесок, з урахуванням максимальної величини»:
    – проставляються прочерки в розрізі місяців звітного року, а саме:
    • у березні, квітні, травні – фізичними особами – підприємцями, в тому числі, тими, які обрали спрощену систему оподаткування, особами, які провадять незалежну професійну діяльність, та членами фермерського господарства,
    • у грудні – фізичними особами – підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування, і належать до першої групи платників єдиного податку, та фізичними особами – підприємцями, на загальній системі оподаткування, на яких поширюється дія Закону № 1071;
    – показники інших календарних місяців, протягом яких такі платники перебували на обліку як платники єдиного внеску, заповнюються на загальних підставах, визначених ст. 7 Закону № 2464.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    Деклараційна кампанія 2021: яку інформацію зазначають у податковій декларації фізичні особи – «незалежники»?

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а також іноземці та особи без громадянства, які стали на облік у контролюючих органах як самозайняті особи та є резидентами, подають податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за результатами звітного року відповідно до розділу IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб, в якій поряд з доходами від провадження незалежної професійної діяльності мають зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи.
    Норми встановлені п. 178.4 ст. 178 ПКУ.
    Наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи» (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177) затверджені форма податкової декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція № 859).
    У розділі ІІІ Інструкції № 859 визначено порядок заповнення податкової декларації.
    Так, у розділі IV «Загальна сума річного доходу» податкової декларації вказується загальна сума річного доходу, до якого включаються доходи, отримані з джерел їх походження в Україні та іноземні доходи.
    У розділі VIII «Відомості про власне нерухоме (рухоме) майно та/або майно, яке надається в оренду (суборенду)» податкової декларації зазначаються відомості про нерухоме (рухоме) майно, що перебуває у власності платника податку станом на кінець звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, відповідно до категорії об’єкта нерухомого майна.
    Відповідно до п. 8 розділі. IІІ Інструкції № 859 у відомостях про власне майно та/або майно, яке надається в оренду (суборенду, емфітевзис):
    1) зазначаються відомості про нерухоме (рухоме) майно, що перебуває у власності платника податку станом на кінець звітного (податкового) року як на території України, так і за її межами, відповідно до категорії об’єкта нерухомого майна.
    Кожній категорії об’єктів майна призначається окремий номер: 1 – земельні ділянки; 2 – житлові будинки; 3 – квартири; 4 – садові (дачні) будинки; 5 – гаражі; 6 – водойми; 7 – автомобілі легкові; 8 – автомобілі вантажні (спеціальні); 9 – водні транспортні засоби; 10 – повітряні судна; 11 – мотоцикли (мопеди); 12 – інше нерухоме (рухоме) майно;
    2) кожний об’єкт майна відображається платником податку окремо із зазначенням у графі:
    1 – коду рядка;
    2 – номера категорії об’єктів;
    3 – місцезнаходження об’єкта нерухомого майна (країна, адреса) або марки (моделі) рухомого майна;
    4 – року набуття права власності/року випуску (для рухомого майна);
    5 -– загальної площі нерухомого майна (значення вказується у квадратних метрах);
    6 – значення власної частки в загальній площі нерухомого майна;
    7 – відмітки про надання майна в лізинг, оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) (вказується позначкою «х»).
    Отже, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність при заповненні податкової декларації поряд з доходами від провадження незалежної професійної діяльності має зазначати інші доходи з джерел їх походження з України та іноземні доходи, в тому числі відомості про нерухоме та рухоме майно.
    Нагадуємо, що наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2020 № 783 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859» (далі – наказ № 783), який набрав чинності з 01 січня 2021 року, внесені зміни до наказу Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».
    Пунктом 4 Наказу № 783 встановлено, що податкова Декларація у редакції Наказу № 783 подається з 01 січня 2022 року.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»


    Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор