Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


Податківці виявили схему легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, на суму понад 11 млн гривень

    Податківці у Дніпропетровській області встановили факти легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, на загальну суму понад 11 млн гривень.
    Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДПС у Дніпропетровській області встановлено, що керівник комерційного підприємства шахрайським шляхом заволодів сільськогосподарською продукцією, що належала підприємству – сільгоспвиробнику, та здійснив дії щодо її легалізації через низку підприємств, які формували податковий кредит від суб’єктів господарювання з ознаками «фіктивності».
    За вказаними матеріалами у ЄРДР зареєстровано кримінальне провадження за ч. 3 ст. 209 Кримінального кодексу України.
    Слідство триває.
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    До уваги суб’єктів господарювання, що надають послуги у сфері охорони здоров’я

    Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами) визначено, що з 1 січня 2021 при проведенні розрахункових операцій за надані платні послуги у сфері охорони здоров'я застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – ПРРО) є обов’язковим.
    У той же час, статтею 9 Закону України «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР (із змінами) передбачено, що РРО/ПРРО не застосовується у разі здійснення розрахунків за надані платні послуги у сфері охорони здоров'я у безготівковій формі (з рахунку на рахунок), через банківські установи, та виключно через сервіси переказу коштів або за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування.
    Так, зокрема, у разі отримання сімейним лікарем, який зареєстрований приватним підприємцем, коштів на власний рахунок, застосування РРО не потрібне.
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    До уваги платників графік роботи ЦОПів на період карантину

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що на період дії постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (зі змінами), прийом відвідувачів у Центрі обслуговування платників здійснюється за наступним графіком роботи:
    з 8 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. (у п’ятницю з 8 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв.) з обідньою перервою з 12 00 хв. до 12 год. 45 хв. та з технічними перервами для санітарної обробки і провітрювання кожні дві години на 10 – 15 хв.
    В останній день граничного строку подання звітності, визначеного п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України (з урахуванням вимог п. 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України), час роботи ЦОП подовжується до 20 год. 00 хвилин. Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи скорочується на одну годину. Час технічної перерви робочого місця – раз на дві години не більше 15 хвилин.
    Законом України від 17 березня 2020 року № 530-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» встановлено, що з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
    Прийом заяв на отримання адміністративних послуг, здійснюється через скриньки для кореспонденції у приміщеннях ЦОП, режим «Листування з ДПС» ITC «Електронний кабінет» або поштою.
    Перелік телефонів для отримання консультацій та попереднього запису на прийом в ЦОП розміщено на субсайті «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області» за посиланням
    https://dp.tax.gov.ua/kontakti/

    До уваги фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що з 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року реєстратори розрахункових операцій (РРО) та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої – четвертої груп (фізичними особами – підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (1 320 000 грн), незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:
    реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
    реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я;
    реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
    Суб’єктам господарювання, які мають намір використовувати ПРРО, рекомендуємо ознайомитись з інформацією, яка розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України у банері «Програмні РРО» https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/ або звернутись до центрів обслуговування платників для отримання роз’яснень з питань реєстрації та застосування ПРРО.
    Нагадуємо, що з 01 серпня 2020 року представникам бізнесу надано можливість обирати той пристрій, який є більш зручним для проведення розрахункових операцій – класичний та/або програмний РРО (далі – ПРРО).
    Безкоштовне програмне рішення ПРРО просте та швидке у використанні. Для початку роботи з ним не потрібно спеціальних навичок. Програмне рішення можна завантажити за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.
    Безкоштовне програмне забезпечення для ПРРО є доступним для повноцінного використання.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»


    Деклараційна кампанія – 2021: доходи декларуються до 01 травня 2021 року

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з початку 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2020 року.
    Платник податків може обрати зручний для себе спосіб подачі податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація):
    особисто або уповноваженою на це особою;
    надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
    засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
    Граничний термін подання Декларації за звітний (податковий) 2020 рік – до 01.05.2021.
    У разі надсилання Декларації поштою платник податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової Декларації в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
    При направленні Декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.
    Обов’язок щодо подання Декларації у платників податків виникає у разі отримання:
    доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування майна не від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, при нотаріальному оформленні спадщини за якими не було сплачено ПДФО та військовий збір, тощо;
    доходів від податкових агентів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, дохід у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника ПДФО, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, якщо його сума перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року, а також інвестиційних доходів;
    іноземного доходу;
    в інших передбачених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) випадках.
    Крім того, платники податків мають право задекларувати право на податкову знижку за 2020 рік, відповідно до ст. 166 ПКУ, шляхом подання Декларації по 31.12.2021 (включно).
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    Легальність алкогольної продукції можливо перевірити

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що легальність алкогольної продукції можливо перевірити.
    Так, на легальній алкогольній продукції має бути наявна марка акцизного податку. Це підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України.
    Марка є бланком суворої звітності і захищена спеціальними елементами захисту, які не можливо підробити.
    Акцизна марка для алкогольних напоїв містить два штрих-коди. Це – двомірний штрих-код швидкого реагування (QR-код) та лінійний штрих-код.
    Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки. QR-код – інформацію про серію та номер марки, реквізити покупця марки: для юридичних осіб – код згідно з ЄДРПОУ, для фізичних осіб – підприємців – код, який відображає реєстраційний номер облікової картки платника податків, а також посилання на вебресурс для перевірки марки.
    Саме за допомогою QR-коду споживачі можуть швидко виявити підробку, скориставшись своїми гаджетами. Для цього на мобільний пристрій повинна бути встановлена програма, яка зчитує QR-коди. Для прикладу, такі додатки можна знайти та завантажити безкоштовно за допомогою GooglePlay або AppStore.
    Під час сканування QR-коду мобільним пристроєм, який нанесено на марку акцизного податку, здійснюється перехід на вебресурс https://cabinet.tax.gov.ua/registers/mark для миттєвої перевірки марки. Тобто платник через кілька секунд отримає інформацію про суб’єкта господарювання, який отримав марку акцизного податку, та дату її видачі.
    У разі неможливості зчитування QR-коду за суб’єктивними причинами (розірвано код, зам’ято тощо), або за відсутності необхідного функціоналу на гаджеті, інформацію можна перевірити і в ручному режимі.
    Для цього потрібно увійти до відкритої частини Електронного кабінету за посиланням www.cabinet.tax.gov.ua, або скориставшись вебпорталом ДПС (www.tax.gov.ua). Там, у розділі «Реєстри» обрати сервіс «Пошук акцизної марки» та заповнити зазначені поля.
    Так, у полі «Вид марки» необхідно обрати значення «Нового зразка» для марки, яка містить QR-код (тобто нового зразка, що запроваджений з 01.05.2020), або відповідний вид позначення марки для старого зразка.
    У полі «Серія марки» – серію, яка складається з комбінації чотирьох великих літер англійського алфавіту.
    У полі «Номер марки» – номер марки, який складається з шести цифр.
    Далі кнопка «Пошук».
    Після цього висвітлюється назва суб’єкта господарювання та його код ЄДРПОУ, якому було видано зазначену одиницю марки акцизного податку.
    Для зручності користувачів та полегшення введення необхідних реквізитів після зазначення виду марки з’являється її зразок, де графічно зображено місце знаходження реквізитів марки, які необхідно ввести для пошуку.
    Якщо інформація про суб’єкта господарювання у сервісі відсутня, це може свідчити про фальсифікований товар. У такому випадку громадянин може повідомити про це податкову службу письмово на адресу infozvit@tax.gov.ua або за телефоном 0800 501 007.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    Способи отримання податкового номеру для дитини

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини можна наступним чином.
    1. Шляхом подання документів до контролюючого органу:
    Згідно з п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
    Пунктом 4 розділу VII Положення № 822 передбачено, що Облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред'явлення повертається) та його копію.
    У разі виникнення необхідності у реєстрації в Державному реєстрі малолітніх осіб, які залишились без піклування батьків та стосовно яких не прийнято рішення про встановлення опіки (піклування), документи на проведення реєстрації подаються представником органу опіки і піклування з документальним підтвердженням особи представника та його повноважень за наявності свідоцтва про народження.
    Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Положення № 822 громадяни України документи для проведення реєстрації у Державному реєстрі подають до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а ті, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання в Україні, – до будь-якого контролюючого органу.
    Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки № 1ДР.
    У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці № 1ДР щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо фізичній особі може бути відмовлено у реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до 10 робочих днів.
    За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків (додаток 3)), відповідно до порядку, визначеного Положенням № 822.
    Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), протягом трьох робочих днів з дня звернення до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи та може бути продовжено до п’яти робочих днів у разі звернення до іншого контролюючого органу.
    2. Шляхом подання документів в електронній формі:
    На сьогодні Облікову картку № 1ДР та копії документів необхідних для реєстрації у Державному реєстрі можна подати в електронному вигляді за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).
    Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
    Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
    Для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні Електронним кабінетом відкрита приватна частина Електронного кабінету, яка містить режим «Допомога», де розміщено інструкцію користувача з кожного режиму Електронного кабінету.
    3. В рамках реалізації експериментального проєкту «єМалятко»:
    Здійснити реєстрацію дитини у Державному реєстрі можна також в рамках реалізації проєкту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини та відповідно до Порядку надання комплексної послуги «єМалятко», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691, з метою одержання за однією заявою комплексу адміністративних послуг, зокрема:
    ● за бажанням батьків дитини чи одного з них здійснювати реєстрацію дитини у Державному реєстрі під час державної реєстрації її народження;
    ● особам віком від 14 до 18 років, які не зареєстровані у Державному реєстрі, за їх бажанням під час оформлення паспорта громадянина України вперше.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

    Повідомлення про використання єдиного рахунку подається в електронному форматі за встановленою формою

    Павлоградський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що 01.01.2021 в Україні запроваджено єдиний рахунок для сплати податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (Єдиний рахунок).
    З метою застосування Єдиного рахунку, платник податків подає повідомлення.
    Використання Єдиного рахунку платником податків розпочинається з дня, наступного за днем подання таким платником повідомлення про використання Єдиного рахунку.
    У разі відмови від здійснення сплати за допомогою Єдиного рахунку, таке використання припиняється, починаючи з першого числа місяця наступного календарного року.
    Платник податків має право повідомити про використання або про відмову від використання Єдиного рахунку один раз протягом календарного року.
    Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунку подається платником податків за формою J/F1307001 в електронній формі через Електронний кабінет у порядку, встановленому ст. 42 1 Податкового кодексу України.
    На офіційному вебпорталі ДПС у рубриці Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів) можливо скористатись електронною формою такого повідомлення.
    Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
    Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»