www.megev-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 3 серпня 2021 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Межівський район >> Новини
Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи ГУ ДПС у Дніпропетровській області інформує
Версія для друку Написати листа
Станом на 24.11.2020 вже виконано річні індикативні показники загального фонду державного бюджету. Про це заявив Голова ДПС Олексій Любченко.

Так, до загального фонду державного бюджету надійшло 462,9 млрд гривень. Це перевищує індикативи Мінфіну з надходжень на 2020 рік на 4,6 млрд грн, або на 1,0 %.
«Такі досягнення є прямою демонстрацією ефекту детінізації. Тобто обсяг «тіньових» операцій скорочується, а детінізовану частину ринку займає легальний бізнес, що сплачує податки», - наголосив Олексій Любченко.
Голова ДПС також зазначив, що до виконання додаткових 10% до запланованих показників, публічно озвучених Міністром фінансів України Сергієм Марченком, необхідні надходження ще 14,7 млрд гривень.
«Відповідно до визначених законодавством термінів сплати податків зазначені кошти надійдуть до бюджету вже найближчим часом», - повідомив Олексій Любченко.
Він також підкреслив, що відшкодування ПДВ платникам відбувається без затримки, у визначені законодавством терміни. Так, у листопаді очікується відшкодування ПДВ у сумі 12,5 млрд гривень.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»


Дніпропетровські підприємці перерахували до бюджетів усіх рівнів понад 660 мільйонів гривень «екоподатку»

За січень – жовтень 2020 року суб’єкти господарювання Дніпропетровського регіону перерахували 660,6 млн грн, що на 10,4 млн грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.
«Станом на 01 листопада 2020 року кількість платників екологічного податку складає 3696. У порівнянні з відповідним періодом їх кількість збільшилась на 396. Показник збільшення досягнуто завдяки комплексному підходу щодо залучення суб’єктів господарювання різних галузей економіки до сплати екологічного податку» - зазначила начальник управління податкового адміністрування Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Так, залучені платники по наступних категоріях:
- що здійснюють зберігання зерна;
- що здійснюють викиди шляхом спалення різних видів палива;
- яким передано відходи у межах Дніпропетровської області згідно декларації за 2019 рік;
- ті, що здійснюють реалізацію пального через нелегальні АЗС.

Трирівнева модель звітності з трансфертного ціноутворення імплементується з 2021 року

Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із змінами (далі – Закон № 466) імплементовано у національне законодавство з 2021 року трирівневу модель звітності з трансфертного ціноутворення. Звітність складається із документації з трансфертного ціноутворення, глобальної документації з трансфертного ціноутворення (мастре-файл) та звіту за країнами міжнародної групи компаній.
Платники податків, що проводять контрольовані операції, зобов’язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, крім Звіту про контрольовані операції (далі – Звіт), повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Відповідно до п. 53 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ норми п. 39.4 ст. 39 щодо подання платниками податків повідомлення про участь у міжнародній групі компаній – вперше застосовується у 2021 році за 2020 рік.
Щодо документації з трансфертного ціноутворення Закон № 466 розширив перелік інформації, яку потрібно включати до документації з трансфертного ціноутворення, зокрема, інформацію про фізичних осіб, які є кінцевими бенефіціарними власниками компанії; дані щодо ланцюга постачання товарів (робіт, послуг); обґрунтування ділової мети.
Що стосується глобальної документації з трансфертного ціноутворення (мастер-файл), звертаємо увагу, якщо сукупний консолідований дохід міжнародної групи компаній за фінансовий рік, що передує звітному року, розрахований згідно зі стандартами бухгалтерського обліку, які застосовує материнська компанія міжнародної групи компаній, до складу якої входить компанія, становить еквівалент 50 млн. євро або більше, ДПС України має право запросити у компанії глобальну документацію (мастер-файл). Запит на мастер-файл ДПС України має право надіслати не раніше ніж 12 місяців і не пізніше ніж 36 місяців після закінчення звітного року або фінансового року.
Звіт за країнами міжнародної групи компаній українські компанії мають право подавати, лише якщо:
за фінансовий рік, що передує звітному, сукупний консолідований дохід Групи, до якої вони входять, перевищує 750 млн євро;
компанія – платник податку є материнською компанією Групи;
материнська компанія Групи уповноважила українську компанію подавати Звіт до органу контролю;
законодавство держави, де розташована материнська компанія Групи, не зобов’язує Групу подавати такий звіт, і при цьому материнська компанія не уповноважила іншого учасника Групи подавати звіт в іншій іноземній юрисдикції.
Форма звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній та порядок його заповнення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Вперше звіт за країнами міжнародної групи компаній подаватимуть за фінансовий рік, що закінчується у 2021 році, але не раніше ніж у рік, коли Україна приєднається до Багатосторонньої угоди про автоматичний обмін міждержавними звітами.
Як зазначено вище платники податків, які у звітному році 2019 році здійснювали контрольовані операції, зобов’язані були надати Звіт до 01 жовтня 2020 року. Законом України від 13 травня 2020 року № 591-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширенню коронавірусної хвороби (COVID – 19)» обов’язок платника щодо термінів подання Звіту не скасовується і не переноситься. Відповідальність за неподання платником податків Звіту передбачена п. 120.3 ст. 120 ПКУ, за несвоєчасне подання Звіту – п. 120.6 ст. 120 ПКУ.
Водночас, відповідно до п. 521 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ до платників податків, які подали Звіт за податковий (звітний) період 2019 рік в термін по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби, штрафні санкції, передбачені п. 120.3 та п. 120.6 ст. 120 ПКУ не застосовуються.
Таким чином, платники податків, які подадуть або подали звіт за 2019 рік після 01.10.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, штрафні санкції не нараховуються.
Довідково: за результатами декларування за 2019 рік, суб’єктами господарювання, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, надано 84 звіти про контрольовані операції на загальну суму 12 мільярдів 884 мільйонів гривень.

Інтернет-конференція на тему «Новації податкового законодавства»

Вітаю шановні учасники Інтернет-конференції!
На початку діалогу хотілось би нагадати, що 23 травня 2020 року набув чинності Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466), деякі норми набрали чинності з 01 липня 2020 року, а деякі наберуть чинності з 01 січня 2021 року.
Також 08 серпня 2020 набрав чинності Закон України від 14 липня 2020 року № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» (далі – Закон № 786), крім окремих його положень.
Вищезазначені закони усувають технічні та логічні неузгодженості у Податковому кодексі України (далі – Кодекс). Норми Кодексу приводяться у відповідність до положень законів України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про публічні закупівлі», «Про заставу», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та інших.
Отже, тема нашої Інтернет-конференції пов’язана з новаціями, запровадженими законами № 466 та № 786, а також іншими нормативними актами, які вносять зміни у податкове законодавство.
Перейдемо безпосередньо до розгляду питань, які викликають інтерес у наших платників.
Питання 1. Вітаю! Мене цікавить питання, яка процедура погашення податкового боргу платниками у зв’язку з набранням чинності Закону № 466?
Відповідь: Добрий день!
Законом № 466 внесено зміни, зокрема, до глави 9 «Погашення податкового боргу платниками податків» Кодексу.
Відповідно до внесених Законом № 466 змін:
скорочено строк, наданий для самостійного погашення платником податків суми податкового боргу, з 60 до 30 календарних днів з дня надсилання (вручення) такому платнику податкової вимоги, протягом яких не здійснюється стягнення коштів та продаж майна;
встановлено, що стягнення заборгованості в частині чистого прибутку (доходу) державних унітарних підприємств та їх об’єднань відтепер буде здійснюватися у порядку, встановленому статтями 59 – 60 та 87 – 101 Кодексу;
доповнено підстави звільнення майна платника податків – боржника з податкової застави, зокрема, з дня:
● отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення сум розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань та процентів за коригування розстроченням (відстроченням) в установленому законодавством порядку;
● отримання платником податків згоди контролюючого органі на відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, відповідно до статті 92 Кодексу;
скорочено з двох до одного місяця строк, протягом якого платник податків, що має податковий борг, може самостійно здійснити оцінку майна, яке перебуває у податковій заставі, шляхом укладення договору з оцінювачем;
передбачено щоденне (замість щомісячного) оприлюднення інформації щодо суб’єктів господарювання, що мають податковий борг.
Питання 2. Добрий день! Хочу запитати, з якого періоду підприємцям – «єдинникам» не обов’язково вести книгу обліку доходів і витрат?
Відповідь: Добрий день! Законом № 786, внесено зміни, зокрема до підпункту 177.5.1 пункту 177.5 статті 177 Кодексу щодо порядку ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами – фізичними особами – підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність.
Змінами, внесеними Законом № 786 відмінено обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходів і витрат (ПКУ).
Залежно від обраної групи єдиного податку самозайняті особи, починаючи з 01.01.2021, мають вести облік своїх доходів (витрат) у наступний спосіб.
Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку першої і другої груп та платникам єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, надається право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів. Вони можуть вести облік як у паперовому так і в електронному вигляді (п. 296.1 ст. 296 Кодексу).
Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат. Облік доходів та витрат може вестися також в паперовому та/або електронному вигляді (п. 296.1 ст. 296 Кодексу).
Закон України № 786 фактично скасував вимогу до платників єдиного податку щодо реєстрації книг обліку доходів у податкових органах. Платникам податків з 01.01.2021 не потрібно вчиняти жодних дій по скасуванню реєстрації вже зареєстрованих книг (подавати будь-які заяви чи повідомлення не потрібно);
Питання 3. Добрий день! У мене запитання: для підпису звітності я, як директор юридичної особи, мав електронний цифровий підпис, дія якого закінчилась. Як мені відновити електронний документообіг (далі – ЕЦП) з контролюючим органом?
Відповідь: Добрий день! 01.09.2020 набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Наказ № 261).
Наказом № 261 оновлено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок).
Слід зазначити, що ЕЦП діяв до 07.11.2020. Так, Законом України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) було введено поступовий перехід на кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП).
Для відновлення електронного документообігу з контролюючим органом достатньо надіслати до податкового органу будь-який електронний документ за електронним підписом керівника.
При цьому для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано таке право підпису на підприємстві, платнику податків необхідно окремо направити повідомлення про КЕП на уповноважених осіб за підписом керівника.
За умови делегування керівником (першою особою) права підпису, з направленням до ДПС повідомлення про КЕП, підприємство отримає можливість у подальшому направляти електронну звітність за підписом уповноважених осіб.
Питання 4. Добрий день! Чи сплачують туристичний збір внутрішньо переміщені особи?
Відповідь: Добрий день! 14.10.2020 набрав чинності Закон України від 17 вересня 2020 року № 905-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих умов надання пільг із сплати туристичного збору та податку на нерухоме майно» (далі – Закон № 905).
Законом № 905 підпункт. 268.2.2 пункт 268.2 статті 268 Кодексу доповнено новим підпунктом «з», відповідно до якого платниками туристичного збору не можуть бути особи, які взяті на облік як внутрішньо переміщені особи відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», які тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 Кодексу, а інформація про адресу таких місць зазначена в довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи як адреса фактичного місця їх проживання/перебування.
Питання 5. Вітаю! Чи можна отримати індивідуальну податкову консультацію через Електронний кабінет?
Відповідь: Вітаю! Законом № 466 було внесено зміни до Кодексу, зокрема у частині вдосконалення порядку надання податковими органами індивідуальних податкових консультацій (далі – ІПК).
Так, змінами:
- визначено, що Електронний кабінет надає можливість платнику податків подавати звернення на отримання ІПК в електронній формі (зміни набрали чинності з 01.07.2020);
- надано право податковим органам надавати ІПК в електронній формі.
Запит на ІПК та ІПК в електронній формі необхідно підписувати з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Крім того, збільшено з 10 до 15 кількість календарних днів термін, на який може бути продовжено строк розгляду звернення на отримання ІПК.
Звертаємо увагу, що норми щодо звільнення від відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків, який діяв відповідно до наданої ІПК, а також узагальнюючої податкової консультації (п. 53.1 ст. 53 Кодексу) діють до 31.12.2020.
З 01.01.2021 вказані норми відповідно до Закону № 466 переносяться до п. 112.8 ст. 112 Кодексу і продовжать діяти.
Питання 6. Вітаю! Хочу отримати відповідь на таке питання: я планую у 2021 році займатися реалізацією рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи необхідно мені придбавати марки акцизного податку?
Відповідь: Вітаю! Так. Кабінет Міністрів України постановою від 29 жовтня 2020 року № 1037 «Деякі питання маркування марками акцизного податку тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» затвердив, зокрема зразки марок акцизного податку для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вітчизняного та імпортного виробництва.
Нові зразки запроваджуються з 01 січня 2021 року.
https://most-dnepr.info/news/society/194340_novatsii_podatkovogo_zakonodavstva.htm

Сума списаної заборгованості на користь ФОП на загальній системі оподаткування відображається юрособою в ф. №1ДФ

Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої ФОП.
Під час нарахування (виплати) ФОП доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують ПДФО у джерела виплати, якщо ФОП, яка отримує такий дохід, надано копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Це правило не застосовується у разі нарахування (виплати) доходу за виконання певної роботи та/або надання послуги згідно з цивільно-правовим договором, коли буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими, а сторони договору можуть бути прирівняні до працівника чи роботодавця відповідно до п.п. 14.1.195 та п.п. 14.1.222 п. 14.1 ст. 14 ПКУ (п. 177.8 ст. 177 ПКУ).
Відповідно до Довідника ознак доходів, наведених у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами, дохід, виплачений самозайнятої особі відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «157».
Отже, сума списаної юридичною особою заборгованості на користь ФОП на загальній системі оподаткування, за якою минув строк позовної давності, є доходом такої ФОП.
При цьому, юридична особа суму списаної заборгованості на користь фізичної особи – підприємця у податковому розрахунок за ф. 1ДФ відображає під ознакою доходу «157».
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Працівник не може бути допущеним до роботи без укладення трудового договору

Павлоградсько-Синельниківський відділ організації роботи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що статтею 24 Кодексу законів про працю (далі – КЗпП) встановлено: працівник не може бути допущеним до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням власника або уповноваженого органу та без подання до органу податкової служби Повідомлення про прийняття працівника на роботу (далі – Повідомлення), форма і порядок подання якого затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 413).
Трудовий договір – це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства чи фізична особа – роботодавець зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (ст. 21 КЗпП).
Трудовий договір може бути безстроковим, що укладається на невизначений строк, та строковим, що укладається на визначений строк, встановлений за погодженням сторін або на час виконання певної роботи.
Строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлені на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи, або умов її виконання, або інтересів працівника та в інших випадках, передбачених законодавчими актами.
Трудові відносини між громадянином, який наймається на роботу, та роботодавцем (юридичною або фізичною особою – підприємцем) оформлюються у письмовій формі.
При укладенні трудового договору з працівником може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути зазначена в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу. У період випробування на працівників поширюється законодавство про працю, тобто обмеження трудових прав у тому числі на оплату праці, на соціальний захист тощо не допускається.
Нагадуємо, що Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою (крім повідомлення про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації) до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за формою згідно з додатком до Порядку № 413 до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
засобами електронного зв’язку з використанням кваліфікованого електронного підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг;
на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
Підписуйтесь на Telegram-канал Державної податкової служби України https://t.me/tax_gov_ua
Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

Податкова закликає сплатити податок на нерухомість

Громадян, які володіють житловими будинками площею понад 120 кв.м. та квартирами площею понад 60 кв.м., різними типами об’єктів житлової нерухомості (в тому числі їх часками) площею 180 кв.м. та нежитловою нерухомістю, у разі неотримання податкових повідомлень-рішень на сплату податку, або ж у разі незгоди з розрахунком податку чи виявлення розбіжностей щодо зазначеної у ньому інформації про об’єкт нерухомості, запрошуємо з оригіналами документів про право власності на нерухоме майно для проведення звірки до податкової за адресою: м. Павлоград, вул. Верстатобудівників, 14а
Звертаємо увагу, що згідно п.42.4 ст.45 Податкового кодексу неотримання платником поштового відправлення з будь-яких причин, не звільняє платника від сплати податку в установлений термін.
Довідки по тел.:0665740733, 0662436817.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор