Межівський район
www.megev-rn.dp.gov.ua


Акцизний податок від реалізації тютюнової, лікеро-горілчаної продукції та спирту: результати березня

У березні 2020 року Державною податковою службою забезпечено надходження з акцизного податку у розмірі 5 889,2 млн грн. У тому числі 5 583,7 млн грн з підакцизної продукції, виробленої на території України, та 305,5 млн грн – з імпортованої. Виконання індикативних показників, встановлених розписом Міністерства фінансів України, склали 101,3 % та 106,7 % відповідно.
Акцизний податок в Україні має значну питому вагу у формуванні Державного бюджету України. На 78,7 % цей показник формує тютюнова галузь. У березні поточного року виробниками тютюнової продукції забезпечено 4392,7 млн грн надходжень з акцизного податку, що на 1308,4 млн грн більше, ніж у березні 2019 року. Темп росту склав 142,4 %. Такий показник став можливим завдяки комплексним заходам по боротьбі з виготовленням та виявленням нелегальної продукції на ринку тютюнових виробів.
Надходження з акцизного податку від реалізації лікеро-горілчаної продукції в березні становило 595,6 млн грн, що на 131,2 % більше, ніж у березні 2019 року. Щодо акцизного податку зі спирту, то надходження відносно минулого року зросли майже у 8 разів і становили 61,4 млн гривень.
З метою покращення стану адміністрування акцизного податку, а також викорінення «тіньового» сектору в Україні протягом поточного року ДПС вжито низку заходів. А саме: тотальна заміна податківців по податковим постам на спиртових заводах, пломбування місць несанкціонованого відбору спирту, контроль за показниками лічильників, масові перевірки місць роздрібної торгівлі підакцизними товарами та системна боротьба з виготовленням та розповсюдженням контрафактної продукції. Зауважимо, нині ДП «Укрспирт» під контролем ДПС збільшує обсяги виготовлення антисептичних заходів, вкрай необхідних державі сьогодні.
«Посилення контролю за ринком підакцизних товарів приносить результат. Спільні заходи податківців та правоохоронних органів вже привели до значного збільшення надходжень від акцизного податку. І ми на цьому не зупиняємося. Адже в умовах кризи важлива кожна гривня, яка може стати підтримкою для бізнесу і населення у цей непростий час», – наголосив Голова ДПС Сергій Верланов.
Державна податкова служба висловлює подяку всім виробникам підакцизної продукції, які працюють легально та забезпечують країну бюджетними надходженнями.


ДПС: надання кваліфікованих електронних довірчих послуг здійснюється за попереднім записом

Для забезпечення надання кваліфікованих електронних довірчих послуг (ЕДП) на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусу COVID-19 на території України та дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19»,Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Інформаційно-довідковий департамент ДПС забезпечує платників електронними ключами для онлайн доступу до електронних сервісів.
Надання ЕДП Надавачем здійснюватиметься лише за попереднім записом до відповідного відокремленого пункту реєстрації.
Детальну інформацію розміщено на інформаційному ресурсі https://acskidd.gov.ua/.
Звертаємо увагу на можливість використання сервісуповторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом, який значно спрощує процедуру отримання ЕДП. Сервіс доступний за посиланням https://acskidd.gov.ua/manage-certificates
Сервіс дозволяє отримувати ЕДП онлайн, тобто без відвідування відокремлених пунктів реєстрації користувачів, заповнення реєстраційних карток, підготовки інших паперових документів, що дозволяє зекономити власний час та кошти.
Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть користувачі, які мають:
чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);
незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

«Невірний пароль або ключ пошкоджено» - помилка, яка виникає при підписанні документу: що робити?

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
ДПС України за посланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/414218.html проінформувала про виправлення помилки, яка виникає при підписанні електронного документа.
Для усунення такої помилки необхідно перевірити:

1. Який ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки використовується першим.
Вірна послідовність підписів для податкової звітності: бухгалтер-директор-електронна печатка.

2. Правильність введення паролю.
А саме: регістр вводу паролю, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи).

Якщо користувач забув пароль, то він повинен скасувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримати новий.


3. Чи набраний пароль відповідає ключу, який використовується.
Наприклад: пароль до ключа бухгалтера використовується тільки з ключем бухгалтера.

4. Чи змінювалось ім’я файлу особистого ключа.
Особистий ключ кваліфікованого електронного підпису чи печатки має жорстко визначену назву – «Key-6.dat», яка не підлягає зміні. Зміна назви особистого ключа призведе до неможливості його подальшого використання.

Назва сертифіката може бути змінена за бажанням клієнта, за виключенням розширення файлу – «*.cer».

Отже, у разі зміни ім’я файлу особистий ключ буде пошкоджено, тому необхідно скасувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа та отримати новий.


У разі, якщо жодна з рекомендацій не допомогла вирішити проблему, необхідно звернутися до відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС (далі – КНЕДП ІДД ДПС), в якому отримували кваліфікований сертифікат, подавши при цьому:

5. Заяву про зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (далі – заява) для скасування кваліфікованого сертифіката.



Заяву для скасування кваліфікованого сертифіката можна подати:

-в усній формі у телефонному режимі;
Заява в усній формі подається заявником (користувачем) до КНЕДП ІДД ДПС засобами телефонного зв’язку за номером (044) 284-00-10, при цьому заявник повинен повідомити адміністратору реєстрації таку інформацію:
- ідентифікаційні дані власника кваліфікованого сертифіката;
- ключову фразу голосової автентифікації.

Заява в усній формі приймається тільки у випадку позитивної автентифікації (збігу голосової фрази та ідентифікаційних даних користувача з інформацією в реєстрі сертифікатів).
- у письмовій формі.

Заява у письмовій формі подається до відокремленого пункту реєстрації користувачів КНЕДП ІДД ДПС за встановленою формою та засвідчується власноручним підписом заявника (користувача).

Заява для скасування кваліфікованого сертифіката розміщена на офіційному інформаційному ресурсі КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) в розділі «Скасування, блокування, поновлення сертифікатів».

6. Новий комплект реєстраційних документів (для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа).

Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua/Головна/«Отримання електронних довірчих послуг»), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».
Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення пунктів обслуговування (відокремлених пунктів реєстрації) користувачів КНЕДП ІДД ДПС можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua) за посиланням:«Головна»/«Контакти»/«Пункти обслуговування» або «Головна»/«Отримання електронних довірчих послуг»/«Пункти обслуговування».

Нагадуємо!
У разі виникнення питань стосовно ЕДП ви можете:
- переглянути Запитання-відповіді в Базі знань на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР), обравши категорію 301 «Електронні довірчі послуги» за посиланням: http://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&theme=4&action=search;
- переглянути інформацію на офіційному інформаційному ресурсі КНЕДП ІДД ДПС (www.acskidd.gov.ua);
- надіслати питання на електронну поштову скриньку: inform@acskidd.gov.ua;


- зателефонувати до Контакт-центру – т. 0-800-501-007 (напрямок 2) (безкоштовно зі стаціонарних телефонів) для отримання консультацій.
- зателефонувати до Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДПС – тел. (044) 284-00-10 для блокування та скасування кваліфікованих сертифікатів;
- звернутись до представництва у вашому регіоні.


ДПС: на час карантину змінено процедури подачі/видачі документів для отримання адміністративних послуг, визначених законом № 481/95-ВР

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних послуг та строків надання цих послуг, визначених законом.
Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.
Державна податкова служба України повідомляє, що документи стосовно надання адміністративних послуг, визначених Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями, на час карантину приймаються виключно через поштові скриньки органів ДПС та поштою.
Інформація щодо реєстрів діючих ліцензій та Єдиний державний реєстр місць зберігання оприлюднюються у розділі «Реєстри» офіційного вебпорталу ДПС.
У зв’язку з цим надання оригіналів документів буде здійснюватися після закінчення карантину.
Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням

Про бюджетні рахунки та рахунки для сплати єдиного внеску

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01 січня 2020 змінено реквізити бюджетних рахунків.
З 03 січня 2020 року вступили в дію нові небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3556 «Рахунки для зарахування єдиного соціального внеску» за стандартом IBAN та оприлюднені відповідно до Єдиної уніфікованої форми.
Переглянути реквізити рахунків та символи рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) та порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів можна у новому розділі «Бюджетні рахунки та рахунки для сплати єдиного внеску» субсайту «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області»:

1. Реквізити рахунків для сплати податків, зборів та платежів до державного та місцевих бюджетів по Дніпропетровській області
2. Реквізити рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Дніпропетровській області
3. Символи рахунків для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Дніпропетровській області
4. Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів», затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2016 № 666

До уваги платників плати за землю!

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі – Закон № 533) та Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)» (далі – Закон № 540) внесено зміни, зокрема до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Нормами нового п. 524 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з 01 березня по 31 березня 2020 року.
З метою зменшення податкових зобов’язань з плати за землю за період з 01 березня по 31 березня 2020 року платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до п. 286.2 ст. 286 ПКУ подали податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік, мають право подати уточнюючу податкову декларацію (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ, та враховуючи зупинення перебігу таких строків на період з 18 березня по 31 травня 2020 року відповідно до п. 522 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ). В такій декларації відображаються зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за березень 2020 року.
Ті платники плати за землю, які на підставі Закону № 533 подали уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2020 рік на зменшення податкових зобов’язань за березень та квітень 2020 року, враховуючи вимоги Закону № 540 зобов’язані подати не пізніше 30 квітня 2020 року уточнюючу податкову декларацію до податкової декларації з плати за землю за 2020 рік (з урахуванням раніше поданих уточнюючих податкових декларацій), в якій збільшують податкові зобов’язання з плати за землю за квітень 2020 рік, тобто відновлюють податкові зобов’язання, які були задекларовані в податковій декларації з плати за землю за 2020 рік.
Законом № 540 передбачено, що штрафні санкції, визначені ст. 50 ПКУ та штрафні санкції згідно вимог п. 120.2 ст. 120 ПКУ, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року, не нараховуються.
Самозайняті особи можуть не використовувати програмний РРО

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що самозайняті особи, а саме: «айтішники», юристи, консультанти та інші самозайняті особи, зокрема й ті, хто працює на третій групі спрощеної системи оподаткування, не мають застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО)/програмні РРО у разі:
якщо їх клієнти розраховуються з такими самозайнятими особами виключно у безготівковій формі без застосування платіжних карток і перераховують їм кошти на поточний рахунок банківським переказом;
якщо їх клієнт у касі банку вносить готівку для подальшого її зарахування на поточний рахунок такої самозайнятої особи – продавця.
Звертаємо увагу, що відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» застосування програмних РРО для фізичних осіб – підприємців відтерміновано до 01 серпня 2020 року.

Порядок встановлення переліку спеціальних земельних ділянок, відведених для провадження діяльності із забезпечення паркування

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів, в якому зазначаються їх місцезнаходження, загальна площа, технічне облаштування, кількість місць для паркування транспортних засобів, затверджується рішенням сільської, селищної або міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад про встановлення збору.
Таке рішення разом з переліком осіб, які уповноважені організовувати та провадити діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів, надається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад контролюючому органу в порядку, встановленому розділом I Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Норми встановлені п.п. 2681.1.2 п. 2681.2 ст. 2681 ПКУ.
Згідно з п.п. 12.3.3 п. 12.3 ст. 12 розділу І ПКУ копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.
Контролюючі органи не пізніше 10 липня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Контролюючі органи відповідно до Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI із змінами та доповненнями подають органам місцевого самоврядування у розрізі джерел доходів звітність: про суми нарахованих та сплачених податків і зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків і зборів на відповідних територіях – щомісячно, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним; про суми списаного податкового боргу; розстрочені і відстрочені суми податкового боргу і грошових зобов’язань платників податків; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання – щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу.
Зазначена звітність по платниках надається контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному вебсайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях.

Умови, за яких передбачено повернення
надмірно сплаченого туристичного збору

Західно-Донбаське управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Платники туристичного збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.
За один і той самий період перебування платника збору на території однієї адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, повторне справляння збору, вже сплаченого таким платником збору, не допускається.
Норми встановлені п.п. 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
При цьому базою справляння туристичного збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ (п. 268.4 ст. 264 ПКУ).
Особа здійснює тимчасове розміщення платника збору у місцях проживання (ночівлі), що належать такій особі на праві власності або на праві користування, виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним туристичного збору відповідно до ПКУ та рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад (п.п. 268.6.2 п. 268.6 ст. 268 ПКУ).
У разі дострокового залишення особою, яка сплатила туристичний збір, території адміністративно-територіальної одиниці, на якій встановлено туристичний збір, сума надмірно сплаченого збору підлягає поверненню такій особі у встановленому ПКУ порядку (п.п. 268.6.3 п. 268.6 ст. 268 ПКУ).